اخبار داغ

فینالیست دوم به بازی سوم کشیده شد

لیگ برتر والیبال زنان| پیکان نخستین فینالیست/ برد حساس سریک

لیگ برتر والیبال زنان| پیکان نخستین فینالیست/ برد حساس سریک
تیم پیکان با کسب دومین برد در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر زنان به عنوان نخستین تیم به دیدار نهایی این رقابت‌ها راه یافت. سریک هم سایپا را برد تا تعیین فینالیست دوم به بازی سوم کشیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران موسوم به لیگ برتر والیبال زنان امروز (سه‌شنبه یازدهم بهمن) با دو دیدار در شهرهای اصفهان و تهران پیگیری شد.

در نخستین تیم پیکان که در دور رفت این مرحله و در شهر تهران ذوب‌آهن را 3 بر صفر از پیش رو برداشته بود، امروز در دومین مسابقه که در سالن ملت اصفهان برگزار شد، موفق به شکست مجدد 3 بر صفر ذوب‌آهن شد تا به عنوان نخستین فینالیست این رقابت‌ها معرفی شود.

شاگردان نیلوفر رشیدی در تیم پیکان در 3 ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 19 و 25 بر 15 به پیروزی رسیدند و فینالیست شدند.

آمنه خواجه ئیان و شفیقه احدی ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت 93 دقیقه طول کشید.

هدیه صابری و گل تکین‌پذیره نیز به عنوان داور اول و دوم، قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند. مینا روستا از تیم ذوب‌آهن در ست سوم این مسابقه به دلیل اعتراض بی‌مورد کارت زرد دریافت کرد.

بدین ترتیب تیم ذوب‌آهن با کسب رتبه سوم مشترک به کار خود در لیگ برتر زنان سال 1402 پایان داد. این تیم در پایان مرحله مقدماتی با کسب 8 برد و 25 امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار گرفت.

 

پیروزی ارزشمند سریک در تهران؛ فینالیست دوم به بازی سوم کشیده شد

تیم سریک گنبد در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر زنان موفق به شکست سایپا شد تا برد ارزشمندی در تهران به دست آورد.

در حساس‌ترین مسابقه این مرحله تیم‌های سایپا و سریک در سالن فدراسیون به مصاف یکدیگر رفتند و سریک 3 بر 2 به پیروزی رسید تا جدال دو تیم به بازی سوم برای تعیین فینالیست کشیده شود.

تیم سایپا که مرحله مقدماتی را با کسب رتبه سوم جدول به پایان رسانده بود، در دیدار رفت این مرحله و در شهر گنبد 3 بر 2 به پیروزی رسید تا امید زیادی به برد در مسابقه دور برگشت با امتیاز میزبانی داشته باشد.

اما تیم سریک در ست‌های اول و دوم این مسابقه کنترل بازی را در دست گرفت و با امتیازهای 26 بر 24 و 27 بر 25 فاتح میدان شد تا امید گنبدی برای کشاندن این جدال به بازی سوم پررنگ شود.

شاگردان مریم السادات هاشمی در تیم سایپا در ست‌های سوم و چهارم برتری خود را به میهمان تحمیل کردند و با امتیازهای 25 بر 18 و 26 بر 24 فاتح میدان شدند تا دو تیم از نظر ست شماری 2 بر 2 شوند و ست پنجم تعیین کننده فاتح این مسابقه باشد.

در ست پنجم تیم سریک با هدایت نیلوفر حجتی 18 بر 16 به پیروزی رسید تا در نهایت 3 بر 2 فاتح این مسابقه حساس باشد. بدین ترتیب جدال دو تیم سریک و سایپا به صعود به فینال به بازی سوم کشیده شد که روز یکشنبه 16 بهمن در سالن المپیک گنبد برگزار می‌شود.

فائزه جعفری شیرازی و منیژه منصور صادقی ناظر فنی و داوری این مسابقه حساس بودند که یکی از طولانی‌ترین دیدارهای لیگ برتر زنان امسال بود و به مدت 155 دقیقه طول کشید. ماندانا مطیعی و ملیحه نوری داوران اول و دوم این دیدار بودند که 3 کارت زرد و قرمز داشت. فاطمه منظوری از سریک و منا آشفته از سایپا کارت زرد دریافت کردند و شبنم علیخانی از تیم سریک کارت قرمز گرفت.

دیدار نهایی لیگ برتر زنان ساعت 14 روز جمعه 21 بهمن به صورت تک مسابقه در سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد و تیم‌های بازمانده از فینال به عنوان سوم مشترک دست می‌یابند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه