اخبار داغ

مقصد جدید «اتوبوس خبر»؛

اتوبوس خبرنگاران در سیل بندهای یزد توقف کرد

اتوبوس خبرنگاران در سیل بندهای یزد توقف کرد
اصحاب رسانه به همراه شهردار یزد در طرح « اتوبوس خبر» به بازدید از سیل بندهای شهر یزد رفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، در مرداد ماه سال جاری استان یزد با سیلی ویرانگر رو به رو شد که به ۹ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان یزد خسارت وارد کرد و پس از بررسی های انجام شده میزان خسارت اولیه این واحدها هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

ابوالقاسم محی الدین عصر پنجشنبه در بازدید چهار ساعته خبرنگاران از سیل بندهای شهر یزد در قالب طرح « اتوبوس خبر»، اظهار کرد: شهر یزد هنوز در برابر سیلی همچون سیل مرداد ماه ایمن نیست و در صورت تکرار بارش های مرداد ماه، دوباره شاهد برخی از اتفاقات سیل قبل خواهیم بود.

,

وی افزود: مرمت و استحکام بخشی بندهای خاکی، سیل بندها و گوراب ها و همچنین ساخت سیل بندهای احتیاطی در راستای جلوگیری از ورود سیل به شهر از جمله اقداماتی است که از مرداد ماه شروع شد و تا کنون ادامه یافته است

,

, ,

شهردار یزد با اشاره به ساخت چهار سیل بند احتیاطی  برای ذخیره آب و کنترل سیل عنوان کرد: ساخت هر کدام از این سیل بندهای احتیاطی بیش از سه میلیارد هزینه دارد و این نکته قابل ذکر است که شهرداری یزد متولی سیل بندهای خارج از شهر نیست و به علت کم کاری دستگاه های متولی در زمینه ساخت و نگهداری سیل بندها و اهمیت ایمنی شهروندان، شهرداری دست به اقدام زده و در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

,

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات  شورای اسلامی شهر یزد  در یک مرحله ۱۵ میلیارد تومان و در مرحله بعدی ۱۰ میلیارد تومان به جبران خسارت سیل تخصیص یافت.

,

, ,

گفتنی است؛ ساخت سیل بندهای احتیاطی به همراه گوراب برای کاهش سرعت آب و کنترل سیل است و پر شدن گوراب های قبلی از نخاله های ساختمانی، در سیل مرداد ماه علاوه بر وارد شدن خسارت به شهر یزد، سرعت پیشرفت پروژه را به شدت کاهش داده و به یک معضل برای شهرداری تبدیل شده است که در این راستا همکاری مردم و دستگاه های متولی را می طلبد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه