اخبار داغ

یادداشت؛

مرثیه ای برای «نگهبان شب»

مرثیه ای برای «نگهبان شب»
آخرین ساخته سید رضا میرکریمی در غربتی ناخواسته و با تعداد اندک سالن های سینمایی به تازگی اکران عمومی خود را آغاز کرده است؛ داستان تلخی که سال هاست سینمای ما گرفتار آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا میرکریمی که این روزها فیلم «نگهبان شب» را در حال اکران دارد، در واکنش به وضعیت اکران این فیلم نوشت:«دوستان می گویند خوبیت ندارد یک فیلمساز برای تبلیغ فیلم خودش پشت سر هم پست تبلیغی بگذارد. راستش را بخواهید ترجیح خودم این نیست. ولی چه کنم وقتی بعد از سی و اندی سال کار در سینما، امروز آخرین فیلمم در فقر تبلیغاتی و سانس‌های نامرغوب سینماها و در آشفتگی و بی برنامگی اکران هم زمان بیش از هفت فیلم، روی پرده ها رفته است. در این شرایط نه برای خودم کسر شان می‌دانم و نه ابایی دارم از اینکه تیزر وپوستر برای فیلمم بسازم و از تنها رسانه محدودی که در دسترس دارم برای معرفی آن به مردم استفاده کنم. هیچ اعتراضی هم به فروش فیلم های تجاری و کمدی ندارم نوش جان شان. ولی ای‌کاش در میان حکمرانان خام اندیش فرهنگی کشور، درک درستی از اینکه در نهایت داریم به کدام سمت و سو می رویم می‌دیدم؛ تا کمی خیالم راحت می‌شد ...»

اینکه فیلم های کمدی و طنز معمولا در کشور ما تماشاگران و مخاطبان بیشتری نسبت به سایر ژانرها دارند، بر همگان روشن است و شاید اساس این موضوع برمی گردد به این نکته که بسیاری از اهالی سینمارو، این کار را صرفا به مثابه یک تفریح دوستانه و یا خانوادگی می بینند و خیلی اهل دیدن فیلم های اجتماعی تلخ و یا جدی نیستند و اگر هم باشند، ترجیح می دهند تا آن دو ساعت را در سینما و در کنار خانواده و یا دوستان با فیلمی کمدی و طنز بگذرانند.

بر همین اساس هم بسیاری از پخش کنندگان آثار سینمایی ترجیح می دهند تا بر روی فیلم های کمدی خوش فروش سرمایه گذاری بیشتری انجام دهند و سالن داران سینما نیز که معمولا دلشان برای تعالی فرهنگ کشور نسوخته، ترجیح می دهند تا سانس های زیادی از سالن های خود را به فیلم های کمدی اختصاص دهند تا درآمر بیشتری به دست آورند و حالا این وسط سهم فیلم های جدی و غیر طنزی مانند «نگهبان شب»، «کت چرمی»، «مصلحت»، «تصور» و «جنگ جهانی سوم» سالن های محدودتر و تبلیغات کمتر است و بالتبع تماشاگران کمتری هم به سراغ دیدن این فیلم ها خواهند رفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه