اخبار داغ

حسین جلالی در گفتگو با دانا:

امروز خط مقدم جمهوری اسلامی در کشور، عفاف و حجاب است

امروز خط مقدم جمهوری اسلامی در کشور، عفاف و حجاب است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: مردم باید بدانند که امروز خط مقدم جمهوری اسلامی در کشور، عفاف و حجاب است، اگر این خط مقدم بشکند، دیگر حریمی برای هیچ کدام از ارزش‌ها باقی نخواهد ماند.

حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، با بیان اینکه عفاف و حجاب از ضروریات دین اسلام هستند، اظهار داشت: قوانینی در کشور برای حفظ عفاف و حجاب وجود دارد و طبق این قوانین، باید عمل شود و در صورت وجود هرگونه خلاء قانونی، مجلس باید وارد عمل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه زمانی که قانون ابهام یا خلاء داشته باشد همیشه مورد سوءاستفاده قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: به همین دلیل، مسئولان باید برای رفع ابهام قانونی یا پر کردن خلاء قانونی تلاش کنند.

رعایت حجاب احترام به حرمت‌های الهی است

جلالی با اشاره به اینکه رعایت حجاب احترام به حرمت‌های الهی است، تصریح کرد: ما دغدغه بانوان را درباره عفاف و حجاب به خوبی درک می‌کنیم و معتقدیم که مهمترین مضمون آن، ایجاد حس امنیت در جامعه است، در واقع رعایت حجاب و عفاف، باعث ایجاد فضایی امن و پایدار در جامعه می‌شود.

نقض حجاب باعث نابودی ارزش‌ها می‌شود

وی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که امروز خط مقدم جمهوری اسلامی در کشور، عفاف و حجاب است، تاکید کرد: اگر این خط مقدم بشکند، دیگر حریمی برای هیچ کدام از ارزش‌ها باقی نخواهد ماند. به همین دلیل، حفظ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ارکان اساسی جامعه، بسیار حائز اهمیت است و همه باید به این موضوع توجه کنند و از نقض آن پرهیز کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رعایت حجاب منجر به حفظ خانواده و کاهش نرخ طلاق می‌شود، تصریح کرد: پیروی از مسائل دینی، می‌تواند باعث افزایش سن ازدواج و از همه مهمتر، جوانی جمعیت شود که این امر می‌تواند به طور قابل توجهی به حل مشکلات اجتماعی کمک کند. به همین دلیل، رعایت حجاب و دیگر مسائل دینی، نه تنها به منظور حفظ ارزش‌های مذهبی، بلکه به منظور حفظ خانواده و جامعه، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بی حجابی عامل فروپاشی بنیان خانواده

جلالی در ادامه با بیان اینکه بی‌حجابی منجر به فروپاشی زندگی می‌شود، تصریح کرد: مسئله حیای اجتماعی، علاوه بر پیامدهای شخصی، پیامدهای اجتماعی نیز دارد. اگر قانون عفاف و حجاب به درستی اجرا نشود، باید شاهد پیامدهایی چون فروپاشی بنیان خانواده و افزایش نرخ ازدواج باشیم که این موضوع می‌تواند بر جامعه تأثیرات شدیدی داشته باشد. به همین دلیل، رعایت حجاب و عفاف به‌عنوان یکی از ارکان اساسی جامعه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به‌شدت توجه به آن شود.

حفظ حجاب، نماد حیا، پاکیزگی و زیبایی در جامعه است

به گفته یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، رعایت حجاب در شرع، عرف و اخلاق، یک اصل بنیادین و مهم‌تر از هر قانونی است. حفظ حجاب به عنوان نماد حیا، پاکیزگی و زیبایی در جامعه شناخته شده است و رعایت آن، نه تنها به منظور احترام به ارزش‌های مذهبی، بلکه به منظور حفظ سلامت و امنیت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه حفظ حجاب در شرع، عرف و اخلاق یک اصل بنیادین است، باید به آن توجه داشته باشیم و آن را به عنوان یک اصل اساسی در جامعه ترویج داد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه