اخبار داغ

صدر اعظم آلمان:

پوتین من و آلمان را تهدید نکرد

پوتین من و آلمان را تهدید نکرد
صدراعظم آلمان در واکنش به اخباری درباره اینکه رئیس جمهور روسیه وی و آلمان را در تماس تلفنی آخر خود تهدید کرده است، رد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در مصاحبه با روزنامه بیلد گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نه او و نه آلمان را در طول تماس تلفنی اخیر خود تهدید نکرده است.

شولتز گفت: دیدگاههای کاملا متفاوتی درباره شرایط کنونی اوکراین در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور روسیه رد و بدل شد اما او نه من و نه آلمان را تهدید نکرد.

صدراعظم آلمان درباره تحویل تانکهای لئوپارد 2 به اوکراین که این روزها به موضوع اختلافی میان کشورهای غربی تبدیل شده است نیز گفت: برلین با خونسردی به ارزیابی همه تصمیمات در آینده ادامه خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تسلیحات غربی که به اوکراین ارسال می‌شود فقط در قلمروی اوکراین مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا نه گفت: در این زمینه کاملا اجماع وجود دارد.

کشورهای غربی ارسال تسلیحات به اوکراین را مشروط به عدم استفاده آنها علیه خاک روسیه کرده‌اند.

شولتز و پوتین آخرین بار در اواسط سپتامبر به صورت تلفنی با یکدیگر صحبت کردند. بر اساس اعلام برلین، شولتر در این مکالمه ۹۰ دقیقه‌ای، پوتین را ترغیب کرده تا برای جنگ اوکراین، راه‌حلی دیپلماتیک پیدا کند؛ راه‌حلی که بر پایه آتش‌بس و خروج کامل نیروهای روسیه از کی‌یف استوار باشد.

برخی رسانه‌ها در آن زمان گفته بودند که در این تماس تلفنی پوتین آلمان و اولاف شولتز را به گسترش و تشدید جنگ فرای اوکراین تهدید کرده بوده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه