اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

ششمین روز آتش‌ بس موقت در غزه/پاسخ القسام به نقض آتش بس در شمال غزه

ششمین روز آتش‌ بس موقت در غزه/پاسخ القسام به نقض آتش بس در شمال غزه
گردان‌های القسام در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی یک نقض آشکار توافق آتش بس از سوی دشمن، درگیری میدانی در شمال غزه رخ داد و نیروهای مجاهد ما با این نقض برخورد کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی آتش بس در غزه همچنان ادامه دارد که موسسه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنبش حماس در زمینه شناختی پیروز شد و کل این رژیم را به بازی گرفت.

این موسسه اذعان کرد، حماس بار دیگر موفق شد «اسرائیل» را به تمسخر گرفته و اعصاب آن را به هم ریخته و در حوزه شناختی یعنی تاثیرگذاری بر مردم، دستاوردهایی را برای خود رقم بزند.

طبق گزارش موسسه امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی، این مساله سیگنال مهمی برای حامیان مقاومت و همبستگی جنبش حماس جهت استمرار این مبارزه است.

در مقابل رژیم صهیونیستی به ابراز ضعف و ناتوانی خود در سطح شناختی و جنگ علیه مقاومت ادامه می‌دهد و قرارداد (تبادل اسرا) را به حماس واگذار کرد.

این موسسه در ادامه به جشن و استقبال گرم از آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم در سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی اشاره و اعلام کرد، در این مراسم نمادهای جنبش حماس برافراشته شدند.

همچنین این موسسه اعلام کرد، آزادسازی اسرا به منزله پیروزی و دستاوردی جدید برای حماس تعبیر شد و این عملیات به گسترش دامنه کنترل حماس بر کرانه باختری و افزایش حمایت مردمی از آن در مقابل کاهش حمایت‌ آنها از تشکیلات خودگردان فلسطین و تضعیف آن منجر شده است.

پس از آتش‌بس به جنگ بازمی‌گردیم

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان سخنرانی خود در مقابل گروهی از سربازان این رژیم، اعلام کرد: «نیروهای اسرائیلی پس از آتش‌بس با قدرت بیشتری برای جنگ با جنبش حماس بازخواهند گشت و این عملیات در سرتاسر نوار غزه اجرا خواهد شد.»

براساس گزارش صدی البلد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین گفت: «شما اکنون چند روز فرصت دارید. ما دوباره به جنگ باز خواهیم گشت و از همان قدرت سابق و حتی بیشتر از آن استفاده خواهد کرد و ما در سرتاسر نوار غزه جنگ خواهیم کرد.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از تمدید آتش‌بس ۴ روزه در غزه برای دو روز آینده خبر داد. در بیانیه این جنبش آمده «با برادران قطری و مصری در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای دو روز دیگر و با همان شروط آتش‌بس پیشین به توافق رسیدیم» پیش از این در روز یک‌شنبه (۵ آذر) ارتش رژیم صهیونیستی شرایط و سازوکارهای تمدید وقفه ۴ روزه جنگ در نوار غزه را اعلام کرده بود.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری کرد.

پنتاگون اتهامش علیه انصارالله را پس گرفت

آمریکا که اخیرا جنبش انصارالله یمن را متهم به توقیف یک کشتی تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در خلیج عدن کرده بود، اتهامش را پس گرفت.

طبق گزارش شبکه المیادین، پنتاگون همچنین اعلام کرد، به نظر می‌رسد که دزدان دریایی سومالیایی تلاش کرده‌اند تا سنترال پارک را بدزدند و کار انصارالله یمن نبوده است.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت: ما به بررسی‌های خود ادامه می‌دهیم، اما شواهد اولیه نشان می‌دهد که پنج فرد دستگیر شده در این زمینه سومالیایی هستند.

منابع رسانه‌ای صبح یکشنبه مدعی شدند که کشتی توقیف شده در خلیج عدن توسط یک ناو آمریکایی آزاد شده است.

در همین راستا، «محمد البخیتی»، عضو ارشد جنبش انصارالله یمن دوشنبه شب با اشاره به داستان‌پردازی آمریکا درباره نجات یک فروند کشتی تجاری رژیم صهیونیستی در خلیج عدن گفت که واشنگتن داستان نجات یک کشتی تجاری صهیونیستی از دست افراد مسلح ناشناس در «خلیج عدن» را جعل کرد.

وی تأکید کرد که مکان کشتی تجاری که در این داستان ساختگی توضیح داده شده است، مناسب توقیف نیست.

البخیتی افزود: ما فقط کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهیم و به بقیه کشورها درباره عواقب رصد و حمله به نیروهای مسلح یمن هشدار می‌دهیم.

تاکید کارشناسان سازمان ملل بر تحقیقات پیرامون جنایات‌ رژیم صهیونیستی در غزه

العربی الجدید، «موریس تیدبال بینز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه اعدام‌های غیرقانونی و «آلیس جیل ادواردز»، گزارشگر ویژه حوزه شکنجه در بیانیه مشترکی بر نیاز به انجام تحقیقات سریع، شفاف و مستقل و مجازات تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: «باید منابع، پشتیبانی و دسترسی لازم برای انجام تحقیقات سریع، جامع و بی‌طرف در مورد جنایاتی که گفته می‌شود دو طرف درگیر مرتکب شده‌اند، در اختیار بازرسان مستقل قرار بگیرد.

به گفته کارشناسان، «وظیفه رسیدگی به جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت از جمله هرگونه اعمال قتل‌عام غیرقانونی، شکنجه یا سایر حملات به کرامت انسانی یک تعهد قانونی اساسی است.»

این اظهارات در چهارمین روز از آتش‌بس موقت بشردوستانه میان تل‌آویو-حماس بیان شد که طی آن ده‌ها اسیر بین رژیم صهیونیستی و حماس مبادله شده و علاوه بر این، مایحتاجی از جمله سوخت به نوار غزه وارد شد.

کارشناسان مستقل توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب می‌شوند و به نمایندگی از سازمان ملل صحبت نمی‌کنند.

در بیانیه مذکور از جامعه بین‌الملل خواسته شده تا اطمینان حاصل کند همه کسانی که مسئول «جدی‌ترین نقض‌ها» هستند - به‌ویژه آن‌هایی که مسئولیت‌ رهبری دارند - به سرعت به دست عدالت سپرده می‌شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است که «برای جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت محدودیت زمانی وجود ندارد.» این بدان معناست که دادگاه‌ها در هر کشوری در جهان می‌توانند مقصران را بدون توجه به ملیت و مکانی که این جنایات در آن انجام شده‌اند، محاکمه کنند. این کارشناسان از همه کشورها خواستند نقش فعالی در شناسایی عاملان اصلی ایفا کنند و از طریق اصل «کمک حقوقی متقابل» به تسهیل تعقیب قضایی کمک کنند.

حمله هکری به تاسیسات زیربنایی رژیم صهیونیستی

پلیس رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای صبح امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، خطوط اضطراری در اراضی اشغالی به دلیل «خطای موقت نامشخص» کار نمی‌کند.

براساس نوشته روزنامه عبری‌زبان جروزالم پست، در این بیانیه همچنین آمده است، خط فوریت‌های پلیسی ۱۰۰ غیرفعال شده است.

در همین راستا، مرکز امدادرسان دولتی «ستاره سرخ داوود» به تماس‌گیرندگان اعلام کرد که برای دریافت کمک‌های پزشکی و پاسخگویی به وضعیت‌های اضطراری به دلیل مختل شدن خطوط اضطراری با شماره دیگری تماس بگیرند.

القسام: رزمندگان ما به نقض آتش‌بس در شمال غزه پاسخ دادند

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی یک نقض آشکار توافق آتش بس از سوی دشمن، درگیری میدانی در شمال غزه رخ داد و نیروهای مجاهد ما با این نقض برخورد کردند.

گردان‌های القسام تصریح کرد: تا زمانی که دشمن به آتش بس پایبند باشد، ما نیز به آتش‌بس پایبندیم.

این گردان‌ها اعلام کردند: ما از میانجی‌گران می‌خواهیم که بر اشغالگر برای پایبندی به تمامی بندهای آتش بس، إعمال فشار کنند.

در همین حال، رسانه‌های عبری گزارش دادند که بمبی در کنار نیروی رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه منفجر شد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: سه بمب در نزدیکی نیروهای ما فعال شدند که به زخمی شدن تعدادی از سربازان انجامید.

کشته شدن سه سرباز دیگر رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی

ارتش رژیم صهیونیستی عصر سه شنبه اعلام کرد که سه سرباز دیگر این رژیم در درگیری‌های هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی که توسط حماس انجام شد)، کشته شدند.

سایت رسمی ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که آمار کشته‌شدگان افسران و سربازان این رژیم از آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۳۹۵ تن رسیده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه