اخبار داغ

تحلیل مربی هندبال از رقابتهای جهانی؛

رهبری: مسابقات جهانی فرصتی گرانبها برای هندبال ایران بود

رهبری: مسابقات جهانی فرصتی گرانبها برای هندبال ایران بود
رهبری در خصوص عملکرد تیم ملی مردان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ می‌گوید: این مسابقات یک فرصت ارزشمند برای بازیکنان جوان تیم ملی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدارسیون هندبال، مهدی رهبری مربی باسابقه هندبال کشورمان در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ اظهار داشت: حضور ملی‌پوشان کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان، از چند منظر حائز اهمیت بود، اول از منظر اجتماعی و فرهنگی است که هر کشور در میادین بزرگ که منتخبین جهان حضور دارند توانمندی‌های خود را ارئه می‌دهد و حضور در این مسابقات از لحاظ فرهنگی و اجتماعی برای کشور عزیزمان مایه غرور است.

وی افزود: حضور در این رویداد، فرصت بسیار ارزشمندی برای هندبال بود تا این رشته حضور بیشتر و پررنگ‎‌تری در رسانه‌‎های اجتماعی، مخصوصا تلویزیون داشته باشد. این اتفاق باعث می‌شود رغبت دیگر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نسبت به هندبال و اخبار این رشته بیشتر شود و در افکار عمومی بیشتر مطرح شویم و البته این موضوع در زمینه جذب استعدادهای جدید و حامیان مالی قوی‌تر موثر خواهد بود.

رهبری اظهار کرد: تیم ایران در مرحله مقدماتی در گروهی قرار گرفت که دو تیم بزرگ مونته‌نگرو و اسپانیا در آن حضور داشتند. در بازی اول مقابل شیلی قرار گرفتیم که این تیم در ادوار مختلف قهرمانی جهان حضور داشته است. ما در سال ۲۰۱۵ این تیم را در مسابقات جهانی شکست داده بودیم، اما ما از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ در رقابت‌های جهانی شرکت نکرده بودیم و شیلی در تمام ادوار حضور داشته است. رقابت با چنین تیمی پس از هشت سال و پیروزی مقابل آن می‌تواند برای ما بیانگر این موضوع باشد که، علیرغم عدم حضور در مسابقات جهانی، هندبال روبه رشدی داشتیم.

مربی باسابقه هندبال کشورمان اضافه کرد: مونته‌نگرو و اسپانیا هر دو تیم‌های بسیار قدرتمندی هستند و بازی مقابل این تیم‌ها برای ما بسیار خوب بود. تیم ملی ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان داشت و این کار با هدف و برنامه انجام شد تا فرصت خوبی در اختیار بازیکنان جوان قرار گیرد و تحت هدایت یک مربی بزرگ و باتجربه مانند وسلین وویوویچ، حضور در میادین جهانی را تجربه کنند. این مسابقات یک فرصت ارزشمند برای بازیکنان جوان بود که سرمایه‌های آینده هندبال کشور هستند. قهرمانی جهان به این جوانان کمک کرد تا در رویدادهای آینده که باید به عنوان ستون‌های تیم ملی باشند، قدرتمند و توانمند ظاهر شوند و باعث افتخار کشور باشند.

او ادامه داد: در بازی مقابل مونته‌نگرو و اسپانیا خیلی خوب بودیم و فرصت بسیار ارزشمندی برای تجربه‌اندوزی شد. وقتی با یک تیم بزرگ مانند اسپانیا، فرانسه یا اسلوونی با حضور تماشاچیان بازی می‌کنیم، در رسانه‌های جهانی دیده می‌شویم و این بسیار ارزشمند است. این بازی‌ها همچنین از نظر فنی روی کیفیت بازیکنان ما بسیار موثر بود.

رهبری بیان کرد: حضور در مسابقات جهانی یک فرصت طلایی بود و امیدواریم باز هم حضور در این رقابت‌ها برای هندبال کشورمان رقم بخورد. این رقابت‌ها بستری را فراهم کرد تا انشاالله بتواینم در مسابقات آسیایی که آوردگاه بعدی برای محک تیم است، حضور قدرتمندی داشته باشیم. باتوجه به این که سطح رقابت‌های آسیایی باوجود تیم‌هایی مانند کره، ژاپن، کویت، قطر، بحرین وعربستان ارتقا پیدا کرده است، به زودی سطح مسابقات آسیا به اروپا نزدیک می‌شود و رقابت برای ما و تمام تیم‌ها سخت خواهد شد.

مربی هندبال کشورمان در پایان گفت: در تورنمنت‌های بزرگ که همه حضور دارند، فرصت‌های بزرگی نیز وجود دارد. این باعث خوشحالی بود که رئیس فدراسیون در این مسابقات حضور داشت و از این فرصت‌ها به نوعی بهره بردند. ارتباط و دیدار با روسای فدراسیون‌های بزرگ دنیا مانند لهستان و اسلوونی و رایزنی با رئیس کمیته داوران آسیا و رئیس کمیته مسابقات جهانی، بسیار مهم و ارزشمند بود. حضور در مسابقات جهانی تجربه ما را بیشتر می‌کند و می‌توانیم، در مسابقات آسیایی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. انشاالله این روند روبه رشدی که در هندبال آغاز شده را ادامه دهیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه