اخبار داغ

پرسپولیس 2 – استقلال 1؛

جام حذفی فوتبال| پایان باشکوه با یک دبل سرخ/ تاجگذاری پرسپولیس با عالیشاه

جام حذفی فوتبال| پایان باشکوه با یک دبل سرخ/ تاجگذاری پرسپولیس با عالیشاه
در فینال جام حذفی فوتبال پرسپولیس در وقت اضافه موفق شد استقلال را شکست داده و قهرمان جام حذفی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازی فینال جام حذفی فوتبال ایران امشب میان پرسپولیس و استقلال در استادیوم آزادی برگزار شد تا با مشخص شدن قهرمان فصل فوتبال ایران رسما به پایان برسد.

پرسپولیس قهرمان لیگ برای فتح این جام نقشه های فراوانی داشت و می خواست تا با فتح دومین جام یک فصل رویایی و باشکوه را برای خود رقم بزند.

در مقابل استقلال پس از ناکامی لیگ در اندیشه این بود که با قهرمانی در جام حذفی ناکامی لیگ را جبران کرده و با توجه به شکست در دربی لیگ مقابل رقیب دیرینه در فینال جام حذفی با سرخ ها تسویه حساب کند.

بازی با میدانداری پرسپولیس آغاز شد اما بعد از برتری نسبی پرسپولیس، استقلال بود که با انگیزه بیشتر جلو کشید و دو موقعیت جدی گل خلق کرد. در ادامه اما این پرسپولیس بود که در نخستین حمله جدی خود به گل رسید. استقلال باز هم حمله کرد و حتی به تیر دروازه پرسپولیس زد اما به جایی نرسید تا سرخ ها برنده به رختکن بروند.

استقلال که نمی خواست بازنده باشد، نیمه دوم را توفانی آغاز کرد و  از همان ابتدا توپ را به زمین پرسپولیس برد اما یک بیرانوند آماده آبی ها را ناکام گذاشت. بعد از چند حمله احساسی باز هم پرسپولیس صاحب توپ و میدان شد و با یک بازی منطقی جریان دربی را کنترل کرد و اجازه نداد تا استقلال به دروازه سرخ ها نزدیک شود. میدانداری پرسپولیس حتی موقعیت هم در پی داشت که در مهمترین آن مهدی ترابی تیر دروازه استقلال را لرزاند تا پاسخ تیر دروازه حریف را به نوعی داده باشد.

در حالیکه بازی به دقیقه 100 رسیده بود و همه منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند، روی یک ضربه ایستگاهی استقلال با ضربه سر مرادمند مدافع پیش تاخته خود به گل رسید تا بازی به تساوی کشیده شده و به وقت اضافه برود.

وقت اضافه تمام و کمال از آن پرسپولیس بود. سرخ ها با اینکه در بدترین زمان بازی گل تسوای را خورده بودند، وقت اضافه را با توپ پر آغاز کردند. در وقت اول اضافه اتفاقی رخ نداد اما در وقت دوم اضافه روی یک ضربه ایستگاهی عالیشاه به زیبایی دروازه را گشود تا پرسپولیس مزد برتری اش را بگیرد.

در نهایت این پرسپولیس در دقایق باقیمانده توانست بازی را اداره کرده و دربی فینال را در وقت اضافه به سود خود تمام کرده و قهرمان جام حذفی شود تا با دبل جام یک فصل باشکوه و رویایی را رقم زده باشضد. استقلال نیز همچون لیگ ناکام ماند تا فصل را با ناکامی مطلق به پایان ببرد.

پرسپولیس 2
گل: مهدی ترابی (30)، امید عالیشاه (115)

استقلال 1
گل: محمدحسین مرادمند (90+10)

پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی فر (70- فرشاد فرجی)، علی نعمتی، سروش رفیعی (89- سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری، سعید صادقی (89- امید عالیشاه) و عیسی آل کثیر (90+10- مهدی عبدی)
سرمربی: یحیی گل محمدی

استقلال:
سیدحسین حسینی، محمد حسین مرادمند، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی (67- ابوالفضل جلالی)، صالح حردانی، روزبه چشمی (85- زبیر نیک نفس)، آرش رضاوند (85- آرمان رمضانی)، سعید مهری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری (دقیقه 32: پیمان بابایی) و محمد محبی (85: سجاد شهباززاده).
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه