اخبار داغ

ورزش قربانی ناكارآمدی و مشكلات حاكم بر كشور/ انتظار جامعه ورزش از دولت

ورزش قربانی ناكارآمدی و مشكلات حاكم بر كشور/ انتظار جامعه ورزش از دولت
مطالبه و خواست جامعه بزرگ ورزش از دولت اين است كه فردی را به عنوان وزير ورزش به مجلس معرفی كند كه از چند ويژگی مهم برخوردار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از كشمكش های فراوان زور مجلس بر وزير ورزش چربيد و با كارتِ زردهاي پياپی، سجادی مجبور به استعفا شد. دولت نيز كه احتمالا اين روزها درگير كنترل تورم و تلاش برای رفع مشكلات معيشتی و اقتصادی كشور می باشد، تحرک چشمگيری برای نجات سجادی انجام نداد، در مجموع به نظر می رسد ورزش قربانی مجموعه ای از ناكارآمدی ها و مسائل و مشكلات حاكم بر كشور شد.

حال كه در دوسال گذشته اين اتفاقات ناگوار براي ورزش كشور رقم خورد از دولت انتظار مي رود با معرفي یک وزير توانمند و مقتدر، خيال خود را از وزارت ورزش راحت نموده تا شايد مجلس تمركز خود را از ورزش برداشته و كمی نيز به ساير مسائل مهم مردم بپردازد.

اما علی رغم انتظارات جامعه پرتعداد ورزش، اسامی كه اين روزها به عنوان وزير ورزش در رسانه ها مطرح می شود موجی از نااميدی و ياس را در ورزش جاری نموده و هر فرد علاقمند و دلسوز را از شنيدن اين اسامی متعجب و نگران مي كند.

مطالبه و خواست جامعه بزرگ ورزش از دولت اين است كه فردي را به عنوان وزير ورزش به مجلس معرفی كند كه حداقل از چند ويژگی مهم برخوردار باشد.

اين ويژگی ها را مي توان به سه بخش عمده دسته بندی نمود؛

بخش اول شامل ويژگی های راهبردی، مهارت های مديريتی و داشتن كارنامه موفق و ماندگار در مسئوليت های كلان گذشته می باشد.

بخش دوم ويژگی های وزير پيشنهادی، تسلط و آشنايي به حوزه ورزش و شناخت كافي از آن وزارتخانه است كه باعث شود وزير جديد در سالي كه دو تورنمت بزرگ آسيایی در پيش است، بلادرنگ مسائل و موضوعات متعدد و متنوع ورزش را مديريت و براي رفع آن تصميم گيری نمايد.

ويژگي سوم كه به مراتب مهم و اثرگذار مي باشد، اين است كه وزير پيشنهادي مورد وثوق شخصِ رئيس جمهور بوده و با مقامات ارشد دولت و مجلس هماهنگ و همراه باشد.

شايد افراد بسيار معدودی را بتوان يافت كه مجموع اين ويژگي ها را داشته باشند، يعنی هم داراي سابقه مديريت كلان در سطح وزير باشند و هم با جزئيات متنوع ورزش و جوانان آشنايي كامل داشته باشند و هم به با دولت و مجلس همسو و هماهنگ بوده و به جهت اين نزديكي و همراهی، توانايي اتخاذ تصميمات مهم و اثرگذار را دارا باشند.

اما با كمي دقت نظر و به دور از هر گونه حب و بغضِ جانبدارانه، هستند افراد توانمند و امتحان پس داده كه بالاترين دستاوردها را در دوران مديريت خود براي كشور به يادگار گذاشته و هم اكنون نيز متين و بي ادعا در بخش هاي مهم كشور در حال انجام وظيفه هستند.

 لذا مطالبه و انتظار جامعه ورزش اين است كه دولت فردی را با قابليت یک وزير توانمند به مجلس معرفی نمايد و از آزمون و خطا و سپردن اين وزارتخانه مهم به افراد گمنامِ بي كارنامه كه بجز مطرح كردن نام خود در رسانه ها هنر ديگری ندارند، پرهيز نمايد

از مجلس نيز انتظار مي رود جلوی تاخت و تاز فرصت طلبان هميشه آماده كه همواره مترصد تصاحب وزارت ورزش و جوانان هستند را بگيرد تا به آنان اجازه جولان داده نشود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه