اخبار داغ

یادداشت سیدصالحی درباره استقلال؛

استقلال، گوشت قربانی

استقلال، گوشت قربانی
سیدمهدی سیدصالحی مهاجم اسبق استقلال در یاددداشتی به تحلیل شرایط استقلال پرداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استقلال در چند فصل اخیر حتی در فصلی که با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ برتر شد، به خاطر مشکلات مدیریتی دچار نوسان شد و باید گفت حاشیه مدیریتی پدر استقلال را در آورده است. این تیم مثل گوشت قربانی شده که دقیقه ۹۰ یادشان می‌افتد چه کارهایی باید برای این تیم انجام داد. اگر قرار بود حجت کریمی استعفا دهد چرا زودتر دست به این کار نزد؟ همان زمان که مجمع مؤمنی و مظلومی را برکنار کرد باید استعفا می‌داد. یا بعد از رفتن علی فتح‌الله‌زاده نمی‌ماند. مگر می‌شود با جیب خالی وارد بازار نقل و انتقالات شد؟ باید همان زمان که سرپرست شدند از وزارت ورزش بودجه را دریافت می‌کردند نه اینکه وسط نقل و انتقالات استعفا کنند. استقلال شرایط خاصی داشته، محمد محبی و مهدی قایدی قرضی آمدند، باید برای حفظ‌شان اقدام درستی صورت می‌گرفت. این وسط فقط هواداران آسیب دیدند و بازیکنان، مربیان و مدیران ضرری نمی‌کنند.

در فصل نقل و انتقالات همواره تعدادی بازیکنان از تیمی به تیم دیگر می‌روند، آنهایی که صاحب اسم و رسمی شده‌اند مشتربان بیشتری دارند و برخی بازیکنان خارجی هم به فوتبال ما اضافه می‌شوند. روی کاغذ به دلیل شهرتی که برخی بازیکنان دارند، تصوراتی در مورد اینکه کدام تیم موفق‌تر است، بین اهالی جامعه فوتبال شکل می‌گیرد ولی تا زمانی که بازی‌ها آغاز نشود و نتایجی که در مسابقات به دست می‌آید مشخص نشود، نمی‌توان گفت کدام تیم موفق‌تر عمل کرده. در جنگ اندیشه‌های مربیان است که عیار هر تیمی مشخص می‌شود و آن زمان می‌توان درباره نقل و انتقالات بهتر صحبت کرد.

فوتبال ما به ظاهر حرفه‌ای شده چون فرهنگ‌سازی کافی در این زمینه صورت نگرفته. پولی که در فوتبال خرج می‌شود باید در خور و متناسب آن باشد. بیش از ۳۰ سال است تیمی از ایران قهرمان آسیا نشده، در رده‌های سنی مختلف ملی ناموفق بودیم و تیم ملی بزرگسالان هم به واسطه لژیونرها به جام جهانی صعود کرده، ضمن اینکه پویایی و پیشرفتی در لیگ برتر دیده نمی‌شود. پولی که به فوتبال ما تزریق می‌شود افزایش کیفیت و جذابیت فنی به همراه نداشته چون بدون برنامه وارد فوتبال ما شده. پولی که صرف بازیکنان داخلی و خارجی شده اما بار فنی مسابقات لیگ را افزایش نداده. اگر صرف آکادمی باشگاه‌ها می‌شد در عرض چند سال، بازیکنان بسیار خوبی به باشگاه‌ها تزریق می‌شد و تیم‌های ملی هم پشتوانه خوبی پیدا می‌کردند.

سیدمهدی سیدصالحی – مهاجم اسبق استقلال

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه