اخبار داغ

پیام وزیر فرهنگ به موسیقی فجر؛

تاکید بر پیشرفت موسیقی منطبق با معیارهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی

تاکید بر پیشرفت موسیقی منطبق با معیارهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پیامی را منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، در آستانه آغاز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره منتشر شد.

در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«سی و هشت سال است همزمان با جشن‌های سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سازها کوک می‌شوند و نغمه‌های موسیقایی هنرمندان در حضور علاقه‌مندان به هنر موسیقی درگسترۀ ایران عزیزمان، طنین‌انداز می‌شود. چه زیباست یادآوری خاطرات همراهی اهالی فرهنگ و هنر، دوشادوش مردمی که هنرمندانشان در عرصه موسیقی جلوه‌های باشکوه این هنر دیرین را با سرودها و آواهای انقلابی عمق و معنا بخشیدند و در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ضمن ایفای نقشی شایسته، برگ زرینی را ثبت کردند.

موسیقی ایران زمین با پیشینه‌ای غنی و دارای هویت و اصالت، آثاری ارزشمند، ماندگار و پدیدآورندگانی صاحب‌نام دارد که با ظرفیت‌های متفاوت و متنوع در بطن خود همواره یکی از بهترین و مؤثرترین مسیرهای دیپلماسی فرهنگی در عرصه بین المللی بوده و جشنواره موسیقی فجر بعنوان میعادگاه سالیانه اهالی موسیقی، روزهایی پر امید را برای همه کسانی که به اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم می‌اندیشند نوید می‌دهد و امید است در این مسیر شاهد پیشرفت روزافزون موسیقی منطبق با معیارهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی باشیم.

برگزاری همزمان سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در تهران و سایر استان‌ها، می‌تواند نقش مؤثری برای بازگویی مؤلفه‌های فرهنگی و پیوندهای اجتماعی مانند امید، نشاط جمعی و وفاق مورد نیاز جامعۀ امروز به ویژه، نسل جوان، داشته باشد. این مهم چشم اندازی است که همواره مورد تأکید و حمایت دولت مردمی در عرصۀ برقراری عدالت فرهنگی است.

حضور گرم هنرمندان به عنوان پشتوانه‌های موسیقی با پنجه‌های طلایی، نغمه‌های داوودی و طنین صدای دلنشین و آوای گرم آنان از مناطق، اقوام و گروه‌های مختلف و همچنین علاقمندان به این هنر شریف را در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر ارج نهاده و از زحمات شورای سیاستگذاری، دبیر جشنواره، هیئت انتخاب و داوری آثار و همکاران ارجمندم سپاسگزارم و برای تمامی عزیزان آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه