اخبار داغ

یادداشت ابراهیم قاسمپور درباره تیم ملی فوتبال؛

پشتوانه‌سازی نمی‌کنیم/ ازبکستان ضعیفتر از تیم ملی

پشتوانه‌سازی نمی‌کنیم/ ازبکستان ضعیفتر از تیم ملی
ابراهیم قاسمپور مربی و کارشناس فوتبال در یادداشتی به تحلیل وضعیت تیم ملی و بای برابر هنگ کنگ و ازبکستان پرداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازی با هنگ‌کنگ از آن دست بازی‌هایی بود که برای تیم ملی سنگین نبود و دستاوردی به همراه نداشت. بیشتر شبیه یک تمرین سبک بود و در ردیف بازی‌های تدارکاتی هم قرار نمی‌گرفت.  یک‌جور پیش‌بازی بود تا تیم ملی خود را برای جام ملت‌ها آماده کند. در گروه سختی نیستیم و می‌توانیم به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی صعود کنیم. با توجه به اینکه سهمیه آسیا به 5/8 تیم افزایش پیدا کرده، اگر نتوانیم به جام جهانی ۲۰۲۶ صعود کنیم، باید فاتحه این فوتبال را خواند.

ازبکستان در قیاس با هنگ‌کنگ و ترکمنستان تیم قدرتمندی است، ولی با وجود پیشرفت‌هایی که در رده‌های سنی مختلف داشته، تحت هر شرایطی از تیم ملی ما ضعیف‌تر است.  کیفیت، سوابق بازیکنان و توانایی‌های تیمی ما حتی با وجود شاکله خوبی که ازبکستان دارد، قوی‌تر است و می‌توانیم این تیم را ببریم.

ما در جام ملت‌های آسیا هم در گروه آسانی هستیم و امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین دردسری ایجاد نمی‌کنند، ولی از زمانی که وارد مرحله حذفی می‌شویم با توجه به شرایط رقبا کاره‌مان گره می‌خورد.  ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا اتفاقی شرایط خوبی پیدا نکرده‌اند و قطعاً به هر کدام از آنها بخوریم، بازی بسیار سختی خواهد بود.

برخی نفرات تیم ملی در شرایطی هستند که بعد از جام ملت‌ها، بازنشسته می‌شوند و حتی به دو سه نفر آنها الان هم نیازی نداریم. با میدان ندادن به جوان‌ها، پشتوانه‌سازی نمی‌کنیم و برای همین از قدرت‌های آسیا عقب افتاده‌ایم.

ابراهیم قاسمپور - مربی و کاشناس فوتبال

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه