اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

بازگشت «برندها و چهره‌ها» به تلویزیون/ جعبه جادویی دوباره پرمخاطب می‌شود؟!

بازگشت «برندها و چهره‌ها» به تلویزیون/ جعبه جادویی دوباره پرمخاطب می‌شود؟!
خبرهای خوبی برای تلویزیون در راه است؛ ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» و بازگشت چهره هایی مانند فرزاد حسنی و کامران نجف زاده با برنامه هایی گفت و گو محور نوید روزهای پرمخاطبی برای سیما به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی دو سالی می شود که اکثر منتقدان، اصحاب رسانه و بینندگان تلویزیون از نبود چهره های مطرح و سریال های شناخته شده و برند سیما گلایه دارند و معتقدند که تلویزیون بدون آنها با ریزش مخاطب مواجه شده و باید مدیران سیما فکری به حال این مساله کنند؛ هرچند با حضور شبکه نمایش خانگی در همه جای دنیا و عوض شدن ذائقه و سلیقه مخاطبان، این ریزش مخاطب امری همگانی و انکارناپذیر است.

با این حال با حضور مهدی نقویان در راس مجموعه سیما فیلم، مذاکراتی با تهیه کنندگان سریال های برند تلویزیون و مجری ها و چهره هایی که در سال های قبل برنامه های آنها با استقبال مخاطبان مواجه شده، در حال انجام است و شنیده ها حاکی از این است که گام های مثبتی هم برداشته شده است.

در همین مذاکرات، رئیس سیما فیلم خبر از به نتیجه رسیدن طرحی مشترک با عوامل سریال «پایتخت» داد؛ سریالی پرمخاطب و محبوب که علارغم حاشیه هایی که برای فصل ششم این سریال اتفاق افتاد، مدیران سیما تمایل دارند که فصل هفتم این مجموعه، تولید و مجددا به آنتن برسد و گویا عوامل سریال از سیروس مقدم تا محسن تنابنده نیز در اظهارنظرهای خود در فضای مجازی، اشتیاق خود را برای ادامه پایتخت اعلام کرده اند.

نقویان درباره این مذاکره‌ها می گوید: «پیش از این هم گفته‌ایم که مذاکره ما با عوامل «پایتخت» به بن بست نرسیده است. طرح هایی رسید و بعد یک طرح مشترکی که ۲ طرف روی آن اتفاق نظر داشتند، انتخاب شد و غیر از این اتفاق جدیدی رخ نداده است. گام بعدی قرارداد بستن با عوامل است چون «پایتخت» و همه برندهای دیگر این مدلی است که جمع کردن بازیگر و عوامل شان سخت است و با یک نفر طرف نیستیم.»

یکی دیگر از سریال های شاخص تلویزیون در قالب کمدی، مجموعه پرمخاطب «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی است که این سریال نیز با حمایت سیما و استقبال مخاطبان به فصل پنجم خود رسیده است و هم اکنون در حال تصویربرداری است تا احتمالا به نوروز و ماه رمضان سال بعد برسد.

عوامل این سریال به تهیه کنندگی مهدی فرجی این روزها در شهر چابهار در حال تصویربرداری اند و برای اولین بار اهالی کرد این سریال یک سفر جاده ای به مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور خواهند داشت و با مردم کرمان و سیستان و بلوچستان همراه می شوند؛ فرجی از خلیل و مهیار با بازی حمیدرضا آذرنگ و پاشا جمالی به عنوان ۲ بازیگر پرطرفدار این مجموعه یاد کرده است که قرار است در فصل پنجم بازی کنند. بدون شک حضور مجدد آذرنگ به افزایش کیفیت این کار کمک شایانی خواهد کرد.

حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی، صهبا شرافتی از جمله بازیگران سریال هستند که در فصل های پیش حضور داشته اند و برخی در این فصل از سریال هم به ایفای نقش می‌پردازند.

بازگشت «برندها و چهره‌ها» به تلویزیون

اما علاوه بر سریال های ذکر شده، تلویزیون با برخی چهره های قدیمی و برند خود وارد مذاکره شده و قرار است به زودی برنامه های آنها راهی آنتن شوند؛ چهره هایی مانند فرزاد حسنی و کامران نجف زاده که هردو برنامه هایی در دست تولید دارند که قرار است در کنداکتور شبکه نسیم جای بگیرند.

کامران نجف زاده که پیشتر با دنیای خبرنگاری خداحافظی کرده بود، حالا در فعالیت جدید خود قرار است با تهیه کنندگی و اجرای برنامه گفت و گو محور «اتاق مخفی» به کنداکتور زمستانی شبکه نسیم اضافه شود. برنامه ای که احتمالا رگه هایی از سرگرمی به خاطر جنس شبکه پخش آن دارد و می تواند مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بکشاند.

اما فرزاد حسنی دیگر چهره و برند تلویزیون که با برنامه نیم رخ و کوله پشتی چهره شد و در ادامه با اجرای برنامه های مختلف تلویزیونی، رادیویی و با حضور در سریال ها و فیلم های سینمایی به چهره ای محبوب، پرحاشیه و جنجالی تبدیل شده بود، بار دیگر و پس از دوری چندین ساله از تلویزیون، قرار است با برنامه ای با عنوان «ساعت شنی» به شبکه نسیم برگردد. این برنامه گفت و گو محور بنا بر شنیده ها در حال پیش تولید است و در صورت آماده شدن به فصل زمستان نسیم و در غیر این صورت در فصل بهار به احتمال زیاد به آنتن خواهد رسید.

با این دست فرمان جدید مدیران سیما و بازگشت چهره ها و سریال های دوست داشتنی و برند سیما به تلویزیون، باید امیدوار باشیم که مخاطبان و تماشاگرانی که این روزها از دیدن برنامه های تلویزیون دوری کرده اند، دوباره و به این بهانه پایشان به تماشای برنامه ها و سریال های سیما باز شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه