اخبار داغ

مدیر حوزه سفیران هدایت تبریز:

عید غدیر را باید مانند عاشورا زنده نگه داریم/ غدیر عید ولایت و اکمال دین است


عید غدیر را باید مانند عاشورا زنده نگه داریم/ غدیر عید ولایت و اکمال دین است
حجت الاسلام زارع زاده نجفی گفت: از جمله اعمال امروز عقد اخوت است که باید در پرتو ولایت وحدت را حفظ کنیم، غدیر را به عنوان عید بزرگ به فرزندان خودمان معرفی کنیم و مانند عاشورا آن را زنده نگه داریم.

به گزارش راه دانا؛ حجت الاسلام زارع زاده نجفی در گفت‌وگو با آناج در خصوص جایگاه عید غدیر به عنوان عید ولایت در اسلام اظهار داشت: عید غدیر طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) مانند عید قربان و فطر بزرگترین عید اسلامی و جزء ایام الله است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه جایگاه غدیر در اسلام و حتی در میان شیعیان فراموش شد و اگر غدیر فراموش نمی‌شد هیچگاه واقعه عاشورا به وقوع نمی‌پیوست. اینکه چرا دشمنان همواره ولایت و غدیر را به حاشیه بردند به این دلیل بود در طول تاریخ هر زمانی که ولایت مطرح می‌شد باید حکومت‌های باطل کنار می‌رفتند.

 

مدیر حوزه سفیران هدایت تبریز با بیان اینکه عید غدیر عید ولایت، مالکیت اسلام و اکمال دین است، گفت: از زمان حکومت امام علی(ع) تا نظام مقدس جمهوری اسلامی حکومت گسترده شیعی به این شکل نداشتیم اما انقلاب اسلامی بر اساس ولایت فقیه شکل گرفت و امروز هم می‌بینیم که جزء موفق‌ترین حکومت‌هاست.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل هم دشمنان بر علیه ولایت، حکومت و مردم سالاری دینی تبلیغ می‌کنند و لذا وظیفه داریم که از ولایت فقیه پشتیبانی کرده و سرباز ولایت باشیم؛ همچون عمار، مالک اشتر، شهید مطهری و شهید باکری و …که در راستای زنده نگه داشتن دین و ولایت شهید شدند و ماهم وظیفه داریم این پرچم را بالا نگه داریم.

 

حجت الاسلام زارع زاده نجفی با اشاره به وظایف مسلمانان برای زنده نگه داشتن عید غدیر یادآور شد: اعمال عید غدیر را گرامی بداریم و به عنوان عید ولایت در صحنه خانواده و اجتماع بیاوریم. از جمله اعمال امروز عقد اخوت است که باید در پرتو ولایت وحدت را حفظ کنیم، غدیر را به عنوان عید بزرگ به فرزندان خودمان معرفی کنیم و مانند عاشورا آن را زنده نگه داریم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه