اخبار داغ

توقف نسل‌کشی در فلسطین؛ درخواست رئیس‌جمهوری ونزوئلا از جامعه جهانی

توقف نسل‌کشی در فلسطین؛ درخواست رئیس‌جمهوری ونزوئلا از جامعه جهانی
به دنبال ارسال کمک‌های بشردوستانه ونزوئلا به نوار غزه، رئیس‌جمهوری این کشور از جامعه بین‌الملل خواست تا اقدام کرده و به نسل‌کشی مردم شریف فلسطین پایان دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تارنمای ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو در واکنش به تحولات فلسطین تاکید کرد که نسل‌کشی علیه مردم فلسطین باید متوقف شده و یک کنفرانس جهانی برای مذاکره بر سر بازگرداندن حق صلح، حق سرزمین، حق استقلال و کشوری برای مردم فلسطین برگزار شود.

مادورو در جریان برنامه تلویزیونی خود با عنوان «با مادورو+» (+ Con Maduro)، تصاویری از حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غیر نظامی غزه به اشتراک گذاشت و تصریح کرد: جهان باید صدای خود را علیه نسل‌کشی بلند کند، زیرا این یک جنگ نیست، بلکه نسل‌کشی علیه مردم شریف فلسطین است.

وی افزود: ما از همه مسیحیان جهان می‌خواهیم، من از برادران مسیحی خود، کلیسای کاتولیک، کلیسای ارتدکس ونزوئلا و کل جهان می‌خواهم که صدای خود را بلند کنند تا نسل‌کشی علیه مردم فلسطین متوقف شود.

وی با بیان اینکه «حملات اسرائیل به غزه در حال حاضر، معادل یک چهارم بمب هسته‌ای است»، هر آنچه که در مقابل چشمان جهان و کسانی که می‌توانند تصمیم‌گیری کنند، اتفاق می‌افتد را «باورنکردنی» توصیف کرد.

دولت ونزوئلا به تازگی در اعتراض به فاجعه حمله به بیمارستان «المعمدانی» غزه نیز اعلام کرد: این اقدام غیرانسانی و غیرقابل توجیه که به فهرست بلندبالای جنایت‌های انجام شده در روزهای اخیر علیه غیرنظامیان غزه اضافه شده، نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه است.

طبق وعده مادورو در گفت‌وگو با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دولت ونزوئلا به تازگی (۱۸ اکتبر/ ۲۶ مهر) بیش از ۳۰ تن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ارسال کرد.

تازه ترین آمار جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در غزه شهید و حدود ۱۷ هزار نفر مجروح شده‌اند. دو هزار و ۵۵ نفر از شهدا کودک و یکهزار و ۱۱۹ نفر زن هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه