اخبار داغ

طهمورث حیدری اصلاً کیست؟!

کریمی: کفاشیان نباید به فوتبال می‌آمد؛ قلعه‌نویی نباید این دستیارها را برمی‌داشت!

کریمی: کفاشیان نباید به فوتبال می‌آمد؛ قلعه‌نویی نباید این دستیارها را برمی‌داشت!
سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال گفت: به عقیده من امیر قلعه‌نویی نباید امثال حمید مطهری یا آندرانیک تیموریان را به‌عنوان دستیارانش برمی‌داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیروز کریمی سرمربی اسبق تیم‌های فوتبال استقلال، تراکتور، پاس و نفت پیرامون حضور افرادی مثل طهمورث حیدری در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این آقا کی بود؟ چی بود؟ آیا قواعد انتخابات هیات فوتبال شامل حال این آقا نمی‌شود؟ وقتی بنده ۳ ساله بودم، جواد ششگلانی رئیس هیات آذربایجان بود و الان هم هست. کسی با این سبک کجا فرصت ریکاوری فکری دارد؟

وی در ادامه بیان داشت: در هر ۳ تیم تراکتور، گسترش فولاد و ماشین‌سازی تبریز مربی‌گری کردم. ششگلانی بی‌نهایت هم به من کمک کرد و آدم توان‌مندی است ولی باید یک استراحت فکری ایجاد بشود. حسن حبیبی استاد بی‌بدیل فوتبال می‌گفت بعد از چند سال مربیگری یک سال به خودتان استراحت بدهید از نظر فکری و جسمی ریکاوری بشوید و مطالعات جدید انجام بدهید.

کریمی درباره انتخاب امیر قلعه‌نویی به سرمربی‌گری تیم ملی عنوان داشت: به نظرم در گزینه‌های ایرانی شایسته‌ترین گزینه بود با رزومه ای بسیار قوی. امیر قلعه‌نویی و مجتبی محرمی دو بازیکنی بودند که با تمام دام‌هایی که برایشان گذاشتیم به تیم پاس نیامدند. ۸ برابر آنچه که از پرسپولیس و استقلال می‌گرفتند، پیشنهاد مالی دادیم ولی آنها تعصب لباس را داشتند. ما پیشنهاد ۴۰۰ هزار تومانی کردیم که نیامدند.

وی در رابطه با دستیاران قلعه‌نویی و این که آیا در حد تیم ملی هستند یا نه، گفت: این را خودش باید جواب بدهد اما نیازی به ایجاد توازن نیست. در عمل ثابت کند که رنگی نیست. هم مطهری شاگرد من بوده هم تیموریان. امیر باید دستیارانش را خیلی باتجربه‌تر از اینها بر می‌داشت. سرمربی در کشور ما سیبل است. در هیچ استادیومی نمی‌گویند "مربی دروازه بان های تیم تراکتور یا نساجی حیا کن و رها کن"، مربی در تیررس بدترین الفاظ است.

سرمربی اسبق پاس تصریح داشت: امیر قلعه نویی باید بداند در تیررس است. وقتی در مخمصه‌ای گیر کرد که صدها بار تجربه اش را دارد، باید از نیمکت به دادش برسند. دستیارش باید کسی باشد که دوران دیده باشد. قبل از امیر قلعه نویی این‌ها - تیموریان و مطهری - در جو فرو خواهند رفت. امیر تنها کسی است که می‌تواند آینده فوتبال ما را نجات بدهد. امیدوارم به فوتبال ما خدمت کند. 

وی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود قهرمانی با تیم پاس در لیگ ایران و جام باشگاه‌های آسیا سرمربی تیم ملی نشد؛ تاکید داشت: از کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال جای گلایه نیست. او دنبال دوومیدانی و ورزش خودش بود. کفاشیان اصلاً نباید به فوتبال می‌آمد و نباید حضورش در فوتبال اینقدر طول می‌کشید. در دوره دادکان هم شایسته سالاری نبود و فقط ادعا و حرف بود. بحث قهرمانی در آسیا چیزی نیست که دلم بخواهد عنوان بشود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه