اخبار داغ

روسیه از یوفا به AFC

تصمیم بحث برانگیز روس ها؛ خداحافظی با اروپا، سلام بر آسیا/ رقابت روسیه با ایران، ژاپن، سعودی، استرالیا، کره برای جام جهانی 2026؟

تصمیم بحث برانگیز روس ها؛ خداحافظی با اروپا، سلام بر آسیا/ رقابت روسیه با ایران، ژاپن، سعودی، استرالیا، کره برای جام جهانی 2026؟
فدراسیون فوتبال روسیه در تصمیمی بحث برانگیز قصد دارد که تا از فوتبال اروپا و زیر پرچم یوفا خارج شده و به فوتبال آسیا و بپیوندد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فوتبال روسیه در آستانه یک چرخش عجیب و بحث برانگیز تاریخی قرار گرفته است. فدراسیون فوتبال این کشور می خواهد از قیومیت قاره اروپا خارج شده و زین پس در قاره آسیا به فعالیت خود ادامه دهد. مسکو این تصمیم را پس از آن گرفت که یوفا و فیفا در اقدامی سیاسی و به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین، تیم ملی فوتبال روسیه را از شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی محروم کرد.

در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین در سال گذشته روس‌ها از شرکت در مسابقات مختلف محروم شدند. تیم ملی روسیه حتی از پلی آف جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کنار گذاشته شد و باشگاه‌های این کشور هم حضور در لیگ قهرمانان اروپا را از دست دادند.

از همین رو فدراسیون فوتبال روسیه در تصمیمی بحث برانگیز قصد دارد که تا از فوتبال اروپا  و زیر پرچم یوفا خارج شده و به فوتبال آسیا و بپیوندد و زین پس فعالیت های خود را زیر پرچم AFC ادامه دهد.

در صورت این اتفاق فوتبال روسیه زین پس با غول های فوتبال آسیا نظیر ایران، ژاپن، سعودی، استرالیا، کره و... رقابت خواهد کرد و همین یک می تواند تنور فوتبال قاره را داغ تر کند.

 

چراغ سبز فیفا برای پیوستن روسیه به فوتبال آسیا

در همین راستا شبکه تلویزیونی MATCH TV روسیه به نقل از منابع معتبری اعلام کرد: فیفا مانعی برای حضور تیم ملی فوتبال روسیه در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 پس از انتقالش به AFC ایجاد نخواهد کرد. 

ممانعت نکردن فیفا می‌تواند استدلال تعیین‌کننده‌ای برای فدراسیون فوتبال روسیه در گرفتن تصمیم نهایی پیوستن به فوتبال قاره آسیا باشد.

فیفا تا زمانی که این تصمیم به تصویب فدراسیون فوتبال روسیه نرسد، اظهارنظری در این باره نخواهد کرد و در صورت تصویب نیز مانعی بر سر  رقابت تیم ملی روسیه با تیم‌های آسیایی نخواهد بود.

 

روس ها تصمیم گیری می کنند

کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه امروز درباره پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم نهایی‌اش را می‌گیرد. این فدراسیون تا قبل از آغاز سال جدید میلادی فرصت دارد برای شرکت در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 درخواست رسمی خود را ارائه کند.

پس از آنکه فیفا و یوفا فدراسیون فوتبال روسیه را از حضور در تمامی مسابقات بین المللی محروم کردند، اتحادیه فوتبال روسیه انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا را در دستور کار قرار داد.

اتحادیه روسیه چند روز پیش جلسه‌ای را در این ارتباط برگزار کرد و مقرر شد نشست دیگری را امروز سه شنبه برای تصمیم‌گیری نهایی انجام بدهد.

این نشست در نهایت برگزار شد اما طبق اعلام رسانه‌های روسی، رای گیری برای انتقال به فوتبال آسیا بازهم به تعویق افتاده است.

این تعویق به دلیل نیاز به رایزنی‌های بیشتر در مورد انتقال احتمالی روسیه به AFC است و انتظار می‌رود رای گیری قبل از روز ۳۱ دسامبر انجام بشود.

خبرنگار: سعید آقایی

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه