اخبار داغ

قدرت‌نمایی دیپلماسی در سازمان ملل/ ایران نائب رئیس مجمع عمومی شد

قدرت‌نمایی دیپلماسی در سازمان ملل/ ایران نائب رئیس مجمع عمومی شد
سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی رئیس جدید هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل را برگزیدند و جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از ۲۱ نواب رئیس این مجمع انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اجماع، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک را به عنوان نایب رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی انتخاب کرد.

منابع رسانه‌ای امروز (پنجشنبه) گزارش دادند که اعضای سازمان ملل «دنیس فرانسیس» از «ترینیداد و توباگو» را به عنوان رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب کردند که از اواسط ماه سپتامبر، ریاست این شورای را برعهده خواهد گرفت.

با این تصمیم، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پنج نایب رئیس مجمع عمومی از گروه آسیا- اقیانوسیه در نشست آتی مجمع که از سپتامبر آینده و با حضور مقامات عالیرتبه کشورها آغاز به کار خواهد کرد، منصوب شده است.

نواب انتخابی رئیس مجمع عمومی علاوه بر مدیریت نشست‌های مجمع آتی، به همراه ۵ عضو دائم شورای امنیت اعضای کمیته عمومی را تشکیل می‌دهند که مسئولیت تعیین دستورکار و اولویت بندی نشست‌های مجمع را عهده دار خواهد بود.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین با اجماع کاندیدای جمهوری اسلامی ایران را به عنوان به گزارشگر کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع عمومی و عضو هیأت رئیسه این کمیته منصوب کرد.

این انتصاب در شرایطی صورت می‌گیرد که طی هفته‌های گذشته، نمایندگی آمریکا در نیویورک تلاش گسترده‌ای در محافل دیپلماتیک برای جلوگیری از انتصاب ایران در این دو سمت انجام داده بود.

پیشتر ۵۶ عضو گروه آسیا-اقیانوسیه کاندیداتوری ایران را برای این پست به تأیید رسانده بودند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه