اخبار داغ

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی همچنان پابرجاست

پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی همچنان پابرجاست
عبدالرضا مصری گفت: پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی اعم از کشوری و لشکری همچنان به قوت خود باقی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، با پیگیری‌های مستمر نمایندگان و نگاه ویژه مجلس یازدهم، موضوع فوق العاده مناطق جنگی در اجرای ماده ۹۱ قانون دیوان عدالت اداری، باردیگر در هیات عمومی مطرح و باتوجه به نقض رای قبلی، فوق العاده مناطق جنگی برقرار می شود.

عبدالرضا مصری در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی اعم از کشوری و لشکری همچنان به قوت خود باقی است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که فوق العاده مناطق جنگی در برنامه ششم توسعه تعریف شده بود، گفت: با ارائه یک طرح دو فوریتی به عنوان استفساریه و رأی بالای نمایندگان، دیوان عدالت اداری در حکم قبلی خود مبنی بر قطع فوق العاده مناطق جنگی تجدیدنظر نظر کرد.

وی در ادامه یادآور شد: در برنامه ششم توسعه نیز برای جبران عقب‌ماندگی‌های مناطق جنگی دفاع مقدس تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف تعریف شده است. تاکنون این فوق‌العاده‌ها برای افرادی که در این مناطق حضور داشتند جاری و ساری بوده است.

مصری گفت: پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی همچنان پابرجاست.

اخیرا دیوان عدالت اداری حکمی صادر کرده و ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم را لغو کرده بود، این در حالی است که تفسیر قانون طبق قانون اساسی با مجلس شورای اسلامی است.

پیش از این نیز با پیگیری نمایندگان ۶ استان مرزی، طرح ۲ فوریتی ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه در خصوص بهره‌مندی ۶ استان مرزی از حق مناطق جنگی که توسط دیوان عدالت اداری لغو شده بود و مجدد با رای قاطع نمایندگان تصویب شد.

گفتنی است؛ بهره‌مندی از حق مناطق جنگی مطالبه به حق نیروهای شاغل استان‌های مرزی است، که با برقراری مجدد این موضوع در احکام کارکنان استان‌های جنگ زده گامی در جهت جبران عقب ماندگی این استان‌ها برداشته خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه