اخبار داغ

رویارویی با رقیب عجیب و بحران‌زده؛

نکو و پسران در کهکشان راه آسیایی؛ خیز بلند فولاد گداخته برای ذوب سعودی!

نکو و پسران در کهکشان راه آسیایی؛ خیز بلند فولاد گداخته برای ذوب سعودی!
تیم فوتبال فولاد خوزستان طی تقابل عصر امروز خود با یک رقیب عجیب از عربستان‌سعودی در لیگ قهرمانان آسیا، کار سختی برای صعود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳-۲۰۲۲ پس از مدت‌ها تعویق به‌واسطه برگزاری جام جهانی فوتبال، بالاخره شب گذشته از سر گرفته شد و تیم فوتبال فولاد خوزستان نیز به‌عنوان تنها نماینده ایران در ACL، عصر امروز به مصاف تیم فوتبال الفیصلی عربستان‌سعودی خواهد رفت.

تیم فوتبال فولاد که از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با کسب ۱۲ امتیاز و بدون حتی یک شکست مقابل رقبایی مانند شباب‌الاهلی امارات متحده عربی، الغرافه قطر و آخال ترکمنستان با ۳ پیروزی و ۳ تساوی به مرحله یک‌هشتم نهایی به‌عنوان صدرنشین صعود کرد، امروز در این مرحله یک رقیب جالب و عجیب را پیش‌رو خواهد داشت.

با توجه به این که مراحل فعلی و آتی لیگ قهرمانان در کشور قطر برگزار خواهند شد، کمیته برگزاری ACL تصمیم به برگزاری مسابقات به شکل تک‌بازی گرفته. از این رو فولاد در رویارویی با الفیصلی که اکنون در دسته دوم لیگ فوتبال عربستان سعودی بازی می‌کند و اوضاعش هم چندان به‌راه نیست، کار سختی برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی نخواهد داشت.

با این حال اما فولاد در ماه‌های اخیر و به ویژه در نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران، تغییرات زیادی را تجربه کرد و با شکل و شمایل متفاوتی نسبت به مرحله گروهی راهی لیگ قهرمانان شده. آخرین تغییرات مربوط به جدایی بازیکنانی چون وریا غفوری، آیاندا پاتوسی و موسی کولیبالی و حضور نفرات جدید چون روبرتو تورس اسپانیایی و یوکیو سوگیتاست.

فولادی‌ها در شرایطی وارد قطر شده‌اند که در فصل بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال کشورمان نوسان زیادی داشته و از روزهای آرمانی به‌دور بوده‌اند. جواد نکونام با سابقه کسب ۲ بار قهرمانی با فولاد در جام حذفی و سوپرجام، ۲ بار کسب سهمیه آسیایی و یک بار صعود به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان حالا به گلوگاه حساسی در تاریخ مربی‌گری‌اش رسیده‌است.

نکونام این روزها هنوز هم شانس بالایی برای تصاحب نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا را دارد اما عمل‌کرد او در لیگ قهرمانان می‌تواند در آینده و سرنوشتش تأثیر به‌سزای بگذارد. ضمن این که جواد برای موفقیت هر چه بیش‌تر در ACL، مجبور است نیمکت پرحاشیه و رفتارهای غیرمنتظره خودش و دستیارانش را کنترل کند.

فولاد که در جام حذفی فوتبال به گل‌گهر سیرجان خورده و رتبه نُهم لیگ برتر را هم در اختیار دارد، امشب کار چندان دشواری برای صعود به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نخواهد داشت. سرخ‌پوشان اهوازی با ارائه یک بازی درست و مدون، می‌توانند پرچم ایران را در فوتبال آسیا فعلاً بالا نگه داشته و به رؤیاهای بزرگ‌تر فکر کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه