اخبار داغ

قنادباشی در گفتگو با دانا:

محاکمه جنایتکاران صهیونیست یک خواست بین المللی است/ باید زمینه جلوگیری از ادامه جنایات در غزه فراهم شود

محاکمه جنایتکاران صهیونیست یک خواست بین المللی است/ باید زمینه جلوگیری از ادامه جنایات در غزه فراهم شود
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بعد از گذشت چهار هفته از جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و انتشار تصاویری که احساسات هر کسی را جریحه دار می کند، محاکمه و پاسخ درخور به جنایتکاران یک خواست بین المللی است

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه بعد از گذشت چهار هفته از جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و انتشار تصاویری که احساسات هر کسی را جریحه دار می کند، محاکمه و پاسخ درخور به جنایتکاران یک خواست بین المللی است، اظهار داشت: همه ملت ها یکی پس از دیگر درخواست خود را از طریق استحضارات که بعدا برایشان هزینه نیز دارد و ممکن است در کشور خود مورد مجازات قرار بگیرند اعلام می کنند.

وی افزود: به یقین تاکنون در تاریخ بین الملل رژیم صهیونیستی به این اندازه در فاصله کوتاه و مکان معلوم این همه جنایت بی سابقه است که در مدت چهار هفته حدود ده هزار نفر شهید و بیش از ۲۰ هزار نفر مجروح و از این شهدا نزدیک به ۴ هزار نفر کودک باشد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه محاکمه و پاسخ درخور به جنایتکاران یک خواست بین المللی است، گفت: در برابر این خواست بین المللی متاسفانه دولت ها و از همه مهم تر سازمان ملل و سازمان های ذیربط هیچ اقدامی که این خواست عموم ملت ها را تحقق بخشد، صورت نمی دهند.

قنادباشی تصریح کرد: در چنین شرایطی باید ملت هایی که دارای دولت های انقلابی هستند و این جنایات را محکوم می کنند، دست به دست هم دهند و زمینه جلوگیری از ادامه این جنایات را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه یکی از راه های جلوگیری از ادامه جنایات در غزه و پایان دادن به آن، ایجاد محدودیت های اقتصادی و سیاسی برای رژیم صهیونیستی است، تا یک عامل بازدارنده باشد، عنوان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری پیشنهاد دادند باید کشورهای اسلامی «صدور نفت» و «ارزاق» به اسرائیل را قطع کنند و این طبیعتا یک خواست عمومی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه فهرستی از کشورهایی که در حال حاضر به رژيم صهیونیستی نفت صادر می کنند، تهیه شده، خاطر نشان کرد: در آن فهرست میزان نفتی که صادر می کنند و سبب ادامه توان آدم کشی در این کشور می شوند مشخص شده است. این کشورها کشورهایی هستند که مورد خطاب نه ملت های مسلمان بلکه همه ملت های جهان هستند و نباید به نسبت به این خواست بین المللی بی تفاوت باشند، لذا اگر دولت هایی که در حال حاضر نفت صادر می کنند نفت خود را قطع نکنند اولین مخالف آن ها ملت هایشان هستند.

قنادباشی در پایان گفت: همچنین فهرستی تهیه شده از کشورهایی که با رژيم صهیونیستی مبادلات اقتصادی دارند که آن ها نیز باید روابط خود را قطع کنند تا توان ادامه آدم کشی از این رژیم جنایتکار گرفته شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه