اخبار داغ

مدیرکل گردشگری سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به دانا مطرح کرد؛

برگزاری رویدادهای مشترک خوراک با کشورهای همسایه برای جذب گردشگر 

برگزاری رویدادهای مشترک خوراک با کشورهای همسایه برای جذب گردشگر 
مدیرکل گردشگری سازمان میراث فرهنگی از برگزاری رویدادهای مشترک خوراک با کشورهای همسایه برای جذب گردشگر خبر داد و گفت:‌ سیاست وزارت گردشگری و میراث فرهنگی تقویت این بخش است.

مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره نقش نمایشگاه های خوراک در جذب گردشگری گفت: به طور قطع سابقه تاریخی بسیار بلند ایران باعث شده به موضوع غذا و نقش آن در گردشگری کمتر پرداخته شود و در حال حاضر سیاست وزارت گردشگری و میراث فرهنگی تقویت این بخش است، اما در سال گذشته چندان به غذا پرداخت نشده بود.

فاطمی افزود: در حال حاضر میز نان شیرینی، میز دمنوش ها، میز خوراک های سنتی و... در سازمان میراث فرهنگی راه اندازی شده و در سال های گذشته همسو با این مسأله رویداد های مشترکی در این زمینه با کشورهای ارمنستان، عمان، پاکستان و عراق برگزار کرده ایم و فرایند معرفی و ثبت ملی خوراک های سنتی ایران در سازمان های بین المللی مطرح شده است.

وی تاکید کرد: در سال های اخیر در نوشیدنی های سنتی مثل بستنی رتبه نخست در دنیا آورده ایم و حتی در خوراک مرغ در دنیا رتبه نخست پیدا کرده ایم و در استان ها مراکزی برای پخت غذاهای سنتی خواهیم داشت.

ایجاد ارزش افزوده و صادرات از طریق نمایشگاه 

عباس تقدسی نژاد مدیرعامل شرکت نمایشگاه شهر آفتاب با اشاره به اینکه اصناف می توانند در بین نمایشگاه شهر آفتاب و فرودگاه امام مستقر شوند، گفت: به دنبال ایجاد ارزش افزوده ای در جنوب تهران هستیم تا ارتباط بین بخش تولید و شرکت های دانش بنیان را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع بندر خشک در نمایشگاه شهر آفتاب دنبال می شود، افزود: مذاکراتی با چین و روسیه برای همکاری در نمایشگاه شهر آفتاب انجام شده است و هدف ایجاد نمایشگاه دائمی در محدود ۶۰۰ هکتاری بین شهر آفتاب و فرودگاه امام است و در بخش تولید هم همکاری با شهرک صنعتی منطقه در دستور اجرا است.

استقبال صنعت غذا از فرانچایز علمی

همچنین رامین قاسم پور مجری نمایشگاه با اشاره به اینکه فرانچایز علمی می تواند به سرمایه گذار امنیت بدهد، گفت: صنعت غذا و نوشیدنی بیشترین استقبال از فرانچایز دارد و امروز عده ای به صورت غیرعلنی از آن استفاده می کنند و همین موضوع باعث می شود که عده ای سرمایه های خود در این بخش از دست بدهند به همین دلیل ارائه فرانچایز علمی می تواند به جذب سرمایه گذاری کمک کند.

وی افزود: از دوره سوم نمایشگاه هیات هایی از کشورهای عربی حضور پیدا می کردند و امروز در کشورهای کویت، قطر، امارات و ... فعالیت دارند.

مجری نمایشگاه با بیان اینکه ۱۲۰ شرکت در نمایشگاه حضور دارند و از کشورهایی همچون چین، اسپانیا، المان، تایوان و...به صورت نمایندگی حضور دارند، گفت: تولیدکنندگان دستگاه های غذا و... در نمایشگاه حضور دارند و مخاطب آنها بیشتر هتل ها و کترینگ ها و... هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه