اخبار داغ

تولید خودرو در کشور میلیونی شد

تولید خودرو در کشور میلیونی شد
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: یک میلیون و ۵۰ هزار دستگاه خودروتا بهمن ۱۴۰۱ در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه ۱۴۰۰ رشدی ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبداله توکلی لاهیجانی مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تا بهمن امسال، یک میلیون و ۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: سال گذشته از نظر میزان (تیراژ) تولید خودرو در جهان رتبه نوزدهم را داشتیم که با توجه به رشد تولید، می توانیم تا پایان امسال به رتبه چهاردهم ارتقاء یابیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۶، یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد اما بعد از آن در سال های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ سالانه حدود ۸۰۰ هزار دستگاه تولید می کردیم و عملاً میزان تولید خودور به نصف کاهش یافت، از همان میزان هم سالانه حدود ۲۰۰ هزار دستگاه بصورت ناقص تولید می شد و در پارکینگ خودروسازان باقی می ماند.

توکلی گفت: امسال موفق شدیم رکورد تولید ماهانه را نیز بشکنیم و در دی ماه حجم تولید ماهانه به ۱۲۷ هزار دستگاه رسید که همه خودروها به صورت عبور مستقیم تولید می شوند و در پارکینگ خودروسازان باقی نمی مانند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه