اخبار داغ

هندبالیست ها بازی به بازی بهتر شدند

رحیمی‌زاده: نباید توقع معجزه از تیم ملی هندبال داشته باشیم

رحیمی‌زاده: نباید توقع معجزه از تیم ملی هندبال داشته باشیم
مربی تیم هندبال سپاهان در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: ملی‌پوشان در این رقابت‌ها عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال مجید رحیمی‌زاده سرمربی تیم هندبال سپاهان و تیم نوجوانان ایران در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ اظهار داشت: ملی‌پوشان پیش از حضور در این رقابت‌ها ۴ بازی تدارکاتی در لهستان داشتند و در این دیدارهای تدارکاتی بازی به بازی بهتر شدند و عملکرد خوبی از نشان دادند. در نهایت در مرحله مقدماتی مسابقات جهانی توانستیم مقابل تیم شیلی پیروز شویم و جواز صعود به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنیم.

وی افزود: ملی‌پوشان کشورمان با کسب پیروزی مقابل شیلی توانستند برای اولین بار به مرحله اصلی مسابقات صعود کنند. ملی‌پوشان هندبال ایران مقابل مونته‌نگرو و اسپانیا نیز بسیار خوب ظاهر شدند و البته نباید توقع معجزه از تیم ملی داشته باشیم. با توجه به شرایط زیرساختی و لیگ و دیگر موارد هندبال ایران نسبت به مونته‌نگرو و اسپانیا از سطح پایین‌تری برخوردار است.

رحیمی‌زاده درباره بازی‌های مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان نیز اظهار کرد: اسلوونی، فرانسه و لهستان از سطح بسیار بالایی برخوردار هستند و کار بسیار دشواری در برابر این تیم‌ها داشتیم. ما باید انتظاراتی در سطح هندبال کشورمان از تیم ملی داشته باشیم و البته باید تاکید کرد بازیکنان ما بازی خوبی را ارائه دادند. سرمربی فرانسه پس از بازی مقابل ایران گفت که در آینده صحبت‌های بیشتری از هندبال ایران می‌شنویم و این نشان دهنده آن است که تیم ایران توانسته مقابل فرانسه عملکرد خوبی داشته باشد.

مربی هندبال کشورمان اضافه کرد: ملی‌پوشان مقابل لهستان میزبان بازی بسیار خوبی داشتند و حتی با اختلاف کم نتیجه را واگذار کردند. در لحظاتی از این دیدار بازی مساوی شد یا ایران جلو افتاد و به نظر من حتی می‌توانستیم مقابل لهستان امتیاز کسب کنیم. فراموش نکنیم لهستان تجربه بیشتر، لیگ‌های منظم و بازیکنان حرفه‌ای‌تری نسبت ما دارد و با تکیه بر همین موضوع توانستند پیروز میدان شوند.

او در پایان اظهار کرد: به تیم ملی کشورمان تبریک می‌گویم. انشاالله روند روبه رشد بازیکنان ادامه داشته باشد و این موضوع با درخشش بازیکنان در مسابقات مختلف آغاز شده و امیدوارم در ادامه شاهد درخشش تیم‌های پایه ایران در رویدادهای مختلف باشیم. امیدوارم بتوانیم در دوره‌های بعدی رویداد مهم قهرمانی جهان نیز حضور داشته باشیم. پس از قطر و بحرین ما به عنوان سومین تیم آسیایی در جمع ۲۴ تیم برتر دنیا قرار گرفتیم و البته ما بهترین فدراسیون کشور از نظر عملکردی بودیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه