اخبار داغ

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه مطرح کرد؛

پیش‌بینی تولید ۲۳ هزار تن انواع آبزیان در کرمانشاه

پیش‌بینی تولید ۲۳ هزار تن انواع آبزیان در کرمانشاه
فرزاد افضلی گفت: پیش‌بینی ‌می شود میزان تولید محصولات شیلاتی استان کرمانشاه تا پایان سال به مرز ۲۳ هزار تن برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: برای توسعه و ساماندهی فعالیتهای شیلات در استان کرمانشاه مبلغ 170 میلیارد تومان اختصاص یافته است که این مبلغ جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های ارزشمند استان در بخش شیلات، افزود: کرمانشاه رتبه نخست را در زمینه تولید ماهیان گرمابی در بین استانهای غیرساحلی دارد. همچنین در زمینه تولیدات ماهیان سردابی رتبه چهارم کشوری را دارد.

وی ادامه داد: رقم اختصاص یافته برای پروژه‌های تکمیلی، مطالعات و ایجاد تأسیسات زیربنایی، مزارع منفرد در سطح استان، راه‌اندازی پروژه‌های اقتصادمقاومتی در قالب پرورش ماهی در قفس، طراحی سایت‌های پرورش ماهی، احداث سایت‌ها و پروژه‌های مراکز تکثیر پرورش ماهی به عنوان پروژه پیشنهادی در قرارگاه مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه و مصوب شده است.

افضلی با اشاره به زود بازده بودن پروژه‌های آبزی پروری، خاطرنشان کرد: بدلیل درآمد زا بودن و ایجاد اشتغال پایدار و مستقیم، جوانان را به احداث مجتمع‌های تولیدی و مزارع پرورش ماهیان گرمابی و استخر‌های پرورش ماهیان سردابی میتوان تشویق کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبار سفر رییس جمهور با تحول و ایجاد ساماندهی و رونق کار و مکانیزاسیون مزارع، بتوانیم به تولید ۲۳ هزار تُن آبزی و همچنین اشتغالزایی هزار و چهارصد نفر در پایان سال‌جاری دست پیدا کنیم.

این مسئول اشاره ای هم به مصرف سرانه آبزیان در استان داشت و گفت: مصرف سرانه ماهی در استان حدود 10 کیلوگرم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه