کاهش عفونت‌های تنفسی با ویتامین D

کاهش عفونت‌های تنفسی با ویتامین D
شواهد ابتدایی نشان می دهد مقادیر کافی ویتامین D ممکن است به کاهش نرخ بروز عفونت های تنفسی کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مهر،به گفته محققان، این عفونت ها شامل سرماخوردگی، برونشیت و ذات الریه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 محققان دانشگاه کوئین مری لندن در بررسی آزمایشات مربوط به افراد مصرف کننده مکمل های ویتامین D دریافتند مصرف این مکمل ها با کاهش ۱۲ درصدی نسبت به افراد مبتلا به عفونت های تنفسی همراه بود.

,

یافته های این مطالعه تاکید می کند که مواد غذایی باید با ویتامین D تحت فرآوری قرار گیرند تا کمبود این ویتامین در بین جمعیت کاهش یابد.

,

محققان در این مطالعه داده های مربوط به ۲۵ مطالعه مربوط به مکمل ویتامین D را بررسی کردند که بیش از ۱۱ هزار بزرگسال و کودک در آن شرکت کرده بودند.

,

بررسی ها وجود رابطه بین مصرف مکمل های ویتامین D و کاهش احتمال ابتلا به عفونت های تنفسی را نشان داد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه