اخبار داغ

یادداشت جواد منافی درباره دربی فینال جام حذفی

اعتراض به داوری تمرکز را بر هم می زند

اعتراض به داوری تمرکز را بر هم می زند
جواد منافی مدافع اسبق پرسپولیس در یادداشتی به بررسی شرایط دربی فینال جام حذفی پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهمترین اتفاق دربی فینال جام حذفی حضور تماشاگران در این بازی است. شاگردان گل‌محمدی در حضور هواداران انگیزه و توان‌شان چند برابر می‌شود و در بازی‌های گذشته چه در تهران و چه همین بازی آخر مقابل نساجی در قائمشهر هم دیدیم که پرسپولیس مقابل تماشاگرانش چقدر روان و هجومی بازی کرد. این یک ویژگی مثبت است که دربی با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و کمک می کند فوتبال جذابی را ببینیم.

ستاره های پرسپولیس در مقطع پایانی فصل به اوج آمادگی خود رسیده اند و این برای پرسپولیس یک امتیاز ویژه است. بیرانوند در چند بازی گذشته پر از انگیزه و روحیه بوده و با اعتمادبه‌نفسی بالا بازی کرده است. یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در این فصل، حضور بیرانوند درون دروازه بوده است. در همین بازی با هوادار بیرانوند یک پنالتی مهار کرد و در چندین موقعیت مانع گلزنی هوادار شد. غیر از بیرانوند هم باید به بازی‌های خوب امیری و علی نعمتی اشاره کنم. علی نعمتی با وجود اینکه پست اصلی‌اش دفاع میانی است، اما دیدیم که در بازی‌های گذشته در دفاع چپ و پست غیرتخصصی‌اش عملکرد خوبی داشته و حتی مقابل نساجی هم گلزنی کرد. وحید امیری نیز بعد از جام جهانی و به ویژه در سال جدید در بهترین فرم خودش بازی می‌کند و با توجه به تکنیک خوبش، به خوبی در زمین حریف حفظ توپ و بازیکنان دیگر را صاحب توپ می‌کند. در کنار اینها از نمایش فوق العاده و موثر مهدی ترابی و سعید صادقی نیز نباید چشم پوشید.

بحث داوری دربی یکی از سوژه های مهم این بازیست. استقلالی‌ها حساسیت زیادی روی انتخاب داور دارند و حتی بحث انتخاب داور خارجی را پیش کشیدند اما به اعتقاد من این مسائل و اعتراضات اول از همه تمرکز خود استقلالی‌ها را می‌گیرد. بعد از دربی لیگ برتر هم همه دیدیم که تا چند روز این تیم دنبال حواشی بی فایده آن بازی بود و هفته بعد از دربی هم در تهران مقابل صنعت نفت مساوی کرد و عملا قهرمانی لیگ را از دست داد. متایفانه هر داوری انتخاب می شود، استقلالی‌ها اعتراض می‌کنند. آنها به جای اینکه انرژی خود را روی این مباحث بیهوده و بی حاصل بگذارند، بهتر است روی بازی تمرکز کنند. من امیدوارم که فینال جام حذفی یک بازی زیبا و تماشاگرپسند از سوی هر دو تیم باشد.

جواد منافی – مدافع اسبق پرسپولیس

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه