اخبار داغ

مدودف: جنگ جهانی سوم با تانک و جنگنده نخواهد بود

مدودف: جنگ جهانی سوم با تانک و جنگنده نخواهد بود
دمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه از تلاش‌های غرب برای توجیه ارسال تسلیحات به اوکراین انتقاد کرد و گفت که جنگ جهانی سوم با تانک و جنگنده نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری تاس، مدودف شنبه شب در کانال تلگرام خود نوشت: نخست آنکه، دفاع از اوکراین که در اروپا کسی به آن نیاز ندارد، جهان قدیم فرسوده را از مجازات و انتقام نجات نخواهد داد.

وی افزود: دوم آن که، وقتی جنگ جهانی سوم آغاز شود، متاسفانه این جنگ با تانک یا حتی جت‌های جنگنده نخواهد بود. در آن هنگام قطعا همه چیز به خاکستر تبدیل خواهد شد.

مدودف بطور مشخص به اظهارات اخیر «کیدو کروستو» وزیر دفاع ایتالیا اشاره داشت که گفته بود : اگر تانک‌های روسی به کی‌یف و «مرزهای اروپا» برسند جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد.

وزیر دفاع ایتالیا همچنین استدلال کرده بود که هدف از ارسال سلاح به اوکراین جلوگیری از گسترش جنگ است.

مدودف در اظهاراتی خطاب به رهبری حزب حاکم «روسیه متحد» گفت که آمریکا و متحدانش با آماده شدن برای حمله به روسیه آتش جنگ جهانی سوم را شعله ور کرده‌اند.

او اضافه کرد: حزب ما باید به مردم سراسر جهان کمک کند تا دریابند عملیات ویژه در حال انجام در اوکراین، واکنشی از سر اجبار و تنها راه حل برای مقابله با تجاوز آمریکا و ماهواره‌های آن بود.

وی افزود: بدیهی است خطر جنگ جهانی سوم به دلیل آنچه در حال رخ دادن است، افزایش یافته است.

مدودف بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به سمت رئیس حزب حاکم و نخست وزیری انتخاب شد. او در سال ۲۰۲۰ از سمت نخست وزیری کنار رفت تا معاونت شورای امنیت ملی را برعهده گیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه