اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

«بمباران انبارهای گندم» راهبرد جدید اشغالگران در غزه

«بمباران انبارهای گندم» راهبرد جدید اشغالگران در غزه
با ادامه بمباران ها و محاصره های تحمیل شده توسط اسرائیل به غزه، صدها هزار نفر در یک بحران بزرگ انسانی و کمبود شدید مواد غذایی بسر می برند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان برنامه جهانی غذا هشدار داد که مردم غزه با احتمال فوری گرسنگی مواجه هستند.

سیندی مک‌کین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، در بیانیه‌ای گفت که با نزدیک شدن به زمستان، پناهگاه‌های ناامن و شلوغ و کمبود آب تمیز روبرو می شوند.

او توضیح داد که تقریباً کل جمعیت نوار غزه نیاز مبرمی به کمک های غذایی دارند و خاطرنشان کرد که آذوقه و آب عملاً در غزه وجود ندارد و تنها بخش کوچکی از آنچه مورد نیاز است از مرز می رسد.

سازمان ملل می گوید که عملیات امدادرسانی از طریق گذرگاه مرزی رفح با مصر برای دومین روز متوالی متوقف شده است. تنها 1139 کامیون بارگذاری شده با مواد غذایی وارد استریپ شد و برنامه جهانی غذا معتقد بود که این تنها 7٪ از حداقل کالری مورد نیاز روزانه جمعیت را پوشش می دهد.

بمباران انبارهای گندم توسط اشغالگران

یکی از آخرین انبارهای گندم در اثر بمباران اسرائیل به شدت آسیب دیده است و تهیه نان که غذای اساسی مردم است، روز به روز دشوارتر می شود.

از 5 آسیاب در بخش محاصره شده، حداقل دو آسیاب در بمباران اسرائیل آسیب دیدند.

آسیاب های خان یونس بزرگترین انبارهای آرد در نوار غزه به حساب می آیند، زیرا دارای 3000 تن گندم هستند. اما طبقه بالای انبارها در بمباران اسرائیل آسیب جدی دید و دیگر سوخت کافی برای کارکرد آن وجود ندارد.

تمام نانوایی ها در شمال نوار غزه از کار افتاده اند. 63 نانوایی در مرکز و جنوب نوار غزه به دلیل بحران سوخت و گاز فعالیت می کنند.

از آغاز جنگ، صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها تشکیل شده است، بدون اینکه تضمینی برای تهیه مقدار کافی نان برای کل خانواده وجود داشته باشد.

در همه فروشگاه‌های مواد غذایی، قفسه‌ها اغلب خالی هستند و علائمی مبنی بر عدم وجود نان یا مخمر وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی نگرانی خود را از کمبود آرد، آب و نمک در بسیاری از مناطق نوار ابراز کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه