اخبار داغ

استقبال قطر از توافق آتش‌بس بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی

استقبال قطر از توافق آتش‌بس بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی
وزیر خارجه قطر بامداد یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با وزیران خارجه آمریکا و مصر از توافق آتش‌بس بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی وی از توافق آتش بس بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

بر اساس این گزارش، در گفت وگوی وزیر خارجه قطر با بلینکن، آخرین تحولات در افغانستان و تنش‌های اخیر در سرزمین‌های فلسطینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد عبدالرحمن آل ثانی همچنین از آمریکا به خاطر حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای برای رسیدن به این توافق تشکر کرد.

در همین رابطه وزیر خارجه قطر با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز تلفنی صحبت کرد.

در این تماس تلفنی، روابط دوجانبه دو کشور، تنش‌ها در سرزمین‌های فلسطینی و تلاش‌های مصر برای برقراری آتش‌بس مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه قطر در گفت وگو با همتای مصری خود ضمن محکوم کردن بمباران تاسیسات و منازل غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی از توافق آتش بس شنبه شب استقبال کرد.

منابع خبری شنبه شب از آغاز اجرای توافق آتش‌بس در ساعت ۲۲ به وقت محلی بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر خبر دادند.

در همین رابطه الجزیره گزارش داد، تنها دقایقی پس از زمان آغاز اجرای توافق آتش بس، آژیر خطر حملات موشکی در شهرک‌های صهیونیستی غلاف غزه به صدا درآمد.

محمد الهندی از رهبران جنبش جهاد اسلامی به الجزیره گفت: توافق آتش بس شامل توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان، افراد و منازل است.

وی افزود: ما نقاط قوت و توانایی‌هایی داریم که به ما امکان می‌دهد با حملات مقابله کنیم و ضمانت واقعی اتحاد ما در برابر (رژیم) اسرائیل است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد، گروه‌های فلسطینی تاکنون یک هزار و ۲۳۴ موشک از غزه به سوی اهداف اسرائیلی شلیک کرده‌اند و ارتش این رژیم نیز از ابتدای تحولات اخیر تاکنون به ۳۷۱ هدف در غزه حمله کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۲۳۴ موشک شلیک شده توسط گروه‌های فلسطینی، ۹۷۶ موشک از مرز غزه عبور کرده و وارد سرزمین‌های اشغالی شده است.

پیشتر رسانه‌های عبری‌زبان اعتراف کرده بودند که جنبش جهاد اسلامی با پرتاب یک هزار و ۲۰۰ موشک، دو میلیون اسرائیلی را به پناهگاه‌ها فرستاد و زندگی آنها را مختل کرده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه