اخبار داغ

مدیرکل آموزش مراکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش:

۱۲۷ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در مدارس آموزش از راه دور تحصیل می کنند

۱۲۷ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در مدارس آموزش از راه دور تحصیل می کنند
عباس شاهملکی از تحصیل 127 هزار دانش آموز در مدارس آموزش از راه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، عباس شاهملکی امروز پنج شنبه در حاشیه نشست قطبی مدارس غیردولتی و هیات امنایی که با حضور روسای ادارات مشارکت های مردمی پنج استان ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل از وظایف این مدارس است  که در واقع دانش آموزان به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، مرزی، عشایری را تحت پوشش قرار می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

مدیرکل آموزش مراکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش از تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی در بستر این وزارت خانه خبر داد و افزود: فلسفه وجودی تشکیل مدارس از راه دور که از سیاست های دولت مردمی نیز به شمار می رود، پوشش تمام دانش آموزانی است که از تحصیل بنا به دلایل مختلف بازمانده اند.

,

این مسئول با اشاره به اینکه در بحث کیفیت بخشی آموزشی در این مدارس از بسترهای آموزشی الکترونیک استفاده می شود، عنوان کرد: عمده فعالیت های این مدارس در بستر فضای مجازی است و اخیرا بخشنامه ای به استان ها ابلاغ شده که از ظرفیت این مدارس در جذب بازماندگان از تحصیل با گروه های مختلف سنی مختلف اقدام کنند و از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش، دستگاه ها، نهادها، گروه های جهادی و .. در زمینه جذب منابع و تامین تجهیزات اقدام کنند.

,

شاهملکی با اشاره به انعطاف شیوه های آموزشی این مدارس تصریح کرد: این مدارس از ظرفیت آموزش های تلفیقی-ترکیبی به معنای حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری و نیز متاب های دیداری و شنیداری آموزش های الکترونیکی بهره مند است و مشاور مدرسه می تواند با بررسی زیرساخت ها شیوه های مورد نیاز مدرسه را احصا و اعلام کند.

,

این مسئول با بیان اینکه 1448 مدرسه آموزش از راه دور در سطح کشور داریم، عنوان کرد: 127 هزار دانش آموز در این مدارس از پایه هفتم تا دوازدهم مشغول تحصیل هستند.

,

مدیرکل آموزش مراکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مخاطبان این مدارس هم دانش آموزان بازمانده از تحصیل چه در نوع بزرگسال یعنی بالای 18 سال و چه دانش آموزان لازم التعلین یعنی زیر 18 سال است که برای دانش آموزان لازم التعلیم براساس مجوزی که اداره آموزش و پرورش منطقه می دهد، امکان جذب این دانش آموزان برای مدارس از راه دور فراهم می شود.

,

این مسئول با بیان اینکه عوامل بازماندگی از تحصیل متغیرهای گوناگونی دارد، بیان داشت: مشکلات اقتصادی، فرهنگی، نبود امکانات از بعد وجود نیروی انسانی مجرب، رشته تحصیلی متغیرهای بازماندگی از تحصیل هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه