اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

آخرین اخبار از بیست و چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی/ شمار شهدای غزه به 8306 نفر رسید

آخرین اخبار از بیست و چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی/ شمار شهدای غزه به 8306 نفر رسید
تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد بیست و چهارمین روز  از زمان آغاز طوفان الاقصی شده است که حملات هوایی رژیم اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد بیست و چهارمین روز  از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که تاکنون بیش از 8100 نفر در اثر حملات رژیم اسرائیل به این منطقه شهید شده‌اند.

بمباران منازل و خودروهای امدادرسان در غزه

بر اساس گزارش شبکه المیادین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته به صورت گسترده و کورکورانه مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند.

بالگردهای نظامی ارتش اشغالگر نیز مناطقی را در مرکز نوار غزه که شب گذشته شاهد حملات وحشیانه ای بود بمباران کردند.

شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در حیفا

رسانه‌های عبری گزارش دادند که یک انفجار مهیب بامداد روز دوشنبه شهر حیفا در مرکز اراضی اشغالی را لرزاند.

رسانه‌ها علت این انفجار را سرنگونی پهپادی که از لبنان از طریق دریا شلیک شده بود و قصد داشت بندر حیفا را هدف قرار دهد، عنوان کردند.

اما مقامات صهیونیست هیچ توضیحی در مورد این حادثه ندادند و آژیرها فعال نشدند. این در حالی است که روز یکشنبه، موشک‌هایی که از لبنان به جلیل، نهاریا و کریات شمونا در شمال اراضی اشغالی اصابت کرد.

تداوم درگیری بین جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در جنین

درگیری‌ها میان جوانان مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهر جنین واقع در کرانه باختری که از ساعاتی بامدادی روز دوشنبه آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز خود به جنین اقدام به تیراندازی در مقابل بیمارستان این شهر کرد.

برخی منابع از شهادت 4 فلسطینی بر اثر اصابت گلوله نظامیان ارتش رژیم اشغالگر خبر دادند.

رژیم صهیونیستی رکورد کودک‌کشی در جهان را شکست

یک سازمان غیرانتفاعی گزارش داده شمار کودکانی که طی سه هفته گذشته در عملیات‌های رژیم صهیونیستی در غزه شهید شده‌اند از تعداد سالانه کودکانی که در هر یک از 4 سال گذشته در درگیری‌های مسلحانه در سراسر جهان کشته شده‌اند عبور کرده است.

از روز 7 اکتبر که رژیم صهیونیستی حملات سنگین به غزه را آغاز کرده دست‌کم 3000 کودک به شهادت رسیده‌اند‌.

سازمان غیرانتفاعی save the children می‌گوید در سال 2022 مجموعا 2985 کودک در 22 کشور جهان جان در درگیری‌های مسلحانه جان باخته‌اند. این رقم در سال 2021، معادل 2515 و در سال 2020، معادل 2647 نفر بوده است.

رژیم صهیونیستی از جنین عقب نشینی کرد

منابع خبری منطقه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی بعد از یورش به شهر جنین در کرانه باختری و درگیری شدید با جوانان فلسطینی که چندین ساعت به طول انجامید ، مجبور به عقب نشینی از جنین شد.
در این درگیری‌ها 4 فلسطینی به شهادت رسیدند.

 تداوم حملات همه جانبه و سنگین صهیونیست‌ها به غزه

حملات مستمر هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بمباران این منطقه ادامه دارد.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد: حملات زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه به ویژه قلب شهر غزه و مناطق شمالی و مرکزی آن ادامه دارد.

شلیک دست کم 30 راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین

منابع فلسطینی از حملات راکتی گسترده مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که حدود 40 راکت از نوار غزه به سمت شهرهای صهیونیست نشین نزدیک نوار غزه شلیک شده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد که شهرک نتیفوت را هدف حمله راکتی قرار داده است. منابع عبری زبان از اصابت مستقیم یکی از راکت‌ها به ساختمانی در نتیفوت خبر دادند.

 افزایش شمار کشته‌های اسرائیلی به 1538 نفر

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از آغاز طوفان الاقصی در هفتم اکتبر جاری تا به امروز، بیش از 1538 اسرائیلی کشته شده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد: شمار کشته‌های نظامی ارتش اسرائیل و افسران آن از 7 اکتبر (15 مهرماه) تاکنون به 311 تن رسیده است. شمار افراد ربوده شده اسرائیلی در نوار غزه (اسرای اسرائیلی) نیز 239 تن است.

عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی

شبکه قدس از عملیات تیراندازی در نزدیکی محله المصراره در قدس اشغالی خبر داده است.

در پی  عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی یک نظامی رژیم اشغالگر به شدت زخمی شده است.

بر  اساس این گزارش، این نظامی با سلاح سرد هدف قرار گرفته  است و وضعیت وی وخیم  گزارش شده است.

عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی علاوه بر زخمی شدن یک نظامی صهیونیست به شهادت عامل فلسطینی آن منجر شد.

شلیک موشک به سمت پهپاد اسرئیلی در آسمان خان یونس

گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت )حماس) امروز اعلام کرد که با موشک «متبّر» پهپاد اسرائیلی را در آسمان خان یونس هدف قرار داده است.

 آژیر خطر در اشدود به صدا درآمد

آژیر خطر در اشدود و دیگر شهرهای صهیونیست نشین به صدا درآمده است.

از سوی دیگر رسانه‌های عبری اذعان کردند که سدیروت، شهر ارواح  و تقریبا خالی از ساکنان است، و هیچ حرکتی وجود ندارد و کسی هم در جاده ها تردد نمی کند.

حمله راکتی القسام به اشدود و عسقلان

گردان‌های القسام اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، شهرهای اشغالی عسقلان و اشدود را هدف حمله راکتی قرار داده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند که یک راکت به خانه‌ای در عسقلان و یک راکت دیگر به کارخانه‌ای در این شهر اصابت کرده است. یک راکت هم به داخل اشدود اصابت کرده است.

شمار شهدای غزه به 8306 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه 8306 فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند که از ان ها 3457 کودک و 2136 زن بودند و 21048 نفر نیز مجروح شدند.

1950 نفر از جمله 1050 کودک نیز همچنان زیر آوار ماندند.

این وزارتخانه اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونستی از آغاز جنگ 908 مورد کشتار و قتل عام جمعی را در حق ساکنان غزه مرتکب شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه