اخبار داغ

تداوم حاشیه های سابق زیر سبد

پس لرزه های مجمع جنجالی بسکتبال؛ فرافکنی و تهدید به جای پاسخگویی و اقناع

پس لرزه های مجمع جنجالی بسکتبال؛ فرافکنی و تهدید به جای پاسخگویی و اقناع
تایید صورت های مالی در مجمع فدراسیون بسکتبال می تواند نکته امیدبخش برای جامعه‌ی این ورزش باشد که فدراسیون بیش از هر حاشیه ای به منافع ملی، آرامش و پیشرفت این رشته می اندیشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس لرزه های مجمع عمومی پرحاشیه و جنجالی فدراسیون بسکتبال هنوز ادامه دارد. مجمعی که هفته گذشته برگزار شد و بازخوردهای مختلفی را به همراه داشت.

مهمترین اتفاق در مجمع، بحث مسائل و ابهامات مالی بود. گزارش مالی ۱۴۰۰ این فدراسیون که از سوی حسابرس مستقل ارائه و گزارش های بازرس نیز که مطرح شد، اعضای مجمع صورتحاسبهای مالی این فدراسیون در دوره مدیریت سابق را با اکثریت قاطع آرا رد کردند و تنها 5 نفر به تایید این گزارش رای دادند.

بعد از این اتفاق، جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد که به نفع بسکتبال نیست که گزارش مالی تایید نشود و تقاضای رای گیری مجدد داشت که ریاست مجمع پذیرفت و در نهایت وساطت رئیس کنونی نتیجه داد و گزارش مالی دوره مدیریت قبلی بالاخره تایید شد اما به رغم تایید مجمع مبادی ذیربط پیگیری خود را انجام خواهند داد.

آنچه در وقوع این فرایند اهمیت دارد، پادرمیانی رئیس کنونی فدراسیون است که می توانست انفاق نیفتد و حتی فرصتی را برای موج سواری تبلیغی این موضوع برای خود فراهم کند اما جواد داوری تصمیم هوشمندانه ای در راستای منافع ملی و بسکتبال صورت گرفت، از اعضای مجمع تقاضا کرد تا برای بسکتبال تصمیم بگیرند تا مجموعه بسکتبال با آرامش مسیر خود را ادامه دهد و ابهامات فراوانی را که با گزارشات حسابرس و بازرس وجود دارد، به مسیر قانونی اش بسپارند.

رد گزارشات مالی فدراسیون بسکتبال در سال ۱۴۰۰ اتفاقا می توانست فرصت دیگری برای دوره کنونی باشد که حواشی های چندماه پیش برخی از افراد منتسب به رئیس سابق فدراسیون را که بحث مجمع فوق العاده را در فضای بسکتبال طرح کردند، جبران کند اما تصمیم رئیس جوان فدراسیون تلافی نبود و او به جای در نظر گرفتن منویات شخصی، منافع بسکتبال را در نظر گرفت. این اتفاق می تواند نکته امیدبخش برای جامعه‌ی این ورزش باشد که فدراسیون بیش از هر حاشیه ای به منافع ملی، آرامش و پیشرفت این رشته می اندیشد که باید عقب ماندگیها را جبران کند.

در کنار این ماجرای گم شدن 70 هزار دلار باشگاه پالایش نفت آبادان در فدراسیون سابق نیز از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در مجمع بود که رسانه ای شدن آن تبعات ریادی داشت و حتی رئیس سابق درصدد پاسخگویی برآمد و با واکنش دوباره باشگاه پالایش آبادان و تاکید بر وجوه گم شده، کار به تهدید رسید! مطالبات جدی و به حق باشگاه پالایش نفت آبادان سر جای خود باقیست ‌و به رغم پاسخگویی و تکرار مکررات رئیس قبلی یعنی اقناعی صورت نگرفته و بسکتبال با ابهاماتی روبروست که نباید سد راه دوره کنونی شود.

این اتفاق نیز ورود نهادهای نظارتی و بررسی ماجرا را می طلبد تا سرنوشت دلارهای گم شده مشخص شود و امیدواریم شفاف سازی های کاملتری صورت بگیرد.

از همه مهمتر این سوال اکنون وجود دارد که آیا حواشی چند ماه اخیر از سوی معدود موافقان رئیس سابق برای فدراسیون کنونی، بدلیل عدم آشکارسازی مواردی که در مجمع مطرح و موجب رد گزارشات مالی در ابتدا و سپس تصویب آن شد، نبوده؟ مساله دیگر هم آنکه، مواردی که در مجمع سالیانه مطرح شد، چرا واکنش برخی از مسئولان سابق فدراسیون را در پی داشته تا جاییکه پیامک های تهدیدآمیز هم ارسال شده! مشخص نیست اینهمه جوش و خروش و عصبانیت برای چیست؟ باشگاهی مطالباتی دارد و باید به این مطالبه پاسخ داده شده تا افکار عمومی نیز در این زمینه اقناع شود.

کاش به جای فرافکنی و ارعاب و تهدید یک بار هم که شده پاسخگوی عملکرد خود باشیم تا بساط حاشیه، فرافکنی و ابهام برای همیشه از بسکتبال برچیده شده و این رشته رنگ آرامش را به خود ببیند.

خبرنگار: سعید آقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه