اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

پشت پرده سیاست دوگانه واشنگتن در جنگ غزه/ آمریکا در نقطه بن‌ بست!

پشت پرده سیاست دوگانه واشنگتن در جنگ غزه/ آمریکا در نقطه بن‌ بست!
از آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنگ در غزه، دولت آمریکا جلوه‌های تازه‌ای از کنش و رفتار را در سیاست خارجی خود به نمایش گذاشت و صرفا با نقابی بر چهره وارد میدان شد و در پشت‌پرده هر آنچه را که خواست انجام داد، اما حال باید بداند اینجا ته خط است.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از زمان آغاز جنگ علیه مردم فلسطین، دولت آمریکا تاکید کرده است که هدف اصلی آن گسترش جنگ و تبدیل آن به یک جنگ منطقه‌ای همه جانبه یا بدتر از آن نیست و در موضع‌گیری عجیبی، حامیان جریان مقاومت را به خویشتنداری دعوت کرده‌ است؛ اما آنچه در واقع در حال وقوع است این است که سیاست واشنگتن از ابتدا تاکنون دعوتی آشکار برای ادامه جنگ و گسترش دامنه آن است.

ایالت متحده در حالی مدعی است که نمی تواند اسراییل را متقاعد کرده که قتل عام های خود را متوقف کند، یا حتی آتش بس کوتاهی را برقرار کند که هر روز سلاح قتل عام و مهمات به اسرائیل می فرستد و 14 میلیارد دلار برای کمک به کشتار جمعی به اسرائیل اختصاص داده است و همچنین هر روز اخبار مختلفی دال بر حمایت و پشتیبانی سنگین اطلاعاتی و حتی حضور میدانی ژنرال‌های آمریکایی در اتاق‌های فرماندهی ارتش اسرائیل در حمایت از این رژیم منتشر می‌شود.

حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی، نشان می دهد آن ها نمی خواهند ماشین جنگی اسرائیل را متوقف کنند و همچنان جنگ را برای تقویت "اسرائیل" و جلوگیری از فروپاشی آن رهبری می کنند و از توقف جنگ امتناع می ورزند و در یک خط با صهیونیست ها حرکت می کنند.

وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با نیویورک تایمز اظهار داشت: آمریکایی ها به طور مشخص در پیامشان می‌خواهند به ما اطمینان بدهند که به دنبال توسعه‌ جنگ نیستند.این حرف آمریکا بر روی کاغذ بله خوب است، اما ما بر اساس رفتار آمریکا قضاوت می کنیم و نه صرفا گفتار آمریکا.طرفی که به دنبال توسعه جنگ نیست، بی حد و حصر به اسرائیل سلاح نمی دهد. طرفی که به دنبال توسعه‌ جنگ نیست، فقط یک طرف جنگ را مورد حمایت قرار نمی دهد آنهم طرف اشغالگر.

وی ادامه داد: ما هم واقعا دنبال توسعه‌ جنگ نبوده و نیستیم. لیکن به طرف آمریکایی توصیه می‌کنیم به جای این که پیام بفرستند به کشورهای مختلف و بگویند «خویشتن‌داری کنید»، دست از حمایت‌های کورکورانه از رژیم صهیونیستی بردارند و مانع قتل زنان و کودکان در غزه شوند.

صدرالحسینی: برخوردهای دوگانه و غیرشفاف از خصوصیات اصلی آمریکا است

در این باره سید رضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: برخوردهای دوگانه و غیرشفاف یکی از خصوصیات اصلی نظام سلطه و امپریالیسم جهانی به ویژه آمریکا می باشد. در واقع آمریکایی‌ها یکی دیگر از واقعیت‌های موجود در اداره کشورشان را در جنگ غزه در طول چهل و پنج روز گذشته به نمایش گذاشتند.

وی افزود: آن ها از یک طرف موضوع آتش‌بس و علاقه‌مندی آزادی اسرای رژیم صهیونیستی را مطرح می‌کنند و از جانبی دیگر به طور مستمر تعداد بسیار قابل توجهی از تسلیحات را توسط پل هوایی و کشتی‌های باری خود به رژیم صهیونیستی گسیل می دهند. ازطرفی دیگر قطعنامه‌ی آتش‌بس را به کمک انگلیسی‌ها در روزهای اول وتو می‌کنند و چهل روز بعد از جنایات بی وقفه‌ی رژیم صهیونیستی تلاش آن ها با دادن رای ممتنع به قطعنامه‌ای دیگر به دنبال سفید کردن چهره‌ی خود و پذیرش آتش‌بس می باشند.

وی با اشاره به علاقه‌مندی آمریکا به تداوم جنگ تصریح کرد: در واقع کمک‌های دیپلماتیک، نظامی، امنیتی و حضور مستشاران نظامی آمریکایی در صحنه‌های مختلف بر علیه مردم غزه و همچنین تزریق روحیه توسط سفرهای متعدد وزیر خارجه این کشور و یک نوبت هم سفر بایدن به رژیم صهیونیستی علاقه‌مندی آمریکا به تداوم جنگ را نشان می‌دهد.

این تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا با بیان اینکه نباید به ویترین اقدامات و گفته‌های آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی صورت گیرد، گفت: باید به اقدامات جنگ افروزانه آنها در فلسطین توجه کافی و کامل نمود، در این صورت می‌توان تحلیل دقیقی از نقش‌ آفرینی آمریکا در تداوم این جنگ را برای افکار عمومی جهان تبیین کرد.

به گزارش دانا؛ از آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنگ در غزه، دولت آمریکا جلوه‌های تازه‌ای از کنش و رفتار را در سیاست خارجی خود به نمایش گذاشت و صرفا با نقابی بر چهره وارد میدان شد و در پشت‌پرده هر آنچه را که خواست انجام داد، اما حال باید بداند اینجا ته خط است و نقش بازی‌کردن‌ در قالب مسائل مهم بین‌المللی به نقطه بن‌بست رسیده است.

خبرنگار : فاطمه میرزاآقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه