اخبار داغ

ترویج ٣٠‌ساله «فرزند کمتر» ایران را در تله جمعیتی گرفتار کرد

ترویج ٣٠‌ساله «فرزند کمتر» ایران را در تله جمعیتی گرفتار کرد
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: تبعات رواج ٣٠‌ساله شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» در کشور این است که امروز در تله جمعیتی گرفتار شده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از تیتر یک، علیرضا عباسی گفت: مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت بر قوانین را بر عهده‌ دارد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس یازدهم با نگاه شناخت مشکلات و ارائه راهکار برای آنها رأس کار آمد.

عباسی اظهار داشت: تبعات رواج ٣٠‌ساله شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» در کشور این است که در تله جمعیتی گرفتار شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کشور به سمت پیری حرکت می‌کند، تصریح کرد: نیروی مولد و جوان زمانی افتخار کشور ما بود.

نماینده مردم فردیس در مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درباره جمعیت تذکر دادند اما متأسفانه کسی به آن توجهی نکرد.

عباسی با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم، گفت: این قانون ایران را از بحران جمعیت نجات می‌دهد.

وی افزود: در صورت عدم تصویب قانون مذکور طی ٢٨ سال آینده جمعیت کشور از ٨۵ میلیون تفر به ٣۵ میلیون نفر می‌رسید.

نماینده مردم کرج در مجلس اظهار داشت: اگر چاره‌ای برای پیری جمعیت اندیشیده نشود باید مانند استرالیا برای کار مهاجر بپذیریم.

عباسی با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از قانون جوانی جمعیت، تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه به این قانون توجه شده است.

وی گفت: عده‌ای ٦ سال از ٩٢ تا ٩٨ وزیر بودند اما افتخارشان این بود که آجر روی آجر گذاشته نشده است در حالیکه باید سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود.

نماینده مردم اشتهارد در مجلس با اشاره به اینکه آقایان دولت قبل کشور را با بحران مسکن و اجاره مواجه کردند، افزود: دولت مکلف به اجرای قانون جهش تولید مسکن شده است.

عباسی اظهار داشت: دستگاه‌هایی که اراضی مازاد دارند باید آن را در اختیار مسکن و شهرسازی برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن بگذارند.

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات بانکی مکلف شده‌اند، تصریح کرد: این قانون از انتهای ١٤٠٠ عملیاتی شده است.

نماینده مردم کرج در مجلس به آماده‌سازی زمین برای دو و نیم میلیون واحد اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت به تعهد ساخت چهار میلیون مسکن عمل کند.

عباسی با اشاره به اینکه بانک‌ها در برنامه هفتم توسعه مکلف شده‌اند ٢٠ درصد تسهیلات خود را به مسکن اختصاص دهند، افزود: نباید مردم برای تضامین پاسکاری شوند.

وی اظهار داشت: قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌و‌کار توسط مجلس یازدهم مصوب شد درحالیکه طی سنوات گذشته با سه سال دوندگی به آن نمی‌رسید.

نماینده مردم فردیس با اشاره به اینکه پیچ‌و‌خم‌های مجوز در گذشته کارآفرینان را ناامید کرده بود، تصریح کرد: مجلس صدور مجوز‌ها را سه روزه کرد.

عباسی با اشاره به ایجاد ۵٠٠ هزار فرصت شغلی با تصویب قانون مذکور، گفت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای حمایت از دانشجویان مصوب شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه