اخبار داغ

در سایه سکوت وهم‌آلود نهادهای نظارتی،

حاتم‌بخشی دلاری برای مدیران پروازی؛ پول‌پاشی در فدراسیون فوتبال!

حاتم‌بخشی دلاری برای مدیران پروازی؛ پول‌پاشی در فدراسیون فوتبال!
افشاگری از اسناد مالی و پرداختی‌های عجیب و غریب به اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، فضای فوتبال ایران را ملتهب کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ شب گذشته طی یک افشاگری تکان‌دهنده و باورنکردنی از صداوسیمای ملی، اسنادی از اعطای پاداش‌های چند ده هزار دلاری به اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال منتشر شد که بی‌تردید مایه ننگ اهالی ساختمان گرانیتی خیابان سئول و محل سؤال و ابهام از نهادهای نظارتی خواهد بود.

طی این افشاگری، مشخص شد که اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای تک پیروزی تیم ملی مقابل ولز در جام جهانی ۲۰۲۲، نفری مبلغ ۱۰ هزار دلار پاداش ویژه دریافت کرده‌اند و این در حالی است که پاداش رئیس، دبیرکل، خزانه‌دار و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون دقیقاً مساوی با بازیکنانی بوده که بیش از ۹۰ دقیقه در زمین دویده‌اند.

مشخص نیست فدراسیونی که آه و ناله و فغان بی‌پولی‌اش گوش زمین و زمان را کَر کرده و مهدی تاج برای یک قران و دوزار دست به دامن تمام نهادهای دولتی و غیردولتی شده، چگونه برای مسئولان خودش پاداش‌های میلیاردی با مصوبه‌های عجیب و غریب و حتی پول توجیبی روزانه صد دلاری تعیین و پرداخت کرده است.

جالب است بدانید که در زمان جام جهانی برای محقق شدن همین پول تو جیبی دلاری، بالغ بر ۸۰ درصد نفرات فدراسیون در قطر و محل برگزاری مسابقات حضور داشتند تا بتوانند حق مأموریت خارجی و پول تو جیبی را بگیرند؛ آن هم در حالی که کسی در فدراسیون نبود و اگر وارد ساختمان فدراسیون می‌شدید، کسی را نمی‌دیدید.

فدراسیون فوتبال که حالا برای به خدمت گرفتن سرمربی خارجی برای تیم ملی به زمین و زمان متوسل شده و سرمربی تیم فوتبال جوانانش هنوز حقوق ماهانه‌اش را کامل نگرفته، با طعنه به ارزش پول ملی برای اعضای هیأت رئیسه که بی‌تردید هیچ آورده‌ای برای فوتبال ایران نداشته‌اند، میلیاردها تومان آن هم به شکل دلاری ریخت و پاش کرده است.

جالب این جاست که برای خزانه‌دار فدراسیون فوتبال که مسئول تنظیم اسناد و تأیید پرداختی‌ها هم هست، پاداش بیش از یک میلیاردی درنظر گرفته شده آن هم در شرایطی که او مأمور از سازمان بازرسی کل کشور است و حالا باید شاهد این تناقض و تعارض باشیم که چگونه مأمور سازمان بازرسی، خودش دست در این پاداش‌های عجیب داشته است.

در همه فدراسیون‌های ورزشی شاهد آن هستیم که اعضای هیأت رئیسه تنها حق جلسه گرفته و حتی از منظر مالی با توجه به ارتباطات شخصی به فدراسیون هم کمک کرده‌اند اما اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تنها فوتبال ایران را مصرف کرده‌اند و به جز سفرهای خارجی با پرواز فرست کلس و پاداش‌های آن چنانی، لطمات بسیار زیاد دیگری هم به فوتبال زده‌اند.

با این حجم افشاگری و اسناد رو شده، هنوز علت عدم ورود نهادهای نظارتی به فدراسیون فوتبال معلوم نیست. این سکوت و این عدم مانور نظارتی روی فدراسیون فوتبال، ابهامات و شائبه‌های زیادی را به وجود آورده و دست معاندان را برای نفوذ بیشتر به فوتبال ایران باز تر خواهد گذاشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه