اخبار داغ

مروری بر کارنامه زنده یاد محمدرضا لطفی در «عندلیب»

 مروری بر کارنامه زنده یاد محمدرضا لطفی در «عندلیب»
برنامه موسیقایی «عندلیب» جمعه هفتم بهمن ماه مروری بر کارنامه زنده یاد محمدرضا لطفی خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برنامه موسیقایی «عندلیب» جمعه هفتم بهمن ماه مروری بر کارنامه زنده یاد محمدرضا لطفی ردیف‌دان، موسیقی‌دان، آهنگساز، نوازنده برجسته تار و سه‌تار و کمانچه و همچنین پژوهشگر و مدرس موسیقی سنتی ایرانی دارد.

سعید مبشری تهیه کننده برنامه «عندلیب» بیان کرد: از زمان‌های دور آموزش سینه به سینه یکی از مهم ترین راه های انتقال دانش و هنر موسیقی ایران از اساتید و هنرمندان بزرگ به نسل‌های بعد بوده است و گرچه از دهه‌های سی و چهل کم کم آموزش موسیقی به روش‌های مدرن هم در کشور ما باب شد اما همچنان اساتید بزرگی از روش قدما برای آموزش موسیقی استفاده کرده و می‌کنند.

وی افزود: در میان بزرگان موسیقی این سرزمین محمدرضا لطفی یکی از تاثیرگذارترین موسیقیدان‌های متاخر بوده است که به روش قدما موسیقی را فراگرفت و به همین شیوه شاگردان بسیاری را تربیت کرد که جامعه موسیقی کشور ما از حضور و هنرشان بهرمند است. استاد لطفی از چهره‌های تأثیرگذار موسیقی ایرانی بود و با خلق آثاری چون «ایران ای سرای امید»، «کاروان شهید»، «برادر بی‌قراره» و «عشق داند» به میان توده مردم راه یافت.

مبشری در پایان یادآور شد: در «عندلیب» این هفته به شخصیت، آثار و روشی که محمدرضا لطفی در طول عمر پر بار هنری اش از خود به جا گذاشته، خواهیم پرداخت و آثاری شنیدنی نیز تقدیم همراهان این برنامه می‌شود.

«عندلیب» ویژه برنامه موسیقایی رادیو ایران به تهیه کنندگی و نویسندگی سعید مبشری و گویندگی داود حیدری و کارشناسی علیرضا امینی جمعه ساعت ۲۲ از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه