اخبار داغ

روایت سرمربی و عضو تیم ملی کوراش از نقره؛

بریمانلو: برای طلا آمده بودم و کم نگذاشتم/ علی‌اکبری: ثمره یک کار تیمی را دیدیم

بریمانلو: برای طلا آمده بودم و کم نگذاشتم/ علی‌اکبری: ثمره یک کار تیمی را دیدیم
سرمربی و مدال‌آور تیم کوراش کشورمان در بازی‌های آسیایی از کسب نقره صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع‌رسانی دانا از هانگ‌ژو؛ تیم کوراش کشورمان امروز توسط مجیدوحید بریمانلو به مدال نقره بازی‌های آسیایی دست یافت.

بریمانلو: برای طلا آمده بودم و کم نگذاشتم

مجیدوحید بریمانلو پس از کسب مدال نقره وزن ۶۶- کیلوگرم مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: سطح رقابت‌های کوراش خیلی بالا بود، چون برای این رشته بازی‌های آسیایی بااهمیت‌ترین مسابقه است‌. من برای همه مسابقاتم برنامه داشتم و همه حریفانم را تا فینال بردم. ما تمرینات سختی را پشت سر گذاشتیم و برای طلا تمام تلاشم را کردم، ولی متأسفانه نشد و به مدال نقره رسیدم.

وی خاطر نشان کرد: من برای همه مسابقاتم برنامه داشتم و همه حریفانم را تا فینال بردم. من برای طلا تمام تلاشم را کردم، اما نشد که به این مدال برسم. حریفان ویتنامی، چین تایپه‌ای و تاجیکستانی را خوب بردم، ولی در مسابقه نهایی برابر حریف ازبک هر کاری کردم نشد که ببرم و امیدوارم مردم این نقره را از من قبول کنند.

این ملی‌پوشان کوراش کشورمان با تأکید بر اینکه برای دستیابی به مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو کم نگذاشته است، یادآور شد: من اصلاً کم نگذاشتم و از این باخت ناراحتم. هر چند حریف ازبکستانی نتوانست مرا به راحتی شکست دهد، ولی خیلی ناراحتم و شرمنده مردم شدم و از این پس به مسابقات آینده فکر می‌کنم.

علی‌اکبری: رنگ مدال بریمانلو در آینده تغییر می‌کند

الیاس علی‌اکبری پس از نایب قهرمانی مجیدوحید بریمانلو، نماینده ایران در رشته کوراش گفت: دقیقاً هشت یا ۹ ماه سخت را در اردوهای تیم ملی پشت سر گذاشتیم. صرفاً کار من نبود و کار تیمی انجام شد. با دو شرکت‌کننده به این مسابقات آمدیم. بریمانلو در ۶۶ کیلوگرم با وجود قرعه سختی که داشت، موفق شد قهرمان دوره گذشته بازی‌های آسیایی از چین تایپه را شکست دهد و به فینال برسد.

سرمربی تیم ملی کوراش مردان ادامه داد: در فینال با حریف ازبکستانی مسابقه نزدیکی داشت و می‌توانست طلا بگیرد، اما باز هم چیزی از شایستگی‌های او کم نشد. بریمانلو جوان است و همچنان می‌تواند عضو تیم ملی باشد و در مسابقات بعدی رنگ مدالش را تغییر دهد.

علی‌اکبری که پرافتخارترین کوراش‌کار ایران محسوب می‌شود، در واکنش به پرسشی درباره سطح رقابت‌های امسال در هانگژو با توجه به میدانی که خود تجربه کرده است، اظهار داشت: قطعاً این بازی‌ها، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی در این رشته به شمار می‌رود و بعد از المپیک هم بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است و به نوعی سقف رشته کوراش محسوب می‌شود. همه کشورها طی چهار سال آینده برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی برنامه‌ریزی خواهند کرد.

وی افزود: تمام مدال‌های این مسابقات اعم طلا، نقره و برنز در رنکینگ کشورها تأثیر دارد و بنابراین قطعاً برای تمام کشورها اهمیت دارد و همه کشورها با قدرت وارد این مسابقات خواهند شد. کوراش ایران همیشه پرافتخار بوده و در میادین بزرگ همواره به کاروان ایران کمک کرده است. امیدوارم فردا صادق آذرنگ به فینال برسد و از طرف خانواده کوراش، یک مدال خوشرنگ به کاروان ایران هدیه بدهد.

همچنین احمد خسرویار، مربی تیم‌ملی کوراش نیز گفت: این مدال را به تمام ملت ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم در روزهای بعد خبرهای بهتری از کوراش به مردم بدهیم.

نصیری‌نژاد: مشکلات مالی دلیل کاهش نفرات شرکت‌کننده نسبت به گذشته است

محمدرضا نصیری‌نژاد رئیس انجمن کوراش ایران و مدیر فنی برگزاری رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو درباره تعداد ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها اظهار داشت: در این دوره ۲۱ کشور در هفت وزن در مسابقات حضور پیدا کردند. در دوره قبل بیش از ۲۰۰ نفر حضور داشتند، اما در این دوره حدود ۱۰۰ ورزشکار در مسابقات حضور دارند.

وی تصریح کرد: امروز مسابقات با برگزاری رقابت‌های سه وزن شروع شد و فردا نیز دو وزن دیگر برگزار خواهد شد و مسابقات دو وزن آخر هم روزهای بعد برگزار می‌شوند.

دبیرکل انجمن بین‌المللی کوراش درباره تعداد داوران حاضر در این دوره از بازی‌های آسیایی گفت: ۵۰ داور در این مسابقات قضاوت می‌کنند. کورش خسرویار یکی از اعضای هیئت‌های ژوری مسابقات است و در کنار آن شش داور دیگر از ایران قضاوت مسابقات را برعهده دارند.

نصیری‌نژاد درباره ارزیابی خود از تفاوت برگزاری این دوره نسبت به ادوار گذشته یادآور شد: نکته جالب این است که امسال عربستان وارد بازی‌ها شد و نمایندگان خود را به بازی‌ها اعزام کرده است. در سوی دیگر، کشورهایی مثل مالزی نماینده‌ای در مسابقات ندارند و فکر می‌کنم کمیته‌ ملی المپیک برخی کشورها از لحاظ مالی با مشکل مواجه بوده و تعداد کاروان‌ها را کم کردند.

وی افزود: البته ژاپن دوره گذشته نبود و امسال در مسابقات حضور دارد؛ کره جنوبی با تیم کامل حضور پیدا کرده و چین هم فردا در بخش بانوان وارد مسابقات می‌شود. در سهمیه‌بندی که داشتیم، قانونی را برای این مسئله اعمال کردیم و یکسری از نمایندگانی را که برخی کشورها معرفی کردند، رد کردیم. یک مسئله‌ دیگر اینکه چینی‌ها سه ماه است که از ایران یک مربی آورده‌اند و در حال آماده‌سازی هستند.

رئیس انجمن کوراش ایران تصریح کرد: بعد از هانگژو، مسابقات جهانی کوراش را در ترکمنستان در پیش داریم. انتخابات فدراسیون جهانی نیز در ماه‌های آتی در ترکمنستان برگزار خواهد شد. در سوچی هم یک فستیوال در برنامه داریم و علاوه بر این، مسابقات جایزه بزرگ ۲۲۵ هزار دلاری در ماه نوامبر در ازبکستان برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به پوشش قابل تحسین بازی‌های آسیایی از سوی اصحاب رسانه اظهار داشت: از حمایت‌های قابل توجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و فدراسیون ووشو ایران قدردانی می‌کنم و قطعاً  اتفاقات و خبرهای بهتر در رشته کوراش را طی روزهای آتی خواهید شنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه