اخبار داغ

فتح‌الله توسلی در گفتگو با دانا:

سپاه خود مخالف تروریست است/ مجلس باید براساس اصل عزت، حکمت و مصلحت تصمیم بگیرد

سپاه خود مخالف تروریست است/ مجلس باید براساس اصل عزت، حکمت و مصلحت تصمیم بگیرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سپاه خود مخالف تروریست است، گفت: مجلس شورای اسلامی باید براساس اصل عزت، حکمت و مصلحت تصمیم بگیرد.

فتح‌الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران گفت: این اقدام بیشتر از اینکه برای ما تبعات داشته باشد برای خودشان است برای اینکه قالب سلول ها و جریانات تروریستی در منطقه ما بودند که توسط سپاه و با حضور شهید حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس مقاومت از منطقه پراکنده شدند و بخشی از آن از بین رفته اند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر قرار باشد سپاه که خود مخالف تروریست بوده و با تروریست مقابله کرده الان  از نظر اتحادیه اروپا در کنار آن ها قرار گیرد، طبیعتا شبکه هایی که در اروپا هستند برای داعش فعال خواهند شد و همین افراد ممکن است در منطقه هم علیه اروپا کار کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: مجلس باید براساس اصل عزت، حکمت و مصلحت تصمیم بگیرد یعنی هم شرایط ملی را ببیند هم شرایط منطقه ای و بین المللی را در نظر گیرد و طبیعتا هر کدام از آن ها در یکی از حوزه های عزت، حکمت و مصلحت قرار خواهند گرفت.

گفتنی است؛ پارلمان اروپا در ادامه اقدامات ضدایرانی و مواضع مداخله‌جویانه اخیر خود در امور ایران، هفته گذشته (پنج‌ شنبه ۲۹ دی‌ ماه ۱۴۰۱) سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

سپاه پاسداران توسط برخی از کشورها در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته‌ است. اولین کشورهایی که سپاه پاسداران را در لیست تروریستی خود قرار دادند بحرین و عربستان سعودی در اکتبر سال ۲۰۱۸ بودند. همچنین ایالات متحده در آوریل سال ۲۰۱۹ سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داد. کانادا نیز در اکتبر همان سال سپاه پاسداران را پس از رای‌گیری در پارلمان به فهرست گروه‌های تروریستی خود وارد کرد.

خبرنگار : فاطمه میرزاآقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه