رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اعلام کرد؛
ارائه آموزش جامع مقابله بیماری کرونا در سایت دانشگاه/ مردم هرگونه علائم را با مراکز بهداشت درمیان بگذارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و با مراجعه به هر کدام از مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت میتوانند با اطلاعات کامل، بیماری خود را مدیریت کنند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان نامدار در گفتوگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با بیان اینکه ما سلامت را به عنوان دغدغه اجتماعی میدانیم، اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کووید19 از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اطلاعات و آگاهی خوبی به دست مردم رسید و مهمترین مسئله در زمینه بیماریهای واگیر و غیرواگیر، سواد سلامت است که تابعی از فرهنگ جامعه است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,وی افزود: همه ما علاوه بر آموزشهایی که در قسمتهای مختلف زندگی میبینیم، باید یک قسمتی از دانش خود را به دانش سلامت اختصاص دهیم؛ قطعا آن چیزی که میتواند باعث کاهش بار بیماریها در یک کشور یا استان شود، افزایش آگاهیها است.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه تمام اطلاعات مورد نیاز مربوط به قرنطینه و ایزولیشین بیمار در منزل و نحوه جداسازی اعضای خانواده در بحث بیماری کرونا به طور کامل آموزش داده شده است؛ همچنین این اطلاعات از طریق اپلیکیشنهایی که در فضای مجازی است به طور مرتب اطلاع رسانی میشود.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ما یک شبکه به نام شبکه “پی ام سی” داریم که در تمام کشور به عنوان یک اقدام درخشان حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاق افتاده است؛ به طوری که در استان بالغ بر 96 مرکز خدمات بهداشتی در حوزه شهری و روستایی داریم که پتانسیل قوی برای اطلاع رسانی برای اطلاع رسانی به مردم هستند.
نامدار اضافه کرد: بالغ بر 259 خانه بهداشت و 47 پایگاه شهری غیرزمینه و 96 پایگاه سلامت زمینه داریم که وظیفه این مراکز در درجه اول اطلاعات خانوار را دارند و در فراخور شرایط خانواده نیز خدماتی را ارئه میکنند؛ لذا به نظر میآید که یک ارتباط منسجمی در روستاها و حوزه مراکز بهداشتی درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت برقرار شده است.
وی تصریح کرد: در آینده شاید با تحقیقاتی به این نتیجه رسید که اگر در مناطق روستایی میزان آمار آلودگی، فوتی و درگیری با بیماری کووید19 کمتر بوده است، یکی از فاکتورهای آن سواد سلامت مردم است که از طریق بهورزها، مراقبان سلامت، پزشک و مامای روستا و همکاران بهداشت محیط اطلاع رسانی میشود.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: به نظر میآید که اگر این ارتباط زنجیرهاش در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ ایجاد شود، ما میتوانیم به نتایج بهتری برسیم؛ به طور مثال با شروع بیماری کرونا در اسفندماه حداکثر حدود 80 درصد خانوارهای شهری ما حداقل یک بار از مراکز بهداشتی خدمات گرفته بودند.
این مقام مسئول تاکید کرد: تمام تلاش ما در طی این مدت این بوده که 20 درصد باقی مانده که جمعیت بالایی از استان را هم شامل میشوند و اتفاقا جمعیتی هم هستند که پیگیریهای بهتری هم ندارند؛ بتوانیم در این طرح و از طریق شماره تلفنها و شماره ملی با آنها ارتباط برقرار کنیم.
نامدار گفت: در مورد بیماری کووید19 یکی از مواردی که در کشور توانست بار بیماریها را کاهش دهد؛ خدمات آموزش و آگاهی در حوزه سلامت بود که مراکز غربالکری 16ساعته ما که 21 مرکز در استان داریم، ارائه کردند.
لزومی برای مراجعه همه بیماران به بیمارستانها نیست
وی با بیان اینکه علائم بالینی بیماری کرونا بسیار متفاوت است و میتواند از یک سردرد ساده تا بسیاری از علائم تنفسی باشد، افزود: هر فردی دچار مشکلی با علائم بیماریهای شاخه کووید19 شد، میتواند به مراکز بهداشت مراجعه کند که این مراکز طبق آخرین پروتکلی که از وزارت بهداشت دارند، میتوانند آن بیمار را راهنمایی و مراحل درمانش را توسط مراقبین سلامت دنبال کنند یا اینکه در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع میدهد.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: در این مدت در شهرستانها حتی مراقبین سلامت ما با تمام تجهیزات برای مراقبت هم به درب منازل مراجعه میکردند و تا حد توان ماسک و مواد ضدعفونیکننده در اختیارشان قرار میدادند و توضیحات لازم را درباره قرنطینه در اختیارشان میگذاشتند.
این مقام مسئول تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در صورت هر نوع علائم، ابتدا به سایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و بخش معاونت بهداشت مراجعه کنند که تمام اطلاعات بیماری کووید19 در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
نامدار ادامه داد: تاکید ما به مردم بر این است که اطلاعات و اخبار حوزه سلامت را از مجراهای قانونی دریافت کنند؛ چراکه در برخی موارد شاهد هستیم که آمارهای نادرست باعث ایجاد چالش در جامعه میشود و یکسری اطلاعات غلطی را سودجویان و کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند نیز در فضای مجازی منتشر میکنند که میتواند عوارض زیادی برای مردم داشته باشد.
وی عنوان کرد: گاهی شاهدیم که برخی افراد از داروهای سنتی برای مردم تجویز میکنند در حالی که طب سنتی یک علم کاملا تخصصی و تایید شده است؛ لذا برای تجویز دارو حتما باید به پزشک متخصص این حوزه مراجعه کنند.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و با مراجعه به هر کدام از مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت میتوانند با اطلاعات کامل بیماری خود را مدیریت کنند و نیازی نیست که در اولین مرحله حتما به بیمارستان یا پزشک متخصص مراجعه کنند.
انتهای پیام/
وی افزود: همه ما علاوه بر آموزشهایی که در قسمتهای مختلف زندگی میبینیم، باید یک قسمتی از دانش خود را به دانش سلامت اختصاص دهیم؛ قطعا آن چیزی که میتواند باعث کاهش بار بیماریها در یک کشور یا استان شود، افزایش آگاهیها است.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه تمام اطلاعات مورد نیاز مربوط به قرنطینه و ایزولیشین بیمار در منزل و نحوه جداسازی اعضای خانواده در بحث بیماری کرونا به طور کامل آموزش داده شده است؛ همچنین این اطلاعات از طریق اپلیکیشنهایی که در فضای مجازی است به طور مرتب اطلاع رسانی میشود.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ما یک شبکه به نام شبکه “پی ام سی” داریم که در تمام کشور به عنوان یک اقدام درخشان حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاق افتاده است؛ به طوری که در استان بالغ بر 96 مرکز خدمات بهداشتی در حوزه شهری و روستایی داریم که پتانسیل قوی برای اطلاع رسانی برای اطلاع رسانی به مردم هستند.
نامدار اضافه کرد: بالغ بر 259 خانه بهداشت و 47 پایگاه شهری غیرزمینه و 96 پایگاه سلامت زمینه داریم که وظیفه این مراکز در درجه اول اطلاعات خانوار را دارند و در فراخور شرایط خانواده نیز خدماتی را ارئه میکنند؛ لذا به نظر میآید که یک ارتباط منسجمی در روستاها و حوزه مراکز بهداشتی درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت برقرار شده است.
وی تصریح کرد: در آینده شاید با تحقیقاتی به این نتیجه رسید که اگر در مناطق روستایی میزان آمار آلودگی، فوتی و درگیری با بیماری کووید19 کمتر بوده است، یکی از فاکتورهای آن سواد سلامت مردم است که از طریق بهورزها، مراقبان سلامت، پزشک و مامای روستا و همکاران بهداشت محیط اطلاع رسانی میشود.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: به نظر میآید که اگر این ارتباط زنجیرهاش در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ ایجاد شود، ما میتوانیم به نتایج بهتری برسیم؛ به طور مثال با شروع بیماری کرونا در اسفندماه حداکثر حدود 80 درصد خانوارهای شهری ما حداقل یک بار از مراکز بهداشتی خدمات گرفته بودند.
این مقام مسئول تاکید کرد: تمام تلاش ما در طی این مدت این بوده که 20 درصد باقی مانده که جمعیت بالایی از استان را هم شامل میشوند و اتفاقا جمعیتی هم هستند که پیگیریهای بهتری هم ندارند؛ بتوانیم در این طرح و از طریق شماره تلفنها و شماره ملی با آنها ارتباط برقرار کنیم.
نامدار گفت: در مورد بیماری کووید19 یکی از مواردی که در کشور توانست بار بیماریها را کاهش دهد؛ خدمات آموزش و آگاهی در حوزه سلامت بود که مراکز غربالکری 16ساعته ما که 21 مرکز در استان داریم، ارائه کردند.
لزومی برای مراجعه همه بیماران به بیمارستانها نیست
وی با بیان اینکه علائم بالینی بیماری کرونا بسیار متفاوت است و میتواند از یک سردرد ساده تا بسیاری از علائم تنفسی باشد، افزود: هر فردی دچار مشکلی با علائم بیماریهای شاخه کووید19 شد، میتواند به مراکز بهداشت مراجعه کند که این مراکز طبق آخرین پروتکلی که از وزارت بهداشت دارند، میتوانند آن بیمار را راهنمایی و مراحل درمانش را توسط مراقبین سلامت دنبال کنند یا اینکه در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع میدهد.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: در این مدت در شهرستانها حتی مراقبین سلامت ما با تمام تجهیزات برای مراقبت هم به درب منازل مراجعه میکردند و تا حد توان ماسک و مواد ضدعفونیکننده در اختیارشان قرار میدادند و توضیحات لازم را درباره قرنطینه در اختیارشان میگذاشتند.
این مقام مسئول تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در صورت هر نوع علائم، ابتدا به سایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و بخش معاونت بهداشت مراجعه کنند که تمام اطلاعات بیماری کووید19 در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
نامدار ادامه داد: تاکید ما به مردم بر این است که اطلاعات و اخبار حوزه سلامت را از مجراهای قانونی دریافت کنند؛ چراکه در برخی موارد شاهد هستیم که آمارهای نادرست باعث ایجاد چالش در جامعه میشود و یکسری اطلاعات غلطی را سودجویان و کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند نیز در فضای مجازی منتشر میکنند که میتواند عوارض زیادی برای مردم داشته باشد.
وی عنوان کرد: گاهی شاهدیم که برخی افراد از داروهای سنتی برای مردم تجویز میکنند در حالی که طب سنتی یک علم کاملا تخصصی و تایید شده است؛ لذا برای تجویز دارو حتما باید به پزشک متخصص این حوزه مراجعه کنند.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و با مراجعه به هر کدام از مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت میتوانند با اطلاعات کامل بیماری خود را مدیریت کنند و نیازی نیست که در اولین مرحله حتما به بیمارستان یا پزشک متخصص مراجعه کنند.
انتهای پیام/
وی افزود: همه ما علاوه بر آموزشهایی که در قسمتهای مختلف زندگی میبینیم، باید یک قسمتی از دانش خود را به دانش سلامت اختصاص دهیم؛ قطعا آن چیزی که میتواند باعث کاهش بار بیماریها در یک کشور یا استان شود، افزایش آگاهیها است.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه تمام اطلاعات مورد نیاز مربوط به قرنطینه و ایزولیشین بیمار در منزل و نحوه جداسازی اعضای خانواده در بحث بیماری کرونا به طور کامل آموزش داده شده است؛ همچنین این اطلاعات از طریق اپلیکیشنهایی که در فضای مجازی است به طور مرتب اطلاع رسانی میشود.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ما یک شبکه به نام شبکه “پی ام سی” داریم که در تمام کشور به عنوان یک اقدام درخشان حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاق افتاده است؛ به طوری که در استان بالغ بر 96 مرکز خدمات بهداشتی در حوزه شهری و روستایی داریم که پتانسیل قوی برای اطلاع رسانی برای اطلاع رسانی به مردم هستند.
نامدار اضافه کرد: بالغ بر 259 خانه بهداشت و 47 پایگاه شهری غیرزمینه و 96 پایگاه سلامت زمینه داریم که وظیفه این مراکز در درجه اول اطلاعات خانوار را دارند و در فراخور شرایط خانواده نیز خدماتی را ارئه میکنند؛ لذا به نظر میآید که یک ارتباط منسجمی در روستاها و حوزه مراکز بهداشتی درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت برقرار شده است.
وی تصریح کرد: در آینده شاید با تحقیقاتی به این نتیجه رسید که اگر در مناطق روستایی میزان آمار آلودگی، فوتی و درگیری با بیماری کووید19 کمتر بوده است، یکی از فاکتورهای آن سواد سلامت مردم است که از طریق بهورزها، مراقبان سلامت، پزشک و مامای روستا و همکاران بهداشت محیط اطلاع رسانی میشود.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: به نظر میآید که اگر این ارتباط زنجیرهاش در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ ایجاد شود، ما میتوانیم به نتایج بهتری برسیم؛ به طور مثال با شروع بیماری کرونا در اسفندماه حداکثر حدود 80 درصد خانوارهای شهری ما حداقل یک بار از مراکز بهداشتی خدمات گرفته بودند.
این مقام مسئول تاکید کرد: تمام تلاش ما در طی این مدت این بوده که 20 درصد باقی مانده که جمعیت بالایی از استان را هم شامل میشوند و اتفاقا جمعیتی هم هستند که پیگیریهای بهتری هم ندارند؛ بتوانیم در این طرح و از طریق شماره تلفنها و شماره ملی با آنها ارتباط برقرار کنیم.
نامدار گفت: در مورد بیماری کووید19 یکی از مواردی که در کشور توانست بار بیماریها را کاهش دهد؛ خدمات آموزش و آگاهی در حوزه سلامت بود که مراکز غربالکری 16ساعته ما که 21 مرکز در استان داریم، ارائه کردند.
لزومی برای مراجعه همه بیماران به بیمارستانها نیست
وی با بیان اینکه علائم بالینی بیماری کرونا بسیار متفاوت است و میتواند از یک سردرد ساده تا بسیاری از علائم تنفسی باشد، افزود: هر فردی دچار مشکلی با علائم بیماریهای شاخه کووید19 شد، میتواند به مراکز بهداشت مراجعه کند که این مراکز طبق آخرین پروتکلی که از وزارت بهداشت دارند، میتوانند آن بیمار را راهنمایی و مراحل درمانش را توسط مراقبین سلامت دنبال کنند یا اینکه در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع میدهد.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: در این مدت در شهرستانها حتی مراقبین سلامت ما با تمام تجهیزات برای مراقبت هم به درب منازل مراجعه میکردند و تا حد توان ماسک و مواد ضدعفونیکننده در اختیارشان قرار میدادند و توضیحات لازم را درباره قرنطینه در اختیارشان میگذاشتند.
این مقام مسئول تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در صورت هر نوع علائم، ابتدا به سایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و بخش معاونت بهداشت مراجعه کنند که تمام اطلاعات بیماری کووید19 در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
نامدار ادامه داد: تاکید ما به مردم بر این است که اطلاعات و اخبار حوزه سلامت را از مجراهای قانونی دریافت کنند؛ چراکه در برخی موارد شاهد هستیم که آمارهای نادرست باعث ایجاد چالش در جامعه میشود و یکسری اطلاعات غلطی را سودجویان و کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند نیز در فضای مجازی منتشر میکنند که میتواند عوارض زیادی برای مردم داشته باشد.
وی عنوان کرد: گاهی شاهدیم که برخی افراد از داروهای سنتی برای مردم تجویز میکنند در حالی که طب سنتی یک علم کاملا تخصصی و تایید شده است؛ لذا برای تجویز دارو حتما باید به پزشک متخصص این حوزه مراجعه کنند.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و با مراجعه به هر کدام از مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت میتوانند با اطلاعات کامل بیماری خود را مدیریت کنند و نیازی نیست که در اولین مرحله حتما به بیمارستان یا پزشک متخصص مراجعه کنند.
انتهای پیام/
وی افزود: همه ما علاوه بر آموزشهایی که در قسمتهای مختلف زندگی میبینیم، باید یک قسمتی از دانش خود را به دانش سلامت اختصاص دهیم؛ قطعا آن چیزی که میتواند باعث کاهش بار بیماریها در یک کشور یا استان شود، افزایش آگاهیها است.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه تمام اطلاعات مورد نیاز مربوط به قرنطینه و ایزولیشین بیمار در منزل و نحوه جداسازی اعضای خانواده در بحث بیماری کرونا به طور کامل آموزش داده شده است؛ همچنین این اطلاعات از طریق اپلیکیشنهایی که در فضای مجازی است به طور مرتب اطلاع رسانی میشود.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ما یک شبکه به نام شبکه “پی ام سی” داریم که در تمام کشور به عنوان یک اقدام درخشان حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاق افتاده است؛ به طوری که در استان بالغ بر 96 مرکز خدمات بهداشتی در حوزه شهری و روستایی داریم که پتانسیل قوی برای اطلاع رسانی برای اطلاع رسانی به مردم هستند.
نامدار اضافه کرد: بالغ بر 259 خانه بهداشت و 47 پایگاه شهری غیرزمینه و 96 پایگاه سلامت زمینه داریم که وظیفه این مراکز در درجه اول اطلاعات خانوار را دارند و در فراخور شرایط خانواده نیز خدماتی را ارئه میکنند؛ لذا به نظر میآید که یک ارتباط منسجمی در روستاها و حوزه مراکز بهداشتی درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت برقرار شده است.
وی تصریح کرد: در آینده شاید با تحقیقاتی به این نتیجه رسید که اگر در مناطق روستایی میزان آمار آلودگی، فوتی و درگیری با بیماری کووید19 کمتر بوده است، یکی از فاکتورهای آن سواد سلامت مردم است که از طریق بهورزها، مراقبان سلامت، پزشک و مامای روستا و همکاران بهداشت محیط اطلاع رسانی میشود.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: به نظر میآید که اگر این ارتباط زنجیرهاش در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ ایجاد شود، ما میتوانیم به نتایج بهتری برسیم؛ به طور مثال با شروع بیماری کرونا در اسفندماه حداکثر حدود 80 درصد خانوارهای شهری ما حداقل یک بار از مراکز بهداشتی خدمات گرفته بودند.
این مقام مسئول تاکید کرد: تمام تلاش ما در طی این مدت این بوده که 20 درصد باقی مانده که جمعیت بالایی از استان را هم شامل میشوند و اتفاقا جمعیتی هم هستند که پیگیریهای بهتری هم ندارند؛ بتوانیم در این طرح و از طریق شماره تلفنها و شماره ملی با آنها ارتباط برقرار کنیم.
نامدار گفت: در مورد بیماری کووید19 یکی از مواردی که در کشور توانست بار بیماریها را کاهش دهد؛ خدمات آموزش و آگاهی در حوزه سلامت بود که مراکز غربالکری 16ساعته ما که 21 مرکز در استان داریم، ارائه کردند.
لزومی برای مراجعه همه بیماران به بیمارستانها نیست
وی با بیان اینکه علائم بالینی بیماری کرونا بسیار متفاوت است و میتواند از یک سردرد ساده تا بسیاری از علائم تنفسی باشد، افزود: هر فردی دچار مشکلی با علائم بیماریهای شاخه کووید19 شد، میتواند به مراکز بهداشت مراجعه کند که این مراکز طبق آخرین پروتکلی که از وزارت بهداشت دارند، میتوانند آن بیمار را راهنمایی و مراحل درمانش را توسط مراقبین سلامت دنبال کنند یا اینکه در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع میدهد.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: در این مدت در شهرستانها حتی مراقبین سلامت ما با تمام تجهیزات برای مراقبت هم به درب منازل مراجعه میکردند و تا حد توان ماسک و مواد ضدعفونیکننده در اختیارشان قرار میدادند و توضیحات لازم را درباره قرنطینه در اختیارشان میگذاشتند.
این مقام مسئول تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در صورت هر نوع علائم، ابتدا به سایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و بخش معاونت بهداشت مراجعه کنند که تمام اطلاعات بیماری کووید19 در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
نامدار ادامه داد: تاکید ما به مردم بر این است که اطلاعات و اخبار حوزه سلامت را از مجراهای قانونی دریافت کنند؛ چراکه در برخی موارد شاهد هستیم که آمارهای نادرست باعث ایجاد چالش در جامعه میشود و یکسری اطلاعات غلطی را سودجویان و کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند نیز در فضای مجازی منتشر میکنند که میتواند عوارض زیادی برای مردم داشته باشد.
وی عنوان کرد: گاهی شاهدیم که برخی افراد از داروهای سنتی برای مردم تجویز میکنند در حالی که طب سنتی یک علم کاملا تخصصی و تایید شده است؛ لذا برای تجویز دارو حتما باید به پزشک متخصص این حوزه مراجعه کنند.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و با مراجعه به هر کدام از مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت میتوانند با اطلاعات کامل بیماری خود را مدیریت کنند و نیازی نیست که در اولین مرحله حتما به بیمارستان یا پزشک متخصص مراجعه کنند.
انتهای پیام/
وی افزود: همه ما علاوه بر آموزشهایی که در قسمتهای مختلف زندگی میبینیم، باید یک قسمتی از دانش خود را به دانش سلامت اختصاص دهیم؛ قطعا آن چیزی که میتواند باعث کاهش بار بیماریها در یک کشور یا استان شود، افزایش آگاهیها است.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه تمام اطلاعات مورد نیاز مربوط به قرنطینه و ایزولیشین بیمار در منزل و نحوه جداسازی اعضای خانواده در بحث بیماری کرونا به طور کامل آموزش داده شده است؛ همچنین این اطلاعات از طریق اپلیکیشنهایی که در فضای مجازی است به طور مرتب اطلاع رسانی میشود.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ما یک شبکه به نام شبکه “پی ام سی” داریم که در تمام کشور به عنوان یک اقدام درخشان حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاق افتاده است؛ به طوری که در استان بالغ بر 96 مرکز خدمات بهداشتی در حوزه شهری و روستایی داریم که پتانسیل قوی برای اطلاع رسانی برای اطلاع رسانی به مردم هستند.
نامدار اضافه کرد: بالغ بر 259 خانه بهداشت و 47 پایگاه شهری غیرزمینه و 96 پایگاه سلامت زمینه داریم که وظیفه این مراکز در درجه اول اطلاعات خانوار را دارند و در فراخور شرایط خانواده نیز خدماتی را ارئه میکنند؛ لذا به نظر میآید که یک ارتباط منسجمی در روستاها و حوزه مراکز بهداشتی درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت برقرار شده است.
وی تصریح کرد: در آینده شاید با تحقیقاتی به این نتیجه رسید که اگر در مناطق روستایی میزان آمار آلودگی، فوتی و درگیری با بیماری کووید19 کمتر بوده است، یکی از فاکتورهای آن سواد سلامت مردم است که از طریق بهورزها، مراقبان سلامت، پزشک و مامای روستا و همکاران بهداشت محیط اطلاع رسانی میشود.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: به نظر میآید که اگر این ارتباط زنجیرهاش در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ ایجاد شود، ما میتوانیم به نتایج بهتری برسیم؛ به طور مثال با شروع بیماری کرونا در اسفندماه حداکثر حدود 80 درصد خانوارهای شهری ما حداقل یک بار از مراکز بهداشتی خدمات گرفته بودند.
این مقام مسئول تاکید کرد: تمام تلاش ما در طی این مدت این بوده که 20 درصد باقی مانده که جمعیت بالایی از استان را هم شامل میشوند و اتفاقا جمعیتی هم هستند که پیگیریهای بهتری هم ندارند؛ بتوانیم در این طرح و از طریق شماره تلفنها و شماره ملی با آنها ارتباط برقرار کنیم.
نامدار گفت: در مورد بیماری کووید19 یکی از مواردی که در کشور توانست بار بیماریها را کاهش دهد؛ خدمات آموزش و آگاهی در حوزه سلامت بود که مراکز غربالکری 16ساعته ما که 21 مرکز در استان داریم، ارائه کردند.
لزومی برای مراجعه همه بیماران به بیمارستانها نیست
وی با بیان اینکه علائم بالینی بیماری کرونا بسیار متفاوت است و میتواند از یک سردرد ساده تا بسیاری از علائم تنفسی باشد، افزود: هر فردی دچار مشکلی با علائم بیماریهای شاخه کووید19 شد، میتواند به مراکز بهداشت مراجعه کند که این مراکز طبق آخرین پروتکلی که از وزارت بهداشت دارند، میتوانند آن بیمار را راهنمایی و مراحل درمانش را توسط مراقبین سلامت دنبال کنند یا اینکه در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع میدهد.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: در این مدت در شهرستانها حتی مراقبین سلامت ما با تمام تجهیزات برای مراقبت هم به درب منازل مراجعه میکردند و تا حد توان ماسک و مواد ضدعفونیکننده در اختیارشان قرار میدادند و توضیحات لازم را درباره قرنطینه در اختیارشان میگذاشتند.
این مقام مسئول تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در صورت هر نوع علائم، ابتدا به سایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و بخش معاونت بهداشت مراجعه کنند که تمام اطلاعات بیماری کووید19 در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
نامدار ادامه داد: تاکید ما به مردم بر این است که اطلاعات و اخبار حوزه سلامت را از مجراهای قانونی دریافت کنند؛ چراکه در برخی موارد شاهد هستیم که آمارهای نادرست باعث ایجاد چالش در جامعه میشود و یکسری اطلاعات غلطی را سودجویان و کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند نیز در فضای مجازی منتشر میکنند که میتواند عوارض زیادی برای مردم داشته باشد.
وی عنوان کرد: گاهی شاهدیم که برخی افراد از داروهای سنتی برای مردم تجویز میکنند در حالی که طب سنتی یک علم کاملا تخصصی و تایید شده است؛ لذا برای تجویز دارو حتما باید به پزشک متخصص این حوزه مراجعه کنند.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و با مراجعه به هر کدام از مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت میتوانند با اطلاعات کامل بیماری خود را مدیریت کنند و نیازی نیست که در اولین مرحله حتما به بیمارستان یا پزشک متخصص مراجعه کنند.
انتهای پیام/
وی افزود: همه ما علاوه بر آموزشهایی که در قسمتهای مختلف زندگی میبینیم، باید یک قسمتی از دانش خود را به دانش سلامت اختصاص دهیم؛ قطعا آن چیزی که میتواند باعث کاهش بار بیماریها در یک کشور یا استان شود، افزایش آگاهیها است.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه تمام اطلاعات مورد نیاز مربوط به قرنطینه و ایزولیشین بیمار در منزل و نحوه جداسازی اعضای خانواده در بحث بیماری کرونا به طور کامل آموزش داده شده است؛ همچنین این اطلاعات از طریق اپلیکیشنهایی که در فضای مجازی است به طور مرتب اطلاع رسانی میشود.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ما یک شبکه به نام شبکه “پی ام سی” داریم که در تمام کشور به عنوان یک اقدام درخشان حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاق افتاده است؛ به طوری که در استان بالغ بر 96 مرکز خدمات بهداشتی در حوزه شهری و روستایی داریم که پتانسیل قوی برای اطلاع رسانی برای اطلاع رسانی به مردم هستند.
نامدار اضافه کرد: بالغ بر 259 خانه بهداشت و 47 پایگاه شهری غیرزمینه و 96 پایگاه سلامت زمینه داریم که وظیفه این مراکز در درجه اول اطلاعات خانوار را دارند و در فراخور شرایط خانواده نیز خدماتی را ارئه میکنند؛ لذا به نظر میآید که یک ارتباط منسجمی در روستاها و حوزه مراکز بهداشتی درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت برقرار شده است.
وی تصریح کرد: در آینده شاید با تحقیقاتی به این نتیجه رسید که اگر در مناطق روستایی میزان آمار آلودگی، فوتی و درگیری با بیماری کووید19 کمتر بوده است، یکی از فاکتورهای آن سواد سلامت مردم است که از طریق بهورزها، مراقبان سلامت، پزشک و مامای روستا و همکاران بهداشت محیط اطلاع رسانی میشود.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: به نظر میآید که اگر این ارتباط زنجیرهاش در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ ایجاد شود، ما میتوانیم به نتایج بهتری برسیم؛ به طور مثال با شروع بیماری کرونا در اسفندماه حداکثر حدود 80 درصد خانوارهای شهری ما حداقل یک بار از مراکز بهداشتی خدمات گرفته بودند.
این مقام مسئول تاکید کرد: تمام تلاش ما در طی این مدت این بوده که 20 درصد باقی مانده که جمعیت بالایی از استان را هم شامل میشوند و اتفاقا جمعیتی هم هستند که پیگیریهای بهتری هم ندارند؛ بتوانیم در این طرح و از طریق شماره تلفنها و شماره ملی با آنها ارتباط برقرار کنیم.
نامدار گفت: در مورد بیماری کووید19 یکی از مواردی که در کشور توانست بار بیماریها را کاهش دهد؛ خدمات آموزش و آگاهی در حوزه سلامت بود که مراکز غربالکری 16ساعته ما که 21 مرکز در استان داریم، ارائه کردند.
لزومی برای مراجعه همه بیماران به بیمارستانها نیست
وی با بیان اینکه علائم بالینی بیماری کرونا بسیار متفاوت است و میتواند از یک سردرد ساده تا بسیاری از علائم تنفسی باشد، افزود: هر فردی دچار مشکلی با علائم بیماریهای شاخه کووید19 شد، میتواند به مراکز بهداشت مراجعه کند که این مراکز طبق آخرین پروتکلی که از وزارت بهداشت دارند، میتوانند آن بیمار را راهنمایی و مراحل درمانش را توسط مراقبین سلامت دنبال کنند یا اینکه در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع میدهد.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: در این مدت در شهرستانها حتی مراقبین سلامت ما با تمام تجهیزات برای مراقبت هم به درب منازل مراجعه میکردند و تا حد توان ماسک و مواد ضدعفونیکننده در اختیارشان قرار میدادند و توضیحات لازم را درباره قرنطینه در اختیارشان میگذاشتند.
این مقام مسئول تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در صورت هر نوع علائم، ابتدا به سایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و بخش معاونت بهداشت مراجعه کنند که تمام اطلاعات بیماری کووید19 در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
نامدار ادامه داد: تاکید ما به مردم بر این است که اطلاعات و اخبار حوزه سلامت را از مجراهای قانونی دریافت کنند؛ چراکه در برخی موارد شاهد هستیم که آمارهای نادرست باعث ایجاد چالش در جامعه میشود و یکسری اطلاعات غلطی را سودجویان و کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند نیز در فضای مجازی منتشر میکنند که میتواند عوارض زیادی برای مردم داشته باشد.
وی عنوان کرد: گاهی شاهدیم که برخی افراد از داروهای سنتی برای مردم تجویز میکنند در حالی که طب سنتی یک علم کاملا تخصصی و تایید شده است؛ لذا برای تجویز دارو حتما باید به پزشک متخصص این حوزه مراجعه کنند.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و با مراجعه به هر کدام از مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت میتوانند با اطلاعات کامل بیماری خود را مدیریت کنند و نیازی نیست که در اولین مرحله حتما به بیمارستان یا پزشک متخصص مراجعه کنند.
انتهای پیام/
وی افزود: همه ما علاوه بر آموزشهایی که در قسمتهای مختلف زندگی میبینیم، باید یک قسمتی از دانش خود را به دانش سلامت اختصاص دهیم؛ قطعا آن چیزی که میتواند باعث کاهش بار بیماریها در یک کشور یا استان شود، افزایش آگاهیها است.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه تمام اطلاعات مورد نیاز مربوط به قرنطینه و ایزولیشین بیمار در منزل و نحوه جداسازی اعضای خانواده در بحث بیماری کرونا به طور کامل آموزش داده شده است؛ همچنین این اطلاعات از طریق اپلیکیشنهایی که در فضای مجازی است به طور مرتب اطلاع رسانی میشود.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ما یک شبکه به نام شبکه “پی ام سی” داریم که در تمام کشور به عنوان یک اقدام درخشان حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاق افتاده است؛ به طوری که در استان بالغ بر 96 مرکز خدمات بهداشتی در حوزه شهری و روستایی داریم که پتانسیل قوی برای اطلاع رسانی برای اطلاع رسانی به مردم هستند.
نامدار اضافه کرد: بالغ بر 259 خانه بهداشت و 47 پایگاه شهری غیرزمینه و 96 پایگاه سلامت زمینه داریم که وظیفه این مراکز در درجه اول اطلاعات خانوار را دارند و در فراخور شرایط خانواده نیز خدماتی را ارئه میکنند؛ لذا به نظر میآید که یک ارتباط منسجمی در روستاها و حوزه مراکز بهداشتی درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت برقرار شده است.
وی تصریح کرد: در آینده شاید با تحقیقاتی به این نتیجه رسید که اگر در مناطق روستایی میزان آمار آلودگی، فوتی و درگیری با بیماری کووید19 کمتر بوده است، یکی از فاکتورهای آن سواد سلامت مردم است که از طریق بهورزها، مراقبان سلامت، پزشک و مامای روستا و همکاران بهداشت محیط اطلاع رسانی میشود.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: به نظر میآید که اگر این ارتباط زنجیرهاش در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ ایجاد شود، ما میتوانیم به نتایج بهتری برسیم؛ به طور مثال با شروع بیماری کرونا در اسفندماه حداکثر حدود 80 درصد خانوارهای شهری ما حداقل یک بار از مراکز بهداشتی خدمات گرفته بودند.
این مقام مسئول تاکید کرد: تمام تلاش ما در طی این مدت این بوده که 20 درصد باقی مانده که جمعیت بالایی از استان را هم شامل میشوند و اتفاقا جمعیتی هم هستند که پیگیریهای بهتری هم ندارند؛ بتوانیم در این طرح و از طریق شماره تلفنها و شماره ملی با آنها ارتباط برقرار کنیم.
نامدار گفت: در مورد بیماری کووید19 یکی از مواردی که در کشور توانست بار بیماریها را کاهش دهد؛ خدمات آموزش و آگاهی در حوزه سلامت بود که مراکز غربالکری 16ساعته ما که 21 مرکز در استان داریم، ارائه کردند.
لزومی برای مراجعه همه بیماران به بیمارستانها نیست
وی با بیان اینکه علائم بالینی بیماری کرونا بسیار متفاوت است و میتواند از یک سردرد ساده تا بسیاری از علائم تنفسی باشد، افزود: هر فردی دچار مشکلی با علائم بیماریهای شاخه کووید19 شد، میتواند به مراکز بهداشت مراجعه کند که این مراکز طبق آخرین پروتکلی که از وزارت بهداشت دارند، میتوانند آن بیمار را راهنمایی و مراحل درمانش را توسط مراقبین سلامت دنبال کنند یا اینکه در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع میدهد.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: در این مدت در شهرستانها حتی مراقبین سلامت ما با تمام تجهیزات برای مراقبت هم به درب منازل مراجعه میکردند و تا حد توان ماسک و مواد ضدعفونیکننده در اختیارشان قرار میدادند و توضیحات لازم را درباره قرنطینه در اختیارشان میگذاشتند.
این مقام مسئول تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در صورت هر نوع علائم، ابتدا به سایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و بخش معاونت بهداشت مراجعه کنند که تمام اطلاعات بیماری کووید19 در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
نامدار ادامه داد: تاکید ما به مردم بر این است که اطلاعات و اخبار حوزه سلامت را از مجراهای قانونی دریافت کنند؛ چراکه در برخی موارد شاهد هستیم که آمارهای نادرست باعث ایجاد چالش در جامعه میشود و یکسری اطلاعات غلطی را سودجویان و کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند نیز در فضای مجازی منتشر میکنند که میتواند عوارض زیادی برای مردم داشته باشد.
وی عنوان کرد: گاهی شاهدیم که برخی افراد از داروهای سنتی برای مردم تجویز میکنند در حالی که طب سنتی یک علم کاملا تخصصی و تایید شده است؛ لذا برای تجویز دارو حتما باید به پزشک متخصص این حوزه مراجعه کنند.
رئیس علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و با مراجعه به هر کدام از مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت میتوانند با اطلاعات کامل بیماری خود را مدیریت کنند و نیازی نیست که در اولین مرحله حتما به بیمارستان یا پزشک متخصص مراجعه کنند.
انتهای پیام/
وی افزود: همه ما علاوه بر آموزشهایی که در قسمتهای مختلف زندگی میبینیم، باید یک قسمتی از دانش خود را به دانش سلامت اختصاص دهیم؛ قطعا آن چیزی که میتواند باعث کاهش بار بیماریها در یک کشور یا استان شود، افزایش آگاهیها است.
,رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه تمام اطلاعات مورد نیاز مربوط به قرنطینه و ایزولیشین بیمار در منزل و نحوه جداسازی اعضای خانواده در بحث بیماری کرونا به طور کامل آموزش داده شده است؛ همچنین این اطلاعات از طریق اپلیکیشنهایی که در فضای مجازی است به طور مرتب اطلاع رسانی میشود.
,این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ما یک شبکه به نام شبکه “پی ام سی” داریم که در تمام کشور به عنوان یک اقدام درخشان حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاق افتاده است؛ به طوری که در استان بالغ بر 96 مرکز خدمات بهداشتی در حوزه شهری و روستایی داریم که پتانسیل قوی برای اطلاع رسانی برای اطلاع رسانی به مردم هستند.
,نامدار اضافه کرد: بالغ بر 259 خانه بهداشت و 47 پایگاه شهری غیرزمینه و 96 پایگاه سلامت زمینه داریم که وظیفه این مراکز در درجه اول اطلاعات خانوار را دارند و در فراخور شرایط خانواده نیز خدماتی را ارئه میکنند؛ لذا به نظر میآید که یک ارتباط منسجمی در روستاها و حوزه مراکز بهداشتی درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت برقرار شده است.
,وی تصریح کرد: در آینده شاید با تحقیقاتی به این نتیجه رسید که اگر در مناطق روستایی میزان آمار آلودگی، فوتی و درگیری با بیماری کووید19 کمتر بوده است، یکی از فاکتورهای آن سواد سلامت مردم است که از طریق بهورزها، مراقبان سلامت، پزشک و مامای روستا و همکاران بهداشت محیط اطلاع رسانی میشود.
,رئیس علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: به نظر میآید که اگر این ارتباط زنجیرهاش در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ ایجاد شود، ما میتوانیم به نتایج بهتری برسیم؛ به طور مثال با شروع بیماری کرونا در اسفندماه حداکثر حدود 80 درصد خانوارهای شهری ما حداقل یک بار از مراکز بهداشتی خدمات گرفته بودند.
,این مقام مسئول تاکید کرد: تمام تلاش ما در طی این مدت این بوده که 20 درصد باقی مانده که جمعیت بالایی از استان را هم شامل میشوند و اتفاقا جمعیتی هم هستند که پیگیریهای بهتری هم ندارند؛ بتوانیم در این طرح و از طریق شماره تلفنها و شماره ملی با آنها ارتباط برقرار کنیم.
,نامدار گفت: در مورد بیماری کووید19 یکی از مواردی که در کشور توانست بار بیماریها را کاهش دهد؛ خدمات آموزش و آگاهی در حوزه سلامت بود که مراکز غربالکری 16ساعته ما که 21 مرکز در استان داریم، ارائه کردند.
,لزومی برای مراجعه همه بیماران به بیمارستانها نیست
, لزومی برای مراجعه همه بیماران به بیمارستانها نیست,وی با بیان اینکه علائم بالینی بیماری کرونا بسیار متفاوت است و میتواند از یک سردرد ساده تا بسیاری از علائم تنفسی باشد، افزود: هر فردی دچار مشکلی با علائم بیماریهای شاخه کووید19 شد، میتواند به مراکز بهداشت مراجعه کند که این مراکز طبق آخرین پروتکلی که از وزارت بهداشت دارند، میتوانند آن بیمار را راهنمایی و مراحل درمانش را توسط مراقبین سلامت دنبال کنند یا اینکه در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع میدهد.
,رئیس علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: در این مدت در شهرستانها حتی مراقبین سلامت ما با تمام تجهیزات برای مراقبت هم به درب منازل مراجعه میکردند و تا حد توان ماسک و مواد ضدعفونیکننده در اختیارشان قرار میدادند و توضیحات لازم را درباره قرنطینه در اختیارشان میگذاشتند.
,این مقام مسئول تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در صورت هر نوع علائم، ابتدا به سایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و بخش معاونت بهداشت مراجعه کنند که تمام اطلاعات بیماری کووید19 در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
,نامدار ادامه داد: تاکید ما به مردم بر این است که اطلاعات و اخبار حوزه سلامت را از مجراهای قانونی دریافت کنند؛ چراکه در برخی موارد شاهد هستیم که آمارهای نادرست باعث ایجاد چالش در جامعه میشود و یکسری اطلاعات غلطی را سودجویان و کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند نیز در فضای مجازی منتشر میکنند که میتواند عوارض زیادی برای مردم داشته باشد.
,وی عنوان کرد: گاهی شاهدیم که برخی افراد از داروهای سنتی برای مردم تجویز میکنند در حالی که طب سنتی یک علم کاملا تخصصی و تایید شده است؛ لذا برای تجویز دارو حتما باید به پزشک متخصص این حوزه مراجعه کنند.
,رئیس علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و با مراجعه به هر کدام از مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت میتوانند با اطلاعات کامل بیماری خود را مدیریت کنند و نیازی نیست که در اولین مرحله حتما به بیمارستان یا پزشک متخصص مراجعه کنند.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه