اخبار داغ

اعتراضات به افزایش سن بازنشستگی؛

معترضان فرانسوی ورودی موزه «لوور» را به روی توریست‌ها بستند

معترضان فرانسوی ورودی موزه «لوور» را به روی توریست‌ها بستند
معترضان به لایحه افزایش سن بازنشستگی در فرانسه، ورودی موزه لوور پاریس را مسدود کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فرانس۲۴؛در ادامه اعتراضات به اقدام امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال، معترضان به موزه لوور هجوم بردند.

اعتراضات مسالمت‌آمیز علیه طرح ماکرون که با هدف توازن بودجه بازنشستگی صورت در دستور کار قرار گرفته و هنوز به تایید پارلمان فرانسه نرسیده، همچنان ادامه دارد و معترضان را پای هرم شیشه‌ای لوور گرد هم آورده است. روی بنر معترضان نوشته شده «بازنشستگی در ۶۰ سالگی - کمتر کار کنید تا بیشتر زنده بمانید.»

در این بین، صفی طویلی از گردشگران نیز در حیاط موزه تجمع کرده‌اند. کارکنان موزه لوور نیز در بیت معترضان هستند.

یک گردشگر مکزیکی می‌گوید: مسخره است. از گوشه و کنار دنیا با بچه‌های‌مان آمده‌ایم تا موزه را ببینیم و ۲۰ نفر ورودی را بسته‌اند!

اعتراضات امروز در فاصله یک روز تا شروع دهمین دور اعتصابات سراسری در فرانسه صورت گرفته است. برنامه دولت ماکرون برای اعمال تغییر در نظام بازنشستگی، به تظاهرات خیابانی خشونت‌آمیز در شهرهای فرانسه منجر و پلیس این کشور برای سرکوب معترضان به زور متوسل شده است.

با این حال، ماکرون لغو یا تاخیر در تصویب لایحه را رد کرده و به نخست وزیر فرانسه دستور داده تا برای تصویب لایحه، حمایت اعضای دیگر پارلمان را جلب کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه