اخبار داغ

آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال زنان به روایت سرمربی؛

آزمون: هیچ‌کس نبود که کار بزرگ ما را ببیند/ استرالیا یک درس و کلاس برای فوتبال زنان خواهد بود

آزمون: هیچ‌کس نبود که کار بزرگ ما را ببیند/ استرالیا یک درس و کلاس برای فوتبال زنان خواهد بود
سرمربی تیم ملی فوتبال زنان گفت: حضور ما در استرالیا یک درس و کلاس برای فوتبال زنان ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در حاشیه مراسم بدرقه تیم ایران به رقابتهای انتخابی المپیک اظهار داشت: امروز همه ما و بازیکنان انرژی گرفتند تا احساس کنند که هستند. وقتی روزنامه‌ها و فضای مجازی‌ را نگاه می‌کنیم، همیشه از فوتبال آقایان صحبت می‌شود و با شرایط و امکاناتی که داریم هیچ جا از فوتبال زنان صحبت نمی‌شود. می‌خواهم بگویم کاری که بازیکنان ما انجام دادند، خیلی بزرگ بود. هیچ‌کس آنجا نبود که ببیند. جدال نابرابری با میانمار داشتیم و با توجه به شرایط‌مان هیچ‌کس فکر نمی‌کرد صعود کنیم. ما صعود کردیم و این باعث شد که 7 ماه دیده شویم.

وی درباره بازیهای استرالیا بیان کرد: مشکلات و نواقصی در کارمان داشتیم و نتوانستیم آنطور که باید تیم را آماده کنیم. کادرفنی تیم فوتبال زنان با حمایت فدراسیون تمام تلاشش را کرد که برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. رفتن ما به استرالیا یک گام بلند است و به بازیکنانم گفتم که باید این گام را بلند برداریم. مطمئناً بچه‌های ما تجربه بین‌المللی کسب می‌کنند و حضور ما در استرالیا یک درس و کلاس برای فوتبال ایران خواهد بود. اینکه بخواهیم در یک استادیوم بزرگ بازی کنیم تا الان تجربه نکرده‌ایم و این راه باز می‌شود و خیلی می‌تواند به پیشرفت دختران ما کمک کند.

وی درباره پیش بینی اش از نتیجه تیم زنان ایران مقابل تیم قدرتمند استرالیا گفت: پیروزی ما مقابل آنها برای خیلی قبل است. سال گذشته نتیجه خیلی بدی جلوی آنها گرفتیم. من سرمربی هستم و خیلی امیدوارم و اگر بخواهم ناامیدی را به تیم تزریق کنم، درست نیست. مقابل استرالیا هم ناامید نیستیم و با ذهنیت باخت بازی نمی‌کنیم. در فوتبال هیچ تیمی از قبل برنده یا بازنده نیست. ممکن است به لحاظ ساختار و امکانات از ما بالاتر باشند ولی ما هم ایران هستیم و می‌رویم که تمام توانمان را بگذاریم. روی بازی بچه‌ها کاملاً برنامه‌ریزی کردیم و می‌دانیم که در 90 دقیقه چه کار می‌خواهیم کنیم. امیدوارم آن زمان روز ما باشد. دور از دسترس نیست که در این بازی‌ها نتیجه خوبی بگیریم.

وی افزود: خیلی از رسانه‌ها از من خرده گرفتند که چرا صحبت نمی‌کنم ولی بعضی اوقات خودمان می‌دانیم که مسائل چگونه است. من هم دوست دارم امکانات و کادرفنی خوبی داشته باشم ولی سعی کردیم تمام توان‌مان را بگذاریم. از خانم جعفری مربی خاتون بم خواهش کردیم که در جمع ما حضور داشته باشد تا با تمام پتانسیل به استرالیا برویم و اگر نتیجه‌ای هم نگرفتیم یک تجربه خوب برای مربیان ما باشد و بعداً نگوییم که تلاش نکردیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه