رئیس دبیرخانه کار گروه سلامت استان یزد خبر داد
یزد میزبان پویش استانی «نه به دیابت»
لطفی رئیس دبیرخانه کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد از اجرای طرح پویش استانی "نه به دیابت" در یزد خبر داد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، پیش از ظهر امروز جلسه اندیشگاه سلامت استان باحضور رئیس دانشگاه علومپزشکی شهید صدوقی یزد، رستگاری ، فرماندار شهرستان یزد و مسئولان استان و دانشگاه در سالن همایش باقرالعلوم برگزار شد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در قرن حاضر، جهان درگیر با بیماریهای متابولیک است، که در رأس آن دیابت قرار دارد.
,دکتر خطیبی با تاکید بر افزایش پژوهشها در این مورد ادامه داد: اصلاح فرهنگ و سبک زندگی موضوع دیگری است که باید به ان توجه کرد و همکاری بین دستگاهی را میطلبد.
,وی افزود: اندیشگاه سلامت به واسطه ماهیت اجتماعی خود ظرفیت بالایی در ایجاد رویکرد جامعه محور ایفا خواهد کرد و محلی برای گفتگوی صاحب نظران در مورد موضوعات اولویت دار بر سر راه توسعه پایدار سلامت استان است.
,رئیس دبیرخانه کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد اظهار داشت: با توجه به افزایش بیماری های غیر واگیر در استان از جمله دیابت، پویش استانی "نه به دیابت " در استان اجرا خواهد شد.
,دکتر لطفی تصریح کرد: تشکیل کارگروه سلامت، آموزش سبک ایرانی-اسلامی، برنامهریزی برای توانبخشی بیماران دیابتی، ابلاغ رعایت الگوی صحیح مصرف موادغذایی به ادارات و سازمانهای استان از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
,هم چنین در پایان این نشست از زحمات دکتر حائریان در این اندیشگاه تقدیر شد.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه