اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

آمریکا به دنبال تطهیر جنایات رژیم صهیونیستی؛ جنگ: آری-آتش‌بس: نه

آمریکا به دنبال تطهیر جنایات رژیم صهیونیستی؛ جنگ: آری-آتش‌بس: نه
آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را توزیع می کند که از حق دفاع از خود اسرائیل حمایت می کند و خواستار آتش بس نیست.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایالات متحده در حال تدوین پیش نویس قطعنامه ای است که بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل، آنچه را که حق ذاتی اسرائیل برای دفاع از خود می خواند، تأیید می کند.

یک منبع آگاه گفته است که پیش‌نویس قطعنامه آمریکا خواستار آتش‌بس، توقف درگیری‌ها یا حتی آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه نیست.

پیش نویس قطعنامه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه بازداشت شدگان توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ارائه مستمر، کافی و بدون مانع کالاها و خدمات اساسی به غیرنظامیان غزه است.

این پیش نویس خواستار حمایت از غیرنظامیان، از جمله کسانی که تلاش می‌کنند به تنهایی زنده بمانند، است و نشان می‌دهد که کشورها هنگام واکنش به آنچه که حملات تروریستی توصیف می‌کند، باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشند. همچنین خواستار ورود کمک‌ها به نوار غزه است.

تصویب قطعنامه مستلزم حمایت حداقل 9 رای است

این پیش نویس از همه کشورها می‌خواهد که از گسترش خشونت در غزه یا گسترش آن به دیگر مناطق منطقه با دعوت از حزب‌الله و سایر گروه‌های مسلح برای توقف فوری همه حملات جلوگیری کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا ایالات متحده قصد دارد پیش نویس قطعنامه را به رأی بگذارد یا نه. تصویب قطعنامه مستلزم حمایت حداقل 9 رای است و روسیه، چین، ایالات متحده، فرانسه یا بریتانیا از حق وتو خود استفاده نکنند.

چهارشنبه گذشته، ایالات متحده از وتوی خود برای جلوگیری از پیش نویس قطعنامه در شورای امنیت که خواستار آتش بس بشردوستانه برای اجازه ورود کمک ها به غزه است، استفاده کرد.

12 از 15 عضو به پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط برزیل که ریاست جلسه جاری شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد رای مثبت دادند، در حالی که دو کشور از رای دادن خودداری کردند.

پیش‌نویس قطعنامه از اسرائیل خواسته بود تا دستور خود را برای انتقال غیرنظامیان و کارمندان سازمان ملل در نوار غزه به جنوب نوار غزه لغو کند. پیش نویس قطعنامه آنچه را که سازمان ملل اعلام کرد، تصویب کرد که تخلیه بیش از یک میلیون نفر از شمال غزه را که تراکم جمعیت بالایی دارد غیرممکن است.

همچنین شامل محکومیت تمامی اعمال خشونت‌آمیز، جنگی و تروریسم علیه غیرنظامیان بود و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌های اسیر شده توسط مقاومت فلسطین در جریان عملیات سیل الاقصی در 7 اکتبر شد.

بیش از دو هفته از عملیات طوفان الاقصی گروه های مقاومت می گذرد و رژیم صهیونیستی برای بقا هر روز دست به جنایات جدید در غزه و کرانه باختری می زند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه