اخبار داغ

حضور زنان در ورزشگاه ها تداوم می یابد؛

دختران در تمام کشور لیگ برتر فوتبال را می بینند؛ همه جای ایران سرای من است

دختران در تمام کشور لیگ برتر فوتبال را می بینند؛ همه جای ایران سرای من است
پس از تجربه جذاب و به یاد ماندنی حضور زنان در جریان بازی استقلال و مس، به نظر می رسد باید شاهد حضور دائمی زنان در جریان بازی های لیگ باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پنج شنبه برای فوتبال و ورزش ایران یک روز خاص بود. روزی که پس از ۴ دهه درهای استادیوم آزادی بر روی زنان در یک بازی داخلی باز شد تا زنان ایران زمین همپای مردان به ورزشگاه بروند، فوتبال ببینند، شادی کنند و در یک فضای سالم از تماشای فوتبال لذت ببرند.

از مدتها پیش وزارت ورزش و جوانان بدون هیاهو و سر و صدا به دنبال آماده سازی و مهیا کردن شرایط برای حضور زنان در رقابتهای لیگ برتر بود و سرانجام پنجشنبه این قفل بسته، باز شد.

قابل پیش بینی بود که حضور زنان در ورزشگاه با استقبال شدید دختران هوادار فوتبال روبرو خواهد شد. اتفاقی که البته بازتاب جهانی نیز داشت و حضور سالم و تماشایی زنان ایران روی سکوهای ورزشگاه آزادی سبب شد تا فوتبال ایران یک روز تاریخی را پشت سر بگذارد.

حالا و پس از این تجربه جذاب و به یاد ماندنی به نظر می رسد باید شاهد حضور دائمی زنان در جریان بازی های لیگ باشیم. اتفاقی که از ورزشگاه آزادی شروع شده و پس از این تجربه جالب، در سایر ورزشگاه ها و شهرهای کشور نیز به مرور شاهد آن خواهیم بود.

سجادی: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ادامه می‌یابد

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور زنان در بازی فوتبال استقلال با مس کرمان تصریح کرد: در جریان بازی استقلال و مس همه مسائل ها رعایت شد و شرایط خوبی بر ورزشگاه حاکم بود و نزدیک به ۱۶۰۰ نفر خانم در ورزشگاه حضور داشتند.

وی افزود:  بنا داریم در لیگ امسال کم‌کم مجوز حضور بانوان در مسابقات فوتبال پایتخت و استان‌هایی که امکان حضور بانوان در آنها فراهم است را صادر کنیم. در این زمینه حساسیت خاصی وجود ندارد و هر زمان قرار باشد بازی‌های ملی یا باشگاهی برگزار شود، می‌توانیم از حضور پرشور بانوان در ورزشگاه بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی افزود: حضور بانوان در مسابقاتی که زیرساخت آن فراهم است منعی نداشته و قصد داریم که در لیگ پیش روی فوتبال برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور بانوان و البته با رعایت برخی شرایط ایجاد کنیم، جایگاه خانم‌ها در ورزشگاه باید حفظ شود و جو فرهنگی ورزشگاه نیز باید مهیای حضور بانوان خوب کشورمان باشد.


 

مهدی: 5 استادیوم شهرستان ها قابلیت حضور زنان را دارند

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال با اشاره به شرایط مختلف استادیوم‌های کشور برای حضور زنان گفت: هر فضایی بر اساس ساختار فیزیکی و سازه‌های مربوطه، شرایط متفاوتی دارد و فعلا در حال بررسی هستیم تا روند کار، حضور بانوان، میزبانی شایسته و مسایلی از این دست ارزیابی شود و بعد از مشخص شدن شرایط مساعد در چرخه کار قرار می‌گیرند. فعلا در آزادی این مساله را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم، متاسفانه از بابت زیرساخت‌ها دچار نواقصی هستیم که باید حل و فصل شود و این مساله در دستور کار خواهد بود.

وی در خصوص این که کدام استادیوم‌های کشور قابلیت حضور بانوان را دارند، گفت: هر ورزشگاهی برای خود معایب و محاسنی دارد و نمی‌توانیم آن ها را با هم مقایسه کنیم اما چند ورزشگاه داریم که نزدیک به استادیوم آزادی است. ورزشگاه نقش جهان، ورزشگاه شهدای فولاد، فولادشهر، استادیوم شهید سپهبد سردار سلیمانی سیرجان و امام رضا مشهد این قابلیت را دارند و اگر استادیوم‌های مس هم تکمیل شود، شاید تا نیم فصل این مساله محقق شود.

بیشتر بخوانید:

قفل بسته، باز شد؛ زنان در آزادی/ غریو فریادهای تماشاگران خانم در لیگ برتر فوتبال

تاریخ ورق خورد؛ سکوهای لیگ برتر میزبان دختران ایران زمین/ آزادی زنانه با گل، بادکنک، جیغ، سوت و شادی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه