اخبار داغ

وزیر دفاع:

پیکر رژیم صهونیسیتی با عملیات طوفان الاقصی دیگر قابل‌ترمیم نیست

پیکر رژیم صهونیسیتی با عملیات طوفان الاقصی دیگر قابل‌ترمیم نیست
وزیر دفاع نوشت: ضربه وارد شده به پیکر رژیم صهونیسیتی که ماه‌ها موریانه فساد آن را جویده بود با عملیات طوفان الاقصی دیگر قابل‌ترمیم نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی در روزنامه الوفاق نوشت: ضربه وارد شده به پیکر رژیم صهونیسیتی که ماه‌ها موریانه فساد آن را جویده بود با عملیات طوفان الاقصی دیگر غیر قابل ترمیم نیست و پس لرزه‌های این شکست سال‌ها دامن رژیم را خواهد گرفت و سرافکندگی آن به عنوان آموزه‌های اطلاعاتی و مصداق غافلگیری در مکاتب امنیتی و سیاسی تدریس و مثال زده خواهد شد. ترمیم و بازسازی ضرباتی از این دست، برای کشور‌های قدرتمند و صاحب سبک، سال‌ها به طول می‌انجامد و برای رژیم سست صهیونیستی که تمرکز لازم را ندارد حتما به درازا خواهد کشید.

 دستاورد‌های راهبردی طوفان الاقصی بیش از چهل روز از جنگی که با ابتکار، هوش و بازوی پرتوان جوانان فلسطینی آغاز شد، می‌گذرد. این نبرد الگویی جدید از محاسبات پیشین منطقه را دگرگون کرد و از طرفی تصویری جدید از فلسطینی‌ها در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی ارائه و اثبات نمود که راه دیگری جز مبارزه برای نجات فلسطین از اشغال وجود ندارد.

این جنگ با تمام فراز و فرود‌ها و موفقیت‌ها و تلخی‌ها چندین دستاور مهم دارد، نخست شکل دادن فرهنگ راهبردی جدید از فلسطین. فرهنگی راهبردی در تعریف ساده شیوه جنگیدن ملت‌هاست. یکی از مولفه‌های ارزیابی کشور‌ها برای آغاز هر جنگی، توجه به فرهنگ راهبردی آن سرزمین و ملت آن است؛ اینکه تا چه میزان و به چه شکل ملت‌ها می‌جنگند و مقاومت می‌کنند. در تمام مدت عملیات طوفان الاقصی، ملت فلسطین مختصاتی همانند توکل، صبر، استقامت و سازش ناپذیری، خلاقیت و شجاعت، میهن‌دوستی و پایبندی به آرمان فلسطین را به مولفه‌های اصلی فرهنگ راهبردی خود تبدیل کرد.

مقاومتی جانانه در برابر اشغالگران مقابل چشمان و اذهان ملت‌های جهان ثبت شد و می‌توان به جرأت گفت از این پس همه جهان به زنان و مردان مبارز فلسطینی به دیده احترام نگاه می‌کند. بر کسی پوشیده نیست که امروز رژیم اشغالگر قدس از رژیم جنگ یوم کیپور قدرتمند‌تر و فلسطین با وجود تحریم و فشار از آن مقطع ضعیف‌تر شده است؛ با این وصف تاکنون این منطقه‌ی محصور و محدود و رنجور بیش از چهل روز است که مقاومت کرده و به‌رغم تقدیم شهدا و تحمل آلام و مشقات فراوان، ضربات شگفت‌انگیزی بر پیکر رژیم منحوس و جعلی اسرائیل وارد کرده است که تاکنون هیچ یک از ارتش‌های قدرتمند عربی موفق به چنین دستاوردی نشده‌اند.

دوم اینکه ضربه وارد شده به پیکر رژیم صهونیسیتی که ماه‌ها موریانه فساد آن را جویده بود با عملیات طوفان الاقصی دیگر قابل‌ترمیم نیست و پس‌لرزه‌های این شکست سال‌ها دامن رژیم را خواهد گرفت و سرافکندگی آن به عنوان آموزه‌های اطلاعاتی و مصداق غافلگیری در مکاتب امنیتی و سیاسی تدریس و مثال زده خواهد شد. ترمیم و بازسازی ضرباتی از این دست، برای کشور‌های قدرتمند و صاحب سبک، سال‌ها به طول می‌انجامد و برای رژیم سست صهیونیستی که تمرکز لازم را ندارد حتما به درازا خواهد کشید.

حضور دستپاچه و سراسیمه مقامات بلند پایه آمریکایی در روز‌های اولیه جنگ با هدف جلوگیری از فروپاشی رژیم و تشویق برای فرار نکردن سران آنان به خارج از مرز‌های سرزمین اشغالی بوده است و علت سکوت بی‌شرمانه در برابر کشتار صد‌ها زن و کودک فلسطینی برای مانع شدن از فرار صهیونیست‌ها، تسری و الگو شدن این عملیات و در نهایت جلوگیری از فروپاشی و انتقال بحران به آمریکا و اروپاست.

سوم رژیم صهیونیستی در‌ کابوس از دست رفتن رویای آرمان صهیونیسم و بازگشت انبوه و مایوس‌کننده صهیونیست‌هایی است که با هزاران وعده ایدئولوژیک و توخالی به سرزمین‌های اشغالی آورده شده بودند. مهاجرت شدید، بی‌اعتمادی یهودیان، کاهش شدید ارزش دارایی‌های این رژیم و بحران پولی، آینده سیاهی را ترسیم می‌کند و تداوم این روند برای رژیم غیر ممکن است.

چهارم اختلافات شدید داخلی میان احزاب و نفرات موثر در کنار نفرت جهانی و از دست رفتن اعتبار و شخصیت بین المللی این رژیم از تنگنا‌های راهبردی است که همه این هزینه‌ها به صورت حساب آمریکایی‌ها نوشته می‌شود و مالیات‌دهندگان و شهروندان آمریکایی می‌بایست آن را پرداخت نمایند، البته حجم آوار و خرابی بحران‌های رژیم برای آمریکا بیش از آنچه برآورد شده خواهد بود و می‌توان گفت بحران جدیدی را به بحران فعلی آمریکا اضافه خواهد کرد.

امروز همه می‌دانند که این موفقیت، مرهون اندیشه مقاومت و جواب دادن الگوی همیشه زنده مقاومت است که امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی آن را بنیان گذاشت و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) آن را پروراند به‌طوری‌که از غرب آسیا تا آمریکایی لاتین در میان مستضعفان عالم گسترده شده است.

اگرچه فلسطین زخم برداشته است، ولی با افتخار، زنده‌تر، بانشاط‌تر و سربلندتر از همه‌ این سال‌های اشغال است. حماس و یا هر گروه مقاومت دیگر، تا زمانی که اندیشه مقاومت زنده است زنده‌تر و پویا‌تر خواهند بود. حماس تجلی خواست ملت فلسطین است، چون در دل ملت فلسطین و از خود ملت فلسطین است و این رمز پیروزی، شکست‌ناپذیری و ماندگاری مقاومت است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه