اخبار داغ

یادداشت هاشمی طبا درباره شرایط ورزش ایران در بازیهای آسیایی

مدال المپیک از مدارس می آید

مدال المپیک از مدارس می آید
رییس سابق کمیته‌ ملی‌ المپیک دریادداشتی به بررسی وضعیت ورزش ایران برای بازیهای آسیایی هانگژو پرداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارزیابی کمیته ملی المپیک از مدال آوری در بازیهای آسیایی هانگژو و کسب زیر ۲۰ مدال طلا چندان واقع بینانه نیست. این پیش بینی ممکن است سیاستی باشد که توقعات جامعه را پایین بیاورند. اینکه واقعا با واقعیت انطباق می‌کند یا نه، باید شرایط رشته‌های مختلف بررسی شود و سپس ببینم این پیش‌بینی تا چه اندازه واقعیت دارد اما فکر می‌کنم این مسئله قابل تجدید نظر باشد.

برای پیش بینی دقیق از این رقابتها و نتایج و مدالهای ایران ابتدا باید رشته‌ها را آنالیز کنیم و شرایط را دید و سپس بررسی کنیم که چه پیش‌بینی کرده‌اند و با واقعیت منطبق است یا خیر. اگر ما در این دوره از بازی های آسیایی نسبت به دوره‌های قبل کمتر مدال بگیریم، نشان از پسرفت دارد و امیدوارم که به این شکل نباشد. امیدوارم ارزیابی که کمیته ملی المپیک انجام داد، محافظه‌کارانه باشد و بتوانیم طلای بیشتری در بازی‌های آسیایی کسب کنیم و به جایگاه ما در این رویداد کمک کند.

بی تردید یکی از مهمترین چالش های ما در بازیهای آسیایی و المپیک عدم توجه و مدال اوری در رشته های پایه و پرمدال است. متاسفانه بعد از هر رویداد شعار حمایت از رشته های پایه و پرمدال داده می شود اما در نهایت هیچ اتفاقی در مورد این رشته‌ها رخ نمی‌دهد. توانایی ما در این رشته ها کم است و به سرعت هم قابل حل نیست. باید از مدارس کار را شروع کرد و برنامه‌ریزی بلند مدت می خواهد اما متاسفانه برنامه‌ای در این زمینه نیست. برنامه‌ریزی بلند مدت می خواهد و اینکه پایش در مدارس به حد کافی انجام شود. با وضعیت فعلی کاری نمی‌توان کرد و مشکل اساسی است که باید حل شود. با چهار سال و پنج سال نمی‌توان کار کرد و برای بازی‌های آسیایی و المپیک حداقل باید یک برنامه‌ریزی ۱۲ ساله انجام داد. برای موفقیت در بازی های آسیایی و المپیک باید استعدادیابی را از مدارس آغاز کرد در غیر این صورت جواب نمی دهد.

مصطفی هاشمی‌طبا – رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته المپیک

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه