اخبار داغ

شطرنج قهرمانی آسیا| 3 برد و یک تساوی برای شطرنجبازان ایران در دور هشتم

شطرنج قهرمانی آسیا| 3 برد و یک تساوی برای شطرنجبازان ایران در دور هشتم
دور هشتم رقابت‌های شطرنج قهرمانی آسیا در قزاقستان با 3 برد و یک تساوی برای شطرنجبازان ایران همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در دور هشتم رقابت‌های شظرنج قهرمانی آسیا در قزاقستان برگزار شد و شطرنجبازان ایران به 3 برد و یک تساوی دست یافتند.

 در دور هشتم این رقابتها استاد بزرگ بردیا دانشور موفق شد استاد بزرگ کشور هند با درجه ۲۶۰۸ را شکست دهد و در جایگاه دوم رقابت ها قرار گیرد. بردیا در صورت پیروزی در بازی فردا ضمن راهیابی به مسابقات جام جهانی شانس قهرمانی در این رقابت ها را نیز دارد. در دیگر دیدار استاد بین‌المللی امیر رضا پورآقابالا مقابل استاد فیده کشور اندونزی به پیروزی رسید و در جایگاه دهم ایستاد. فردا امیررضا با استاد بین‌المللی کشور هند دیدار خواهد داشت.

در بخش زنان استاد بزرگ مبینا علی نسب مقابل قهرمان اسبق آسیا درخشان ظاهر شد و به پیروزی رسید و ملیکا محمدی مقابل حریف بنگلادشی متوقف شد.

دور پایانی این رقابت ها فردا ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد‌. ۴ نفر برتر بخش آقایان و ۲ نفر در بخش زنان به مسابقات جام جهانی شطرنج که امسال در کشور آذربایجان برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت. استاد بزرگ و مربی فیده اصغر گلی زاده هدایت تیم ملی کشورمان را در این رقابت ها بر عهده دارند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه