اخبار داغ

فرمانده کل سپاه در اختتامیه مسابقات قرآن بسیج مطرح کرد؛

بسیج باید سراسر جلوه گر قرآن باشد/ برگزیدگان معرفی شدند

بسیج باید سراسر جلوه گر قرآن باشد/ برگزیدگان معرفی شدند
مراسم اختتامیه ۲۹ امین مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در سالن شهید فهمیده سازمان بسیج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم اختتامیه ۲۹ امین مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در سالن شهید فهمیده سازمان بسیج برگزار شد.
سردار غلامرضا سلیمانی ریاست سازمان بسیج مستضعفین با تبریک ایام دهه فجر و مبعث پیامبر گفت: در ماه رجب و پس از دهه فجر ۴۴ امین سال پیروزی انقلاب قرار داریم و این افتخار نصیب ما شده که میزبان ۱۱۸ هزار بسیجی قرآنی در طول این مسابقات باشیم و حالا در روز پایانی این دوره هستیم. 
وی ادامه داد: بسیج رویکردهای مفصلی را بر پایه تدابیر رهبر انقلاب در موضوعات قرآنی آغاز کرده که طی یک برنامه ۵ ساله توسعه پیدا خواهند کرد. تربیت حافظان قرآن در یک چشم انداز ده میلیون نفری، تاسیس دارالقرآن در ۵۰۰ شهرستان و تأسیس دارالتحفیظ های قرآنی در مراکز استان ها همه از رسالت این سازمان در راستای توسعه مردم محور قرآن است. 
سردار سلیمانی با اشاره به استقبال کم نظیر شرکت کنندگان این دوره افزود: ۱۱۸ هزار نفر با شور و شوق قرآنی در سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند که امروز در ۴ بخش به برگزیدگان خواهر و برادر جوایزی اهدا خواهد شد.

بسیج باید سراسر جلوه گر قرآن باشد

در ادامه این مراسم با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه از کتاب «صراط» با محوریت قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه رونمایی شد.
در ادامه سردار سلامی با تبریک ایام پیش رو گفت: قرآن کتابی است که با منطق حق سخن می گوید و به فضل الهی رهبر انقلاب ما نیز از جنس قرآن و تجلی قرآن است و این کتاب بزرگ در آرزوهای او تجلی معنابخشی دارد. 
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه دشمن و استکبار جهانی در ماه های اخیر با تصورات و رویاهای شیطانی برای خاموش کردن انوار انقلاب در تلاش بوده افزود: آنها می خواستند خیابان ها و شهرهای ما را مملو از شرارت کنند اما خدا این توطئه را به اهلش بازگرداند و خیابان ها همه پر شدند از دل های استوار و قدم های ثابت و از شکوه ایمان یک ملت و این یک داستان الهی بود که مکر خداوند بر آنها غالب شد.
سردار سلامی ادامه داد: مردم به خدا توکل کردند و کسی که به او توکل کند، خدا نیز راه برون رفت از سختی ها را به او نشان می دهد. یاس و ناامیدی در قلب های دشمنان ما جای گرفت و همه عقب نشستند و برخلاف آن امید و نور خدا در دل ها و قلب های مردم ما جای گرفت و تجلی این نور را همه در ۲۲ بهمن ماه تماشا کردند و من به عنوان یک سرباز کوچک ملت، تک تک قدم های ملت را در این راهپیمایی می بوسم که قدرت همه آنها از موشکهای دشمن بیشتر بود. 
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به این نکته که بسیج باید سراسر جلوه گر قرآن باشد افزود: من از صمیم قلب از همه مادران و پدران عزیزی که خانه هایشان را با ذکر شریف آیه های قرآن زینت دادند تشکر می کنم و بدون شک از دل این خانه ها فرزندانی رویش خواهد کرد که تجلی گر این کتاب حق باشند.


در ادامه با حضور سردار سلیمانی و سلامی از دختر شهید مفقودالاثر مدافع حرم زینب شیری جعفرزاده که حافظ کل قرآن بود تقدیر و تجلیل شد.
در ادامه از نفرات برگزیده ۲۹ امین مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج تجلیل و تقدیر شد.

در بخش خانوادگی:
خانواده علی اکبر زنده دل از خراسان جنوبی، خانواده علی قهرمانپور از اردبیل و خانواده علیرضا خانی از همدان به عنوان خانواده های برتر معرفی شدند.

در بخش گروهی برادران:

مهدی حیدرزاده، حسین سعیدی و ابراهیم حسن پور از اردبیل رتبه اول را بدست آوردند.

در بخش گروهی خواهران:

عاطفه رسولی، ملیکا التجاعی و محدثه جعفری از کرمان رتبه اول را بدست آوردند.

در بخش ترتیل زیر 14 سال:

آوا نظری از تهران بزرگ رتبه اول

پارسا نوکندی از خراسان رضوی رتبه اول
در بخش ترتیل بالای 14 سال:

مرضیه میرزایی پور از خراسان رضوی رتبه اول

ابوالفضل زیبایی از گیلان رتبه اول

در بخش مفاهیم صراط:

سمیه محیطی از خراسان رضوی رتبه اول

در رشته حفظ کل زیر 14 سال:

فرناز عباسی از خراسان رضوی رتبه اول

موسی ارضا میری از اردبیل رتبه اول
در رشته حفظ کل بالای 14 سال:

راضیه امین از البرز رتبه اول

امیرعلی ابوالفضلی از تهران بزرگ رتبه اول

در رشته حفظ 40 حکمت از نهج البلاغه:

زهرا ملکی از قم رتبه اول

علی خالدی از خوزستان رتبه اول

در رشته حفظ دعای 11و 24 صحیفه سجادیه:

سیده زهرا نجم الدین حسینی از خراسان شمالی رتبه اول

محمدرضا مصباحی پور از همدان رتبه اول

در رشته حفظ 15 جز زیر 14 سال:

مطهره میرزایی از البرز رتبه اول

محمدعلی شهسواری از قزوین رتبه اول

در رشته حفظ 15 جز بالای 14 سال:

فرزانه جعفریان از تهران بزرگ رتبه اول

محمدعلی موسی پور از گیلان رتبه اول

در رشته تقلیدی زیر 14 سال:

محمد حسین اقبالی از قم رتبه اول

در رشته تحقیق بالای 14 سال:

اسحاق عبداللهی از قم رتبه اول

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه