اخبار داغ

محمودی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

از دیدگاه مقام معظم رهبری، حمایت و تقویت جامعه زنان یک اصل است

از دیدگاه مقام معظم رهبری، حمایت و تقویت جامعه زنان یک اصل است
عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با جامعه بانوان گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری، حمایت و تقویت جامعه زنان یک اصل است.

سمیه محمودی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ درباره سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان حوزه زنان اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری فصل خطابی بود که موضع‌گیری ایشان و اهمیتی که ایشان برای حقوق زنان قائل‌اند را به‌وضوح نمایان می‌کرد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در این دیدار در خصوص تقویت جامعه زنان بیاناتی را فرمودند که از آنها برمی‌آمد آن‌گونه که شایسته است از عملکرد دولت رضایت کاملی ندارند و دستگاه‌های اجرایی چندان مدیریت مناسبی در این حوزه را نداشته‌اند که لازم است این عملکرد مورد بررسی و حمایت بیش‌ازپیش رئیس‌جمهور محترم قرار گیرد.
وی افزود با وجود برخی اقدامات خوبی که دولت سیزدهم دنبال کرده است،  همچنان شاهد آشفتگی‌هایی به‌خصوص در مسائل اقتصادی کشور هستیم که همین آشفتگی‌ها که در تذکر به وزیر اقتصاد هم شخص بنده به آنها اشاره کردم، باعث نارضایتی‌هایی در سطح جامعه به‌خصوص در مبحث جامعه زنان خواهد شد.
وی تأکید کرد: تورم افسارگسیخته در خوراکی‌ها و اقلام ضروری باعث ایجاد چالش‌هایی شده است و عدم تدبیر دولت در اجرای قانون کالابرگ موجب شده تا تغذیه نامناسب اقشار ضعیف جامعه را تهدید کند که بخشی از این تغذیه نامناسب هم به جامعه زنان و فرزندان آنها برمی‌گردد که می‌تواند روی این عدم رضایت‌مندی خانواده‌ها که زن به‌عنوان یک ستون در آن در نظر گرفته شده مؤثر باشد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان و فعالان این حوزه گفت: ایشان در خصوص تقویت جامعه زنان فرمودند انتظار داریم عملکرد مناسب‌تری در حوزه زنان دیده شود و ما نیز در اجرای وظیفه نظارتی خود به‌عنوان نماینده مردم انتظار داریم با اصلاحات اقتصادی که دولت آن را آغاز کرده و اقداماتی که در نظر دارد بعدازاین انجام دهد به‌زودی چالش‌هایی  که در این زمینه مشاهده می‌شود کاسته شوند.  
وی با اشاره به موضوع عدم پرداخت یارانه به کودکانی که تازه متولد می‌شوند گفت: این پرداخت‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات را تسهیل کند و جامعه زنان را حداقل به لحاظ روحی تقویت خواهد کرد و این موضوع در کنار درخواست جامعه زنان برای اینکه نماینده‌ای برای حضور در هیئت‌رئیسه کمیسیون‌ها داشته باشند تا آن‌گونه که رهبر معظم انقلاب خواسته‌اند بتوانند از حقوق زنان دفاع کنند می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات را تسهیل نماید.
وی در پایان با اشاره به موضوع انتصابات شایسته زنان که در بیانات رهبر هم ذکر شده بود گفت: انتصابات زنان باید به‌صورت شایسته‌سالاری انجام شود و انتظار داریم این روند در تمام بخش‌های دولتی دنبال شود و در هر بخش بانوان فرهیخته و فعال بتوانند نظرات خود را در خصوص حقوق زنان ابراز کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه